אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

רוצים למכור ברשת? תכינו וידיאו

בעולם הדיגיטלי אחד מכלי המכירות האפקטיביים ביותר הוא הווידיאו. סרטון טוב בן דקה יספיק כדי לשכנע את הקונים שהמוצר שלכם הוא בדיוק מה שהם רוצים. הבשורה הטובה היא שאתם יכולים לעשות זאת בעצמכם. איתי רפופורט, מומחה להופעה בתקשורת, מסביר - ככה עושים את זה נכון

03.12.2019, 16:03 | סיון אבוקאי

כניסתה של אמזון לישראל הביאה עימה גם את הצורך של בעלי העסקים להתמודד ברשת עם נושא השיווק, לעתים מול כל העולם, וכל זה בתקציב שעל פי רוב הוא דל יחסית. בעל העסק הקטן או היזם המתחיל לא חייב לגייס חברת פרסום ולהשקיע תקציבי ענק בשיווק. לפחות בשלב הראשון אפשר לעשות את זה לבד. כמו את עקרונות המסחר ברשת, כך גם את סודות השיווק והמכירה ברשת, ניתן ללמוד ולבצע לבד.

איתי רפורפורט, מומחה להופעה בתקשורת מסביר: "זו בעיקר הזדמנות שאסור להחמיץ. לבעלי עסקים יש את האפשרות לנצל את הבמה הווירטואלית לקדם את המסר החשוב ביותר שלכם – תקנו ממני. מי העלה על דעתו לפני חמש או עשר שנים, שכל בעל עסק יוכל להעביר את המסר השיווקי והמכירתי שלו למסה ענקית של לקוחות פוטנציאליים דרך ווידאו קצר". רפופורט מסביר כי סרט וידיאו אפקטיבי שמניע למכירה חייב להכיל את מה שהוא מכנה "גירוי עצבי חזק ופיתוי של ממש להאזין לכם. גם בעמידה בפני קהל וגם בדיגיטל, אנחנו תמיד מוצפים במסרים. כאן אנחנו צריכים גם להניע לפעולה, אך הכללים נשארים דומים".  

כל הכתבות, הטיפים והסרטים בערוץ "פורצים גבולות"

איתי רפופורט, צילום: דור מנואל איתי רפופורט | צילום: דור מנואל איתי רפופורט, צילום: דור מנואל

אלה הכללים להעברת מסרים המניעים לפעולה בפני קהל וירטואלי הצופה בכם בוידיאו:

  • הסרט יהיה אפקטיבי רק בתנאי שיש בו שילוב מדויק ונכון בין מסר חד ברור ופשוט לשפת הגוף של מעביר המסר, שמצליחה להעביר את המסרים הלא-מילוליים.
  • אל תצאו נגד המתחרים, ואל תהיו נגטיביים - היו תמיד בעדכם, ובעיקר - בעד המוצר שלכם.
  • כדאי להציג נתונים, דוגמאות, סיפור אישי, השוואה למה שקורה בעולם. העבירו את החויה שלכם כאילו היא דרמטית לפחות כמו הנחיתה על הירח.
  • המסרים הלא מילוליים צריכים להפגין התלהבות. האנרגיה שבעל העסק יעביר בווידאו הקצר צריכה לחרוך את המסך. אם אתה לא מתלהב מהמוצר שלך, אל תצפה שאחרים יתלהבו. וכן, זה אפילו פוטוגני.
  • שפת גוף – אל תחששו להשתמש בידיים להדגשת המסר שלכם. ככלל - רוב המסר שתרצו להעביר יעבור דרך המחוות הגופניות שכם, הרבה פחות מהמסר המילולי. הידיים ידגישו את המסר, המבט יקרין אמינות, האינטונציה הקולית המגוונת תרתק, שטף הדיבור והמהירות שלו ואפילו הטון, יקבעו אצל הצופה עד כמה אנחנו בטוחים ומאמינים במוצר שלנו.
  • פרק הזמן - יש לכם הזדמנות בת דקה או שתיים לכל היותר לשכנע. שפת הגוף, המסר החד וכל הנתונים שמגבים אותו יסייעו להופעה שתוביל להגדלת המכירות.
  • תרגלו את המסר שאתם רוצים להעביר לפני שאתם מתחילים לצלם. אפשר להתאמן לבד או ללמוד מאיש מקצוע ואז לתרגל ולהתנסות. גם אם אינכם הטיפוס הסוחף שקל לו לדבר בפני קהל, אל תוותרו - הופעה טבעית מול מצלמה, אינה כישרון מולד, אפשר ללמוד את זה.

תגיות