אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבלקן ביט בוקס חוזרים בסיבוב הופעות צילום: ריאן פרויס

הבלקן ביט בוקס חוזרים בסיבוב הופעות

מדובר בסיבוב הופעות אקוסטי, אינטימי, מול קהל שיושב על כסאות. בחדר החזרות הם מעבדים מחדש את השירים ומבטיחים לשבור את השלווה בפיצוץ

12.12.2019, 08:03 | מאיה נחום שחל

המופע: מי שכבר צפה בהופעה של ה־BBB (בלקן ביט בוקס) יודע שקשה מאוד לשבת בשקט על הכסא. ההרכב מלא הגרוב עם המוזיקה חוצת הגבולות, הסגנונות והעולמות - רגאיי, צועני, בלקני, כלייזמרי, רוק, היפ הופ, אלקטרוני - יודע להקפיץ את הקהל ולעשות שמח. אחרי למעלה מעשור של פעילות מוזיקלית והופעות על הבמות הגדולות בעולם הם יוצאים לסיבוב הופעות אקוסטי, חורפי, בישיבה, עם אנפלאגד, ועיבודים חדשים לשירים המוכרים ושירים שלא זוכים להיכנס בדרך כלל להופעות. זה התחיל בפסטיבל הפסנתר האחרון וממשיך למועדוני מוזיקה ברחבי הארץ.

ה"בלקן ביט בוקס" בחדר חזרות מרתפי בתל אביב. מימין: אורי קפלן, תמיר מוסקט, תומר יוסף, צילום: ריאן פרויס ה"בלקן ביט בוקס" בחדר חזרות מרתפי בתל אביב. מימין: אורי קפלן, תמיר מוסקט, תומר יוסף | צילום: ריאן פרויס ה"בלקן ביט בוקס" בחדר חזרות מרתפי בתל אביב. מימין: אורי קפלן, תמיר מוסקט, תומר יוסף, צילום: ריאן פרויס

הלהקה:
המייסדים תמיר מוסקט (תופים וכלי הקשה), אורי קפלן (סקסופון) ותומר יוסף, והנגנים איתמר ציגלר (בס וחשמלית), רון בונקר (חשמלית), תום דרום (קלידים וסימפולים). מוסקט וקפלן עבדו יחד בניו יורק בתחילת שנות ה־2000 וחבר אליהם יוסף, שחקן וקומיקאי (“פלטפוס”) שהביא את היכולות הווקאליות, ההומור וצבע הקול המיוחד שלו. הם הופיעו על הבמות הגדולות בעולם, חיממו את מתיסיהו בהופעות בארצות הברית וזכו לביקורות מפרגנות.

לכל אחד מהם גם קריירה פרטית. ליוסף אלבומי סולו משלו והוא חבר בהרכב “החצר האחורית”. מוסקט, מעבד ומפיק מוזיקלי, עבד עם מיטב האמנים ובימים אלה יוצא במופע משותף עם אביתר בנאי. אורי קפלן, מוזיקאי, סקטופוניסט מפיק ודיג’יי, עובד מהאולפן המקומי עם מפיקים ואמנים בתעשיית הפופ העולמית.

העבודה: בחדר חזרות מרתפי תל אביבי שנראה ומרגיש כמו בית של אנשים שאוהבים מוזיקה, אני פוגשת את ה־BBB בחזרה על קאבר לשיר Nothing Breaks Like a Heart של מארק רונסון ומיילי סירוס שיקליטו למצעד העשור של גלגל”צ. השיר הזה הוא לא חלק מההופעה החדשה אבל אצל הבלקנים הפתעה היא לא מילה גסה.

המורשת: לפני 5 שנים הם כבר עשו סיבוב אחד אקוסטי שנקרא “מינימל” אבל “זה לא באמת היה אקוסטי לגמרי”, אומר יוסף. “אנחנו כל הזמן רוצים להתחדש ולעניין את עצמנו, גם מתוך סקרנות, והפעם זה יהיה אחר”. מוסקט מוסיף: “אנחנו לא באמת יכולים ללכת לגמרי לאקוסטי. כל השנים אנחנו מתגרשים ומתחתנים מחדש מהמוזיקה כי אחרת היא מתעייפת. צריך להזריק לה אדרנלין חדש וזו אחת הסיבות שאנחנו עושים אקוסטי. חלק מהשירים ממש מקבלים פנים חדשות”.

הספוילר: “החלק השני הוא חשמלי והכל מתפוצץ ברגע”, אומר מוסקט. “אחרי שנשב בנחת חצי הופעה הכל ישתנה, גם התאורה והסאונד. הויניל הופך צד. כשאתה יודע שזה הולך לבוא אתה באווירת ‘טיזינג’ וכולם מרגישים את זה”. קפלן מוסיף שבמופע יהיו שירים שלא נכנסו להופעות כבר הרבה זמן ויש סיבה להחזירם בתוך הסאונד האקוסטי, בהם “מקסיקו סיטי”, “Blue eyed black boy”, “Dancing with the moon” ו־”Hard worker”.

הבמה: הבלקנים מתחילים את ההופעה בישיבה על סטולים ועוברים לעמידה. מערכת התופים של מוסקט בקדמת הבמה יחד עם שאר הכלים, אבל הכל יותר מכונס, יותר אינטימי, יותר קרוב.

הופעה ראשונה: 13.12.19, זאפה חיפה

תגיות