אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה: נורבגיה כבר לא מובילה במכירות רכב חשמלי באירופה צילום: טל אזולאי

לראשונה: נורבגיה כבר לא מובילה במכירות רכב חשמלי באירופה

גרמניה עקפה את נורבגיה, שנחשבת מאז 2010 מובילה בשוק האירופי, כשב-2019 עלו בה לכביש 57,533 מכוניות חשמליות מתחילת השנה ועד סוף נובמבר - לעומת 56,893 בשוק הנורבגי; הסיבות: ירידה בהיקף התמריצים שהמדינה מעניקה לרוכשים וחדירה מואצת של טסלה לשוק הגרמני

11.12.2019, 09:35 | תומר הדר

נורבגיה, שבמשך שנים נחשבה לשוק הגדול באירופה למכוניות חשמליות כבר אינה המובילה: בגרמניה, הנחשבת לשוק הרכב הגדול באירופה, עלו על הכבישים 57,533 מכוניות חשמליות מתחילת השנה ועד סוף נובמבר 2019, זאת ביחס ל-56,893 מכוניות חשמליות באותה תקופה בשוק הנורבגי.

קראו עוד בכלכליסט

נורבגיה עצמה נחשבת מאז שנת 2010 למובילת שוק הרכב החשמלי באירופה, כאשר מדי שנה נרשם בה שיא מסירות של מכוניות בלתי מזהמות. יתרה מזאת, נורבגיה נחשבת לאחת המדינות הבודדות בעולם בה המכונית הנמכרת ביותר היא ניסאן ליף החשמלית.

ניסאן ליף חשמלית, צילום: טל אזולאי ניסאן ליף חשמלית | צילום: טל אזולאי ניסאן ליף חשמלית, צילום: טל אזולאי

על פי נתוני ארגון יצרני הרכב האירופי, בנובמבר לבדו נמסרו בגרמניה 4,651 מכוניות חשמליות ואילו בנורבגיה נמסרו 3,967 מכוניות חשמליות - ירידה של 27% ביחס לאוקטובר ואילו בגרמניה נרשמה דווקא עליה של 9.1% ביחס לאוקטובר.

הסיבות העיקריות לירידה במכירות בנורבגיה נוגעות לירידה בהיקף התמריצים שהמדינה מעניקה לרוכשי רכב חשמלי - ובמקביל העליה בגרמניה נובעת בין היתר מחדירה מואצת של טסלה, שהודיעה ממש לאחרונה על פתיחת מפעל גרמני ראשון.

מכירות רכב חשמלי בגרמניה צפויות לקבל בעתיד הלא רחוק רוח גבית משמעותית עקב שתי סיבות עיקריות: הצגת פולקסווגן חשמלית חדשה - ה 3 ID שמסירותיה ללקוחות גרמנים יחלו בקרוב וחבילת תמריצים של הממשל הגרמני הכוללת מענקים לרוכשי מכוניות חשמליות במחיר של עד כ 40 אלף יורו (מחירה של ה 3 ID אינו צפוי לעבור את רף ה 30 אלף יורו).

תגיות