אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רק מידה שמאל: אופנה עם מסר צילום: גילי לוינסון

רק מידה שמאל: אופנה עם מסר

מותג אוסלו מציע חולצות עם סיסמאות שמאלניות. “אנחנו מנסים לאתגר: לעצבן אחדים ולשמח אחרים”, אומרים היוזמים

23.12.2019, 08:26 | אדר ריכטר

בזמן שרוב אזרחי ישראל מותשים מהרעיון של בחירות נוספות, נמצאו שלושה פעילים חברתיים ופוליטיים שהתהליך מפיח בהם אופטימיות. רות אלבז, נעמי תירוש ואורי קול הם מייסדי אופנת אוסלו, שמציעה חולצות מודפסות עם סלוגנים בלתי מתנצלים משמאל המפה הפוליטית. ״יש בחירות!״, אומר קול בהתלהבות, ״ואני מאמין שאחריהן אם נעבוד קשה, מדינת ישראל תהיה מקום טוב יותר״. כשהוא נשאל על הקונספט של אוסלו, הוא אומר: “הרעיון הוא ליצור אופנה עם מסר, שנותנת גאווה ערכית במובן הכי מוחשי של ‘Wear your heart on your sleeve’. הייתי רוצה שאנשים ילבשו את הבגדים וירגישו שהם לא לבד. אנחנו מנסים לאתגר אנשים ולהיות מותג אופנה שיעצבן אנשים מסוימים ויעשה אחרים מבסוטים. אבל אנחנו לא מנסים להיות פרובוקטיביים בכוונה״.

מימין: נעמי תירוש, רות אלבז ואורי קול בחולצות המותג עם הסיסמה ״אני שמאל חזק״. ״שאנשים ילבשו וירגישו שהם לא לבד״, צילום: גילי לוינסון מימין: נעמי תירוש, רות אלבז ואורי קול בחולצות המותג עם הסיסמה ״אני שמאל חזק״. ״שאנשים ילבשו וירגישו שהם לא לבד״ | צילום: גילי לוינסון מימין: נעמי תירוש, רות אלבז ואורי קול בחולצות המותג עם הסיסמה ״אני שמאל חזק״. ״שאנשים ילבשו וירגישו שהם לא לבד״, צילום: גילי לוינסון

הרעיון להקים את ״אוסלו״ התגלגל מיד אחרי בחירות אפריל. השלושה הכירו בעבודה משותפת, לאחר שהרימו יחד קמפיינים פוליטיים. ״אוסלו הוא עסק במובן הכי בסיסי. ישבנו ותהינו איך אף פעם לא היה פה מישהו שיגרום לאנשים לצאת עם הרעיונות שלהם ולהתגאות במה שהם מאמינים בו״. בינתיים החולצה הכי נמכרת של המותג היא זו שמודפס עליה המשפט “אנחנו צריכים לדבר”. לדברי קול, “הכיתוב מבטא את הכמיהה האנושית הכי פשוטה שאנחנו יכולים לקוות אליה במדינה: לדבר עם האנשים מסביבנו, לנסות להבין אותם ולדבר עם השכנים. אנשים לא מבינים שלפני שמדברים על שלום, צריך לדבר ולבנות אמון עם כל מיני אנשים וכל מיני קבוצות, ולא רק עם ערביי ישראל ופלסטינים. זה מסר בסיסי אבל גם רדיקלי. ללבוש חולצה עם ערבית עליה זה מסר״.

תגיות