אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכנסות בזק ממכירת ציוד זינקו פי 5 ב-2019 צילום: קובי קואנקס

בלעדי לכלכליסט

הכנסות בזק ממכירת ציוד זינקו פי 5 ב-2019

החולשה בשוק הקווי שולחת את בזק לחנויות: הכנסות בזק ממכירת ציוד בחנויות זינקו פי חמישה בתוך שנה, עם השקת אתר ייעודי והעברת סניפים למרכזי קניות. זאת ברקע לירידה בתוצאות הטלפוניה והאינטרנט

16.12.2019, 08:20 | אביאור אבו

הכנסות בזק ממכירת ציוד בחנויות ובדוכנים בקניונים זינקו פי חמישה בשנה החולפת, והחברה אף מתכננת לחזק את פעילותה בשוק הקמעונאות, כך נודע ל"כלכליסט". לאורך השנים תחום זה כמעט ולא ייצר הכנסות לחברה ועמד על מספר חד־ספרתי, אך בשנה האחרונה ההכנסות טיפסו וההערכה היא שבזק תסיים את 2019 עם הכנסות של כ־60 מיליון שקל. הצפי ל־2020 עומד על 100 מיליון שקל. עם זאת, עדיין מדובר בסכום נמוך, שלא יפצה על הירידה בהכנסות שסופגת בזק בתחומי הליבה שלה - תשתית הטלפוניה והאינטרנט.

קראו עוד בכלכליסט

דו"חות בזק לרבעון השלישי לא מציירים תמונת מצב אופטימית. הכנסות החברה מטלפוניה ואינטרנט יורדות זה מספר רבעונים, וכך גם מספר המנויים. הרווח הנקי של החברה ברבעון ירד ב־18.4% והסתכם ב־175 מיליון שקל בלבד. על רקע זאת בזק פועלת בשתי חזיתות: התייעלות ומנועי צמיחה חדשים.

בזק סטור בראשל"צ. האתר תומך במכירות החנויות, צילום: קובי קואנקס בזק סטור בראשל"צ. האתר תומך במכירות החנויות | צילום: קובי קואנקס בזק סטור בראשל"צ. האתר תומך במכירות החנויות, צילום: קובי קואנקס

במקביל לתוכנית פרישה של 443 עובדים בעלות של 406 מיליון שקל, בזק מסמנת לה כמטרה להתחזק בתחום המכירות הקמעונאיות. החברה השיקה השנה אתר חדשני על סמך מחקרים שהראו כי האונליין משרת את האוף ליין, כלומר הלקוחות מגיעים לחנות וכבר יודעים בדיוק מה הם רוצים. הכנסות האתר בנובמבר בלבד עברו את ה־2 מיליון שקל, כאשר ממוצע של סל עסקה מתחילת השנה עומד על כ־1,500 שקל.

אודי עטר, מנהל החטיבה הפרטית בבזק שאחראית על השירות והמכירות, שנכנס לתפקיד באוקטובר 2018, אמר: "לבזק יש מצבת לקוחות קיימים מאוד משמעותית ורחבה בשוק התקשורת, עם נאמנות חזקה. יש לנו היכולת לאפשר ללקוח לשלם על ציוד הקצה באמצעות אמצעי לא בנקאי, חשבון הטלפון החודשי. חיפשנו את הדרכים בהן נוכל להביא את היתרונות האלה לכדי מימוש בשוק הפרטי. זיהינו את שוק עולם הסלולר וציודי הקצה כהזדמנות".

אודי עטר, מנהל החטיבה הפרטית בבזק. "אנחנו לא הכי זולים, אנחנו השניים בשוק", צילום: RONEN TOPELBERG אודי עטר, מנהל החטיבה הפרטית בבזק. "אנחנו לא הכי זולים, אנחנו השניים בשוק" | צילום: RONEN TOPELBERG אודי עטר, מנהל החטיבה הפרטית בבזק. "אנחנו לא הכי זולים, אנחנו השניים בשוק", צילום: RONEN TOPELBERG

כמו כן החברה החלה בשינוי אסטרטגי הבא לידי ביטוי בהעברת חנויות בזק סטור הקיימות משולי הערים למתחמי בילוי מרכזיים ושוקקים, שיפוץ חנויות קיימות, הקמת דוכנים חדשים בקניונים ושדרוג הנראות של העובדים.

כיום לבזק תשע חנויות ברחבי הארץ, מכרמיאל עד באר שבע. "אנחנו מתכוונים להרחיב את רצפת הייצור באמצעות פתיחת חנויות ודוכנים נוספים, כמו למשל באילת", אמר עטר. בחנויות נמכרים לא רק טלפונים נייחים ונתבי אינטרנט, אלא גם מוצרי גיימינג, מוצרים חכמים כמו שעונים, מצלמות ורחפנים, אוזניות ורמקולים, לפטופים ומוצרי מחשוב נלווים וטלוויזיות. בזק מתכוונת להתפתח גם בעולם הציוד החשמלי והאלקטרוני. על המחיר אמר עטר: "אנו מקפידים לעשות בנצ'מרק על מתחרים כל בוקר, גם אם אנחנו לא הכי זולים אז לפחות השניים בשוק".

בנוסף החלה בזק למכור מכשירים סלולריים, ולמעשה היא מתחרה ישירות מול החברה־הבת שלה פלאפון. החברה גם פוזלת לעולם התשלומים הדיגיטליים. לאחרונה יצאה החברה בהליך בחירת ספק לפיתוח פלטפורמה לארנק דיגיטלי, צעד שמתחרה ישירות בחברות האשראי ובאפליקציות כמו פייפאל, ביט ופייבוקס. המהלך יאפשר לבזק ליהנות מהכנסות משמעותיות בשוק הסליקה, לאסוף דאטה על הלקוחות ובכך לייצר סינרגיה בינם לבין בעלי עסקים באמצעות B144. בנוסף, בזק תוכל להקים מועדון צרכנות ולהעניק הטבות ייחודיות ללקוחותיה, כמו גם אפשרות לקבלת אשראי מחוץ למערכת הבנקאית.

תגיות