אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוד הגבלות על הקורקינטים בת"א: האטה אוטומטית באזורים מסוימים צילום: דוד הכהן

עוד הגבלות על הקורקינטים בת"א: האטה אוטומטית באזורים מסוימים

מחודש יוני הבא מפעילי הקורקינט השיתופי יחויבו לספק קסדות לרוכבים, תאסר תנועת כלים חשמליים באזורים עם הרבה הולכי רגל ובאזורים מסוימים תוגבל אוטומטית מהירות הרכיבה ל-15 קמ"ש; מנכ"ל bird: "אין פיתרון נראה לעין לנושא הקסדות בעולם כולו"

16.12.2019, 13:20 | תומר הדר

עיריית תל אביב תחל בשנה הבאה בהטמעה של שורה של תקנות חדשות המיועדות להגביל את רוכבי הקורקינט. זאת לאחר שכבר הודיעה בחודשים האחרונים על שורה של צעדים כגון חיוב התקנת מספרי רישוי על קורקינט שיתופי החל מ-1 בינואר 2020. 

עפ"י התקנות: מפעילי הקורקינט השיתופי יחויבו לספק קסדות לרוכבים מחודש יוני הקרוב. העירייה תאסר תנועת כלים חשמליים באזורים מסוימים בהם קיימת תנועת הולכי רגל סואנת, כמו משטח העץ בנמל ת"א. באזורים אחרים, למשל בשביל האופניים בטיילת בחוף גורדון, תוגבל מהירות הרכיבה ל-15 קמ"ש בלבד, כלומר הכלים ייאטו באופן אוטומטי את קצב הנסיעה, וזאת החל מ-1 בפברואר 2020. הכלים ייאטו באופן אוטומטי את קצב הנסיעה.

קראו עוד בכלכליסט

כמו כן, בימים אלה העירייה פועלת לסמן תאים ברובעים נוספים בעיר, כמו גם בתחנות הרכבת. החל מ-1 בינואר 2020.

חניה לקורקינטים ליד דיזנגוף סנטר בת"א, צילום: דוד הכהן חניה לקורקינטים ליד דיזנגוף סנטר בת"א | צילום: דוד הכהן חניה לקורקינטים ליד דיזנגוף סנטר בת"א, צילום: דוד הכהן

מעבר לכך, העירייה תרחיב את האזורים שבהם אסורה חניית כלים זעירים מחוץ לתאי חניה ייעודיים שנקבעו לטובת העניין. בנוסף לכ-220 תאי החנייה הייעודיים שסומנו ברובע 3, סומנו עוד כ-180 תאי חנייה ברובע 5 (דרומית לבוגרשוב). כמו כן, בימים אלה העירייה פועלת לסמן תאים ברובעים נוספים בעיר, כמו גם בתחנות הרכבת. החל מ-1 בינואר 2020.

העירייה תפעל לחייב את המפעילים במחזור הסוללות של קורקינטים שיצאו ממחזור השימוש. דרישה זו תיכנס לתוקף ב-1 באפריל.

יניב ריבלין מנכ"ל bird: "אנו מברכים על החלטת העירייה למסד את תרבות הרכיבה בקורקינטים השיתופיים. אין פיתרון נראה לעין לנושא הקסדות בעולם כולו. אנו מחוייבים לכללי הרגולציה ועושים מאמצים טכנולוגים מגוונים הבאים לידי ביטוי בבחינת טכנולוגיות חדשות הנוגעות לקסדות, בפיתוחים מתקדמים והשקעה יתרה של משאבים כספיים, בין אם בהתאמת האפליקציה לדרישות הרגולטור ובין אם במהלכי הסברה רחבים לציבור בישראל".

יניב גודר, מנכ"ל ליים מוסר: אנו מברכים על כך שעיריית תל אביב מבינה את יתרונות הרכיבה השיתופית על פני הפרטיות ופועלת על מנת להגביר את בטיחות השימוש אף מעבר לקבוע בחוק. אנו עושים ככל יכולתנו על מנת לאתר פתרונות שיוכלו להקל על נגישות הקסדות וחבישתן".

תגיות