אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה: הג'יפון הנמכר ביותר בישראל ב־2019 - היברידי צילום: עמית שעל

לראשונה: הג'יפון הנמכר ביותר בישראל ב־2019 - היברידי

עד כה נמסרו 7,700 ג'יפוני קיה נירו היברידיים; במשפחתיות: טויוטה קורולה עם קרוב ל־15 אלף מסירות

22.12.2019, 08:15 | אודי עציון

הג'יפונים לא חסכוניים? הפתעה בדירוג כלי הרכב הנמכרים ביותר בארץ ב־2019. במהפך של השבועות האחרונים עקף קיה נירו במסירות את קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון ויסיים את השנה כרכב הפנאי הנמכר ביותר בישראל.

עד לשבוע שעבר נמסרו אצלנו מתחילת השנה 7,700 דגמי נירו לעומת 7,550 דגמי ספורטאז', שהוביל את השוק הזה בארבע השנים האחרונות. הרוב המוחלט של הנירו שנמסרו הם מהגרסה ההבירידית הרגילה, וכ־200 היו מהגרסה ההיברידית הנטענת.

קראו עוד בכלכליסט

קיה נירו פלאג אין הייבריד, צילום: עמית שעל קיה נירו פלאג אין הייבריד | צילום: עמית שעל קיה נירו פלאג אין הייבריד, צילום: עמית שעל

המסירות החזקות של הנירו הן חלק מהגידול הכללי במסירת כלי רכב היברידיים, רגע לפני העלאת מס הקנייה עליהם בשבוע הבא. שלושה מחמשת הדגמים הנמכרים ביותר השנה הם היברידיים. טויוטה קורולה החדשה במקום הראשון עם 14,600 מסירות, 90% מתוכן מהדגם ההיברידי והשאר מגרסת הבנזין. אחריה יונדאי איוניק ההיברידית (11,100 מסירות), שהייתה הנמכרת בישראל ב־2018. השלישית היא נירו.

נתח השוק של המכוניות ההיברידיות בארץ השנה עומד על כ־19%, הגבוה ביותר בעולם אחרי השוק היפני, מה שעודד את רשות המסים להתחיל מ־2020 במהלך להקטנת הטבות המס עליהן. למרות שב־2019 בלט בעולם מחיר ההתחממות הגלובלית, ולמרות ההצהרות הממשלתיות על מאבק להפחתת פליטת המזהמים, החליטה המדינה בפועל לשמר את הכנסותיה הגבוהות ממסים ולהתחיל בהקטנת הטבות המס שעולות לקופת המדינה כ־800 מיליון שקל. מ־1 בינואר יעלה מס הקנייה להיברידיות מ־30 ל־45 אחוז, ולהיבירידיות נטענות מ־20 ל־25 אחוז, תוך הגבלת ההטבה המרבית להנחה של 60 אלף שקל.

יבואני הרכב שחררו החודש יותר מ־10,000 מכוניות היברידיות כדי לשלם את המיסוי הישן, ויעלו את מחירי המכוניות שיעלו לכביש בהמשך. למרות שהיבואנים והיצרנים צפויים לבלוע חלק מההתייקרות, קורולה ואיוניק ההיברידיות צפויות להתייקר לאזור ה־140 אלף שקל. נירו, כמו טויוטה CHR ההיברידי, עשוי להתייקר לכ־150 אלף שקל.

למרות זאת, ההערכה היא כי יתרונן הגדול בצריכת הדלק, שמגיע לאלפי שקלים בשנה, ישאיר בינתיים את ההיברידיות כמבוקשות, גם אם מעט פחות מאשר ב־2019. בינואר 2021 מס הקנייה עליהן יעלה עוד יותר, ל־50% לרגילות ו־30% לנטענות.

תגיות