אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופר־פארם תחל למכור בסניפיה מזון וציוד לבעלי חיים צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

סופר־פארם תחל למכור בסניפיה מזון וציוד לבעלי חיים

מדובר בתחום שאינו סינרגטי לפעילות הרשת, שמתמודדת עם התחרות מצד רשתות השיווק. בשלב ראשון ישווקו המוצרים לבעלי חיים ב־12 סניפים של רשת הפארם, ברובם באזור תל אביב, שבה לבד פועלות שבע חנויות לבעלי חיים

19.12.2019, 07:06 | אורנה יפת

התחרות בין רשתות השיווק והפארם מובילה את הרשתות להיכנס לעולמות שלא בהכרח סינרגטים להן. לכלכליסט נודע כי רשת סופר־פארם נכנסת לראשונה לתחום המזון לבעלי חיים, ותמכור החל מהשבוע הקרוב בסניפיה מזון לכלבים וחתולים, תוספי תזונה לבעלי חיים וצעצועים ואביזרים מיוחדים לבעלי חיים.

קראו עוד בכלכליסט

בשלב ראשון ישווקו המוצרים לבעלי חיים ב־12 סניפים של רשת הפארם, ברובם באזור תל אביב ובשכונת פלורנטין, שבה לבד פועלות שבע חנויות לבעלי חיים.

הפעילות החדשה של הרשת באה על רקע התעצמות התחרות גם מצד האונליין ורצונה של סופר־פארם לתת מענה להזמנות שמבצעים ישראלים מאתרים מחו"ל. מוצרים לבעלי חיים הם חלק מהדברים שהישראלים מזמינים מאתרים בינלאומיים. בסופר־פארם החלו לבחון מכירה של תוספי תזונה לבעלי חיים ואז הוחלט בהנהלת הרשת להרחיב את עולמות בעלי החיים גם למזון, צעצועים ואביזרים לכלבים וחתולים.

עופר לוי, סמנכ"ל שיווק וסחר בסופר-פארם, צילום: יריב כץ עופר לוי, סמנכ"ל שיווק וסחר בסופר-פארם | צילום: יריב כץ עופר לוי, סמנכ"ל שיווק וסחר בסופר-פארם, צילום: יריב כץ

המוצרים החלו להימכר בימים האחרונים באתר הסחר של רשת הפארם, שם נחסכת מהרשת דילמת התעדוף בין המוצרים על המדף. בסניפים יימכרו שקיות וקופסאות מזון קטנות, תוספי תזונה ואביזרים לבעלי חיים, ואילו את שקי המזון הגדולים, שמשקלם 15 קילו, תמכור סופר־פארם באתר בלבד. סופר־פארם תספק למזמינים דרך האתר את המוצרים במשלוח עד הבית. לשם כך חברה רשת הפארם לחברת זולו, המתמחה במוצרים לבעלי חיים.

"זה נכון שהתחומים מתערבבים", אמר בתגובה לכלכליסט, עופר לוי, סמנכ"ל שיווק וסחר בסופר־פארם. "אבל יש עדיין תחומי עיסוק ייחודיים לכל רשת. יש מקום לחנות גדולה למוצרי בעלי חיים שמציעה את כל המגוון, אבל יש אנשים שצריכים משהו נגיש וקרוב לבית ולזה סופר־פארם נותנת מענה. במזון בעלי חיים יש לנו יתרון שאנחנו זמינים, נגישים והקונים סומכים עלינו. החסרון הוא שהמדינה נותנת עדיפות לקנות בחו"ל ברמת המיסוי, ולנו יותר קשה להוריד מחירים במוצרים שאנחנו קונים מספקים".

לדברי לוי, "סופר־פארם רוצה לתת מענה לקניות אונליין בכלל, ולאו דווקא לאמזון. האונליין בישראל מתחזק וניכנס לכל תחום אפשרי, לרוב כזה שסינרגטי לתחומי העיסוק שלנו בעולמות הבריאות והיופי, אבל גם לתחומים שאינם סינרגטים".

השאיפה של סופר־פארם היא להפוך את אתר הסחר שלה למרקט פלייס שימכור מוצרים ממגוון קטגוריות שחלקן פועלות כיום רק בסופר מרקט או בחנויות מתמחות. אמזון, וולמארט, וולגרין וטסקו הן דוגמאות למרקט פלייס שמהווים מודל לסופר־פארם. "כרגע אנחנו מסתכלים על הרחבה בתחומים שלנו, אבל אופציה עתידית מבחינתנו זה להיות מרקט פלייס מורחב" ציין לוי.

אלה אינם תחומי העיסוק החדשים היחידים אליהם נכנסת הרשת. כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", סופר־פארם נכנסת לתחום המזון הטרי ומקימה תת־רשת בקונספט של מעדניות שבה יימכר מזון מהיר, איכותי וטרי. הסניף הראשון יקום במתחם הבורסה ברמת גן ואחריו ייפתח סניף במתחם עזריאלי שרונה.

תגיות