אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חגי שלום, בעלי קבוצת הארגז, נגד הממשלה: "מתייחסים אלינו כאויבי העם" צילום: אוראל כהן

חגי שלום, בעלי קבוצת הארגז, נגד הממשלה: "מתייחסים אלינו כאויבי העם"

לטענתו, משרד התחבורה נמנע מלקיים את פסיקת ביהמ"ש המחוזי ירושלים מיולי, המחייבת לתת העדפה לאוטובוסים תוצרת ישראל על פני אוטובוסים תוצרת סין

02.12.2019, 08:12 | דיאנה בחור ניר

חגי שלום, בעלי קבוצת הארגז ובעל השליטה ברשת טיב טעם, תוקף את הממשלה וטוען כי אינה מגנה על התעשייה המקומית. קבוצת הארגז מחזיקה במפעל להרכבת אוטובוסים בישראל. לטענת שלום, משרד התחבורה נמנע מלקיים את פסיקת ביהמ"ש המחוזי ירושלים מיולי, המחייבת לתת העדפה לאוטובוסים תוצרת ישראל על פני אוטובוסים תוצרת סין, ותחת זאת עתר המשרד לבג"ץ.

קראו עוד בכלכליסט

"בחוק המכרזים יש שני יסודות: העדפה לתוצרת הארץ ורכש גומלין. במשרד התחבורה ובאוצר התקבלה החלטה לא להחיל את החוק על רכש האוטובוסים, ובכך לפגוע קשות בתוצרת הארץ", אמר שלום. "עתרנו לבית המשפט והוא קיבל את עמדתנו. מאז משרד התחבורה לא עשה דבר למימוש פסק הדין. תחת זאת המדינה ערערה לבג"ץ, וגם זאת ארבעה חודשים אחרי פסק הדין. הדיון נקבע לינואר, ומחודש מאי כל רכש האוטובוסים מעוכב, דבר הפוגע קשות בנוסעים ובמפעלים.

חגי שלום, צילום: אוראל כהן חגי שלום | צילום: אוראל כהן חגי שלום, צילום: אוראל כהן

"ממשלת ישראל לא מוציאה מכרזים ולא מאפשרת לחברות להצטייד באוטובוסים. אין הזמנות, אין עבודה, אנחנו מפטרים עובדים. הממשלה לא עשתה כלום וערערה לעליון נגד החלטת המחוזי לטובתנו, כמו היינו אויבי העם. אנחנו לא אויבי העם, אנחנו מפרנסים עובדים בפריפריה. מתוך רשלנות מפקירים את התעשייה. מדוע הממשלה קמה נגד פסיקה שמגבה אותה לתמיכה בתוצרת הארץ?!".

בשבוע שעבר עתר שלום בשם הארגז לביהמ"ש נגד משרדי התחבורה וכלכלה בטענה לביזיון בית המשפט על אי־קיום פסיקתו מיולי. היום צפוי שלום להתייחס לקשיי מפעל הארגז בוועידת ישראל השנתית לתעשייה של התאחדות התעשיינים בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות בכירים מחברות כאמזון וסימנס.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
צודק לגמרי - נא לקרוא ולהבין
העדפת תוצרת הארץ מאפשרת במקום להוציא כסף טוב ולקבל אוטובוס נחות מסין, לרכוש אוטובוסים בארץ באיכות הגבוהה ביותר שניתן וגם לאפשר למאות עובדים בשני מפעלי ההרכבה הישראליים להתפרנס בכבוד מעבודה מקצועית ולא מדמי אבטלה. יתר על כן, משום שהאוטובוסים הסיניים טובים פחות המדינה מחייבת את המפעילים לרכוש יותר אוטובוסים לכל מכרז ולהשתמש בהם פחות שנים - אוטובוס ישראלי על שילדה אירופאית יכול לנסוע בביטחה עוד מספר שנים ללא תקלות או בעיות כפי שהיה נהוג עד כניסתם של הסינים. לגבי רכש גומלין - הדבר מגובה בחוק מדינה (כמו במדינות רבות) שמבקשות לאזן את היבוא עם היצוא לטובת הכלכלה המקומית - הסיניים יכולים לרכוש כאן כל מה שהם רוצים ובתנאי שיבצעו רכש גומלין (והם מסרבים או לחלופין אף אחד לא אוכף את זה). לכל מי שחושב שחגי שלום משמש כאן כשופרו של עצמו בלבד - טועה - הכי קל לו להסב את המפעל לתחזוקה של אוטובוסים סיניים או להיות יבואן בעצמו - מדובר באדם שמפעיל מפעל שלם וכלכלי שבמקביל עושה זאת גם מטעמי ציונות (כמובן במקביל לרצון הלגיטימי להיות רווחי)
יואב  |  02.12.19
לכל התגובות