אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת Arbe גייסה 32 מיליון דולר לייצור מערכות רדאר לרכב צילום :יח"צ

חברת Arbe גייסה 32 מיליון דולר לייצור מערכות רדאר לרכב

החברה פיתחה שבבים ייעודיים שמותקנים ברדאר וברכבים אוטונומיים. עד כה גייסה כ-55 מיליון דולר בשני סבבים. הסבב הנוכחי הובל בידי בין השאר על ידי AI Alliance

16.12.2019, 20:37 | מאיר אורבך

חברת Arbe הישראלית, המפתחת רדאר לנהיגה, גייסה 32 מיליון דולר נוספים בסבב גיוס שני בהובלת קרן ההשקעות Catalyst-CEL ובהשתתפות AI Alliance בה שותפה יצרנית הרכב יונדאי, BAIC Capital שהיא זרוע ההשקעות של יצרנית רכב סינית מובילה, וכן MissionBlue Capital ,ובהשתתפות המשקיעים הנוכחיים: Canaan Partners Israel, iAngels, OurCrowd, 360 Capital Partners, O.G. Tech Ventures.

קראו עוד בכלכליסט

טכנולוגיית הרדאר של Arbe שימושית לרכב אוטונומי בכל רמה, כולל כלי הרכב שיכנסו לתכנון כבר בשנתיים הקרובות אשר יציעו מערכות ADAS מהדור הבא. בשיחה עם כלכליסט אומר קובי מרנקו, מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה "אנחנו צופים שהמערכות שלנו ייכנסו לרכבים בייצור סדרתי בשנת 2024. אנחנו עובדים עם יצרני Tier 1 אשר ישלבו את השבבים שלנו בתוך מערכות רדאר שהן פיתחו. אנחנו מצפים שהגיוס הנוכחי יספיק לנו להגיע לשלב של איזון בין ההכנסות להוצאות או קרוב מאוד לכך", אומר מרנקו.

קובי מרנקו מנכ קובי מרנקו מנכ''ל ארבה | צילום :יח"צ קובי מרנקו מנכ

"איני מאמין שנראה בקרוב רכבים אוטונומיים משלב 5 והטכנולוגיה שלנו אמורה להשתלב בעיקר ברכבים מדרגה 2 ו-3. בקרוב באירופה מערכות רדאר יהיו חובה בכל הרכבים וזו הזדמנות שלנו", אומר מרנקו ומוסיף: "הגיוס מחברת הרכב הסינית היא אסטרטגית עבורנו ותאפשר לנו להיכנס לשוק הזה. החברה מעסיקה כיום כ-80 עובדים ואין לנו תוכניות להרחבה משמעותית של מספר העובדים בתקופה הקרובה מעבר לצרכים השוטפים של החברה", מציין מרנקו.

הגיוס הנוכחי יאפשר ל-Arbe להתקדם לייצור מערכת השבבים שפותחה בחברה. באמצעות הגיוס תוכל החברה להרחיב את צוותיה בכדי לתמוך בלקוחות Tier 1 ברחבי העולם ובמעבר לייצור מערכות רדאר המבוססות על הטכנולוגיה של החברה. מדובר על פריצת דרך בתעשיית הרכב, שכן הטכנולוגיה של Arbe היא הראשונה המאפשרת חישה מדויקת ביותר בכל תנאי הסביבה.

טכנולוגיית הרדאר הייחודית מייצרת תמונה מפורטת של סביבת הרכב; מפרידה, מזהה ועוקבת אחר מאות עצמים ברזולוציה גבוהה לטווח ארוך ובשדה ראייה רחב, בכל תנאי תאורה ובכל מזג אוויר; הדבר מאפשר ליצרניות הרכב לספק בטיחות בלתי מתפשרת לרכבים פרטיים מהדור הבא, עם חיישן במחיר בר השגה. גיוס זה מצטרף לגיוסים קודמים של החברה שהוקצה ב-2015 בסך 23 מיליון דולרים, סה"כ החברה גייסה 55 מיליון דולרים עד היום.

רכב עם הטכנולוגיה של ארבה, צילום: Arbe רכב עם הטכנולוגיה של ארבה | צילום: Arbe רכב עם הטכנולוגיה של ארבה, צילום: Arbe

"סבב ההשקעה הנוכחי, בסך 32 מיליון דולר, כולל שותפים אסטרטגיים מובילים ומהווה אבן דרך משמעותית עבור חברת Arbe. בעזרת הכספים שגויסו Arbe תוכל להביא לשוק פריצת דרך אמיתית בטכנולוגיית רדאר המאפשרת לחברות Tier 1 ויצרניות הרכב להחליף את מערכות השבבים המיושנות שלהן בפתרון העומד באמת בדרישות הבטיחות של NCAP", אומר קובי מרנקו מנכ"ל Arbe, "בנוסף, באמצעות הטכנולוגיה שלנו ניתן להשיק רכב אוטונומי ברמה 3 מבלי להזדקק ל-LiDAR, וכך להוזיל את עלותו ולהתאים את הרכב לקהל הרחב".

לדברי יאיר שמיר, שותף מנהל בקרן Catalyst CEL, "ארבה היא החברה היחידה שמסוגלת לספק ל-ADAS ולרכבים אוטונומיים טכנולוגיית חישה ברזולוציה גבוהה בארבעה ממדים. הטכנולוגיה של Arbe והצוות של החברה הגיעו להישגים מרשימים עד כה. אנו שמחים מאוד לתמוך בהתקדמותם ואנו צופים הזדמנויות  בעתיד".

הטכנולוגיה של Arbe פותרת כמה מהאתגרים הקשים ביותר בפיתוח מערכות רדאר, בכללם - ביטול אזעקות שווא שהן אחד הגורמים המובילים לתאונות הרכב האוטונומי בשנים האחרונות, עיבוד הכמויות האדירות של מידע שנוצרות כאשר סורקים את הסביבה בארבעה ממדים בזמן אמת, והפחתת ההפרעות ההדדיות שנוצרות בין הרדארים הרבים על הכביש. על ידי השגת הפרדת אובייקטים ברזולוציה גבוהה, Arbe מאפשרת החלטות בטוחות ומדויקות יותר לכל רמות הנהיגה האוטונומית.

תגיות