אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייקל בלומברג הקים לעצמו חברת טכנולוגיה כדי לנצח במירוץ לנשיאות צילום: Getty

מייקל בלומברג הקים לעצמו חברת טכנולוגיה כדי לנצח במירוץ לנשיאות

המיליארדר היהודי מייקל בלומברג, שרץ לנשיאות ארה"ב, הקים לעצמו את Hawkfish, חברה שתספק לו "את שירותי הטכנולוגיה של הקמפיין". בין בכיריה מנהל השיווק של פייסבוק ומנכ''ל Foursquare לשעבר

24.12.2019, 15:33 | שירות כלכליסט
מייקל בלומברג, שרץ בימים אלה כמועמד לנשיאות ארה"ב ב-2020, הקים חברת טכנולוגיה חדשה שמטרתה לסייע לו לנצח בבחירות לנשיאות בשנה הקרובה. על פי דיווח של אתר CNBC אמש (ב'), בלומברג כבר הוציא עשרות מיליוני דולרים מההון האישי שלו לקמפיין שלו, כאשר חלקו הושקע בהקמת Hawkfish.

קראו עוד בכלכליסט

Hawkfish תהיה "סוכנות הדיגיטל המרכזית ותספק את שירותי הטכנולוגיה של הקמפיין", מסרה ג'ולי ווד, דוברת לקמפיין של בלומברג והוסיפה כי החברה "מספקת עתה שירותי מודעות דיגיטליים, ביניהם יצירת תוכן, מיקום פרסומות וניתוחים אנליטיים" לקמפיין. בנוסף היא הסבירה שהחברה תיקח חלק ותספק תמיכה במרוץ של מועמדים דמוקרטים ברחבי ארצות הברית בסיבובי בחירות עתידיים.

בלומברג הוא מיליארדר שכיהן כראש עיריית ניו יורק במשך שלוש קדנציות והחל לבנות את הקמפיין שלו בתחילת 2019, לפני שהחליט להעמיד עצמו לבחירה. מהקמפיין סירבו למסור כמה כסף הושקע, אך בלומברג עצמו אמר שישקיע מעל 100 מיליון דולר על מודעות נגד טראמפ. עד עתה הוציא הקמפיין שלו 13 מיליון דולר על פרסומות דיגיטל בין השאר בפייסבוק וגוגל.

מייקל בלומברג מתחזק קשרים קרובים עם בכירי עמק הסיליקון, צילום: עומר מסינגר, אי.פי.אי, גטי אימג מייקל בלומברג מתחזק קשרים קרובים עם בכירי עמק הסיליקון | צילום: עומר מסינגר, אי.פי.אי, גטי אימג'ס מייקל בלומברג מתחזק קשרים קרובים עם בכירי עמק הסיליקון, צילום: עומר מסינגר, אי.פי.אי, גטי אימג

Hawkfish הוקמה בסודיות. אין לה אתר אינטרנט וחיפוש במאגר מידע שקשור לבחירות לא מעלה רשומות פיננסיות המצביעות על עבודה כלשהי למטרות המפלגה הרפובליקנית. אף מועמד אחר לא הקים ארגון דומה בכדי שיעזור לו בהתמודדות. למרות שזה לא רגיל שמועמד לנשיאות פונה לחברה שהקים שתעזור לו במרוץ, מומחי אתיקה אומרים שהצעד של בלומברג לא עובר על חוקי הוועדה הפדרלית לבחירות.

ואולם הסודיות סביב החברה לא ברורה, כך למשל עדיין אין מידע על גודלה, משרדיה או היכן היא ממוקמת. בלומברג הוא הבעלים של סוכנות התקשורת והמידע הפיננסי Bloomberg LP שעוסקת בניתוח מידע פיננסי ומהווה את עיקר עסקיו ובזכותה הוא מוכר לציבור. עיקר הצלחתה נובעת ממסופי המידע הקנייניים ומרכזת המידע שלה. בלומברג גם ידוע בזכות הצהרתו: "על אלוהים אנחנו סומכים. כל האחרים מביאים מידע". הוא מוכר מרצ'נדייז עליהם מוטבע הסלוגן הזה באתר הקמפיין שלו.

שנה אחרי שהוציא יותר מ-110 מיליון דולר על מנת לסייע לדמוקרטים לנצח בבחירות האמצע לקונגרס ב-2018, החל בלומברג לפנות לאנשי עסקים מובילים ולבכירים בעולם הטכנולוגיה על מנת לבחון את האפשרות להקים חברה שתעזור לדמוקרטיים להילחם בטראמפ. בלומברג עצמו נפגש עם המשקיעים רון קונוואי ופרד ווילסון.

מיד אחרי שהוקמה, החלה Hawkfish לעבודה למען המפלגה הדמוקרטית במרוצי הבחירות בווירג'יניה וקנטקי. מהקמפיין של בלומברג לא נמסר באלו מרוצים השתתפה Hawkfish. בין בכירי החברה, מנהל השיווק של פייסבוק, גארי בריגס, שפרסם לאחרונה ברשת החברתית הודעה על כך שהוא מעתה המנהל הדיגיטלי של הקמפיין של "מייק בלומברג 2020", וג'ף גלוק, לשעבר מנכ"ל חברת Foursquare.

גלוק אמר בטוויטר כי הוא מתחיל לעבוד בחברה במשרה מלאה אחרי שעבד כיועץ במשך מספר חודשים. הוא ציין שהחברה עבדה כבר בשביל קמפיינים דמוקרטים, אך הקמפיין של בלומברג לנשיאות היא העבודה הגדולה הרצינית של החברה. בנוסף רמז ששחקנים אחרים בעמק הסיליקון לוקחים חלק בקבוצה, אך לא הוסיף פרטים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות