אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
באבל דיווחה למשרד התחבורה: 4,500 נוסעים שיתופיים ביום קרדיט: חברת דן

בלעדי לכלכליסט

באבל דיווחה למשרד התחבורה: 4,500 נוסעים שיתופיים ביום

על פי הנתונים שהועברו למשרד התחבורה, מאז אפריל "נחסכו" באמצעות הפרויקט שיזם המשרד 112 אלף נסיעות ברכב פרטי. העלייה במספר הנסיעות היומיות התאפשרה בזכות קליטת 60 כלי רכב נוספים על פני חודשיים והגדלת מספר הנהגים

23.12.2019, 08:18 | ליאור גוטמן

שירות התחבורה השיתופי של Bubble שהושק באפריל הגיע ליעד שנקבע לו של 4,500 נסיעות (כלומר נוסעים) ליום. כך עולה מנתוני אמצע דצמבר שהגיעו לידי "כלכליסט". את הנתונים אספה חברה חיצונית בשיתוף עם חוקרת מאוניברסיטת תל אביב, והם נמסרו לאחרונה למשרד התחבורה.

קראו עוד בכלכליסט

היעד שקבע משרד התחבורה לפרויקט הושג לאחר שבשלושת השבועות האחרונים חברות דן ו־Via שמפעילות את השירות של נסיעה "חכמה" על פי דרישה באזור מוגבל בתל אביב־גבעתיים־רמת גן, גייסו את הנהגים שהיו חסרים. כמו כן הם קלטו 60 כלי רכב נוספים בשמונה שבועות, לעומת 40 כלי רכב שפעלו במסגרת השירות בתחילתו.

רכב של Bubble. מספר הנוסעים הממוצע בכל נסיעה הוכפל מאז תחילת השירות, קרדיט: חברת דן רכב של Bubble. מספר הנוסעים הממוצע בכל נסיעה הוכפל מאז תחילת השירות | קרדיט: חברת דן רכב של Bubble. מספר הנוסעים הממוצע בכל נסיעה הוכפל מאז תחילת השירות, קרדיט: חברת דן

בחברה טוענים שלאחר קליטת כלי הרכב הללו היכולת שלהם לתת שירות השתפרה משמעותית. מהנתונים עולה שבסוף נובמבר כבר נרשם זינוק ביחס של כ־30% בהיקף הנסיעות היומי ביחס לתחילת החודש והשירות התייצב על כ־4,150 נסיעות ביום. בתחילת דצמבר הוא עלה ל־4,250 נסיעות ובשבוע האחרון הגיע לכ־4,500 בימי השיא.

גם במספר הנוסעים הממוצע בכל נסיעה נרשמה עלייה משמעותית והוא הוכפל מאז הושק השירות באפריל האחרון — לכ־5.5 נוסעים לנסיעה.

מנתונים נוספים שהועברו למשרד התחבורה על הרגלי השימוש, המבוססים על שאלון שמילאו הנוסעים באמצעות האפליקציה של השירות, עולה שברשות מחצית מהמשיבים יש רכב פרטי, וש־34% מהמשיבים העידו שביצעו את נסיעתם האחרונה בשירות במקום ברכב הפרטי. מדובר, להערכת מפעילי השירות, בהפחתה לכאורה של כ־112 אלף נסיעות ברכב פרטי מאז החל השירות. מפעילי השירות מעידים שהצפי היה שרף הפחתת הנסיעות יהיה 15% בלבד. עוד עולה שכ־60% מהמשתמשים בבאבל נוסעים לעבודה באמצעותו.

את הפעלת השירות יזמו משרדי האוצר והתחבורה, במטרה לעודד על נהגים לוותר על הרכב הפרטי בשעות העומס, תוך אפשרות לעלות למיניבוס שמופעל ברחבי העיר גם עם קורקינט מתקפל. מי שמפעיל את השירות הן חברות "דן" ו־VIA תחת השם Bubble. כלי הרכב שמפעילה החברה אינם נעים במסלולים קבועים אלא באזורי ביקוש שהוגדרו מראש. הזמנת השירות מתבצעת על פי דרישה ובהזמנה מראש ועם אפשרות לשנות את מסלול הנסיעה ביחס לאזורי הביקוש. מחיר נסיעה בודדת הוא בין 15-12.5 שקל (תלוי בשעות ההזמנה) . בין השעות 06:30-09:30 ובין 15:00-18:30 המוגדרות כשעות שיא תעריף הנסיעה הוא המקסימלי.

תגיות