אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קשת ורשת ליועמ"ש: הכנסות התאגיד מפרסום ביוטיוב - הפרה של החוק צילום: אוראל כהן

קשת ורשת ליועמ"ש: הכנסות התאגיד מפרסום ביוטיוב - הפרה של החוק

החברות שלחו את המכתב בתגובה לפרסום בכלכליסט בשבוע שעבר; "מתכונת פרסום זו גורמת נזק לערוצים המסחריים, המורשים להפיק הכנסות מפרסום בטלוויזיה", נכתב

24.12.2019, 17:01 | אביאור אבו

קשת ורשת שלחו היום (ג') למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מאיר לוין, מכתב בו הן טוענות להפרת חוק השידור הציבורי על ידי תאגיד השידור הישראלי כאן. העתקים נשלחו למשרד התקשורת ומשרד האוצר. החברות מציינות כי המכתב מגיע בעקבות כתבה שפורסמה בכלכליסט בשבוע שעבר, בה נאמר כי התאגיד יאפשר לגוגל לשלב פרסומות בערוץ התאגיד ביוטיוב, בתמורה ל-55% מההכנסות שייתקבלו בגין הפרסום, אשר יושקעו ביצירה ישראלית.

קראו עוד בכלכליסט

 יוסי ורשבסקי מנכ"ל רשת ואבי ניר מנכ"ל קשת, צילום: אוראל כהן יוסי ורשבסקי מנכ"ל רשת ואבי ניר מנכ"ל קשת | צילום: אוראל כהן  יוסי ורשבסקי מנכ"ל רשת ואבי ניר מנכ"ל קשת, צילום: אוראל כהן

"פעולה זו מהווה הפרה של הוראות חוק השידור הציבורי הישראלי, האוסרות על התאגיד לשלב פרסומות בתכני הוידאו המופקים על-ידו", נכתב. "בנפרד, מתכונת פרסום זו גורמת נזק לערוצים המסחריים, המורשים להפיק הכנסות מפרסום בטלוויזיה".

החברות טוענות כי חוק השידור הציבורי נחקק במטרה להקים גוף משדר ציבורי ועצמאי, אשר אינו מושפע מאינטרסים מסחריים, ולצורך כך תוקצב תאגיד השידור הישראלי על ידי המדינה בסכום של כ-730 מיליון שקל לשנה. כיוון שהמחוקק לא התיר במפורש לתאגיד לשדר פרסומות באמצעות רשת האינטרנט, כמו שהתיר ברדיו, הפרסום לטענת החברות אסור. לראייה, הן טוענות כי אין בחוק הוראה מפורשת האוסרת על שידור פרסומות בערוץ הטלוויזיה של התאגיד, והתאגיד אינו משלב פרסומות בשידורים אלה.

יתרה מכך, טוענות החברות כי סעיף 63(ד) לחוק קובע כי כלל הוראות החוק לגבי שידורים יחולו על התוכן שמספק התאגיד באמצעות רשת האינטרנט. ערוץ היוטיוב של התאגיד, טוענות החברות, הוא אתר אינטרנט של התאגיד לכל דבר ועניין. "הערוץ נמצא בשליטתו הבלעדית של התאגיד והוא לבדו קובע מהם התכנים שיועמדו בו לצפייה" נכתב.

"כך למשל" טוענות החברות, "בתוכניות ילדים שהתאגיד העמיד לצפייה בערוץ היוטיוב שלו, משולבות פרסומות מסחריות. זאת, על אף שסעיף 72(ב) לחוק קובע במפורש כי הודעות חסות הן אסורות ביחס לערוץ הטלוויזיה לילדים ונוער שיופעל על ידי התאגיד, לא כל שכן פרסומות מסחריות".

החברות מוסיפות כי "קיימת חומרה יתרה הנלווית להפרת החוק האמורה בכך שהתאגיד מאפשר דווקא ליוטיוב – תאגיד זר אשר הכנסותיו מוסטות מישראל אל מחוצה לה באופן חד-כיווני ואין לו כל מחויבות להשקעה ביצירה הישראלית, להפיק הכנסה מפרסום באמצעות שימוש בתכני התאגיד. תכנים אלה הופקו כאמור מכספי משלם המיסים הישראלי, מתוך מטרה לתמוך ביצירה ישראלית. ברי כי שימוש בתכנים אלה לצורך שיתוף פעולה עם יוטיוב, חותר באופן מובהק תחת תכלית זו”.

מכאן תאגיד השידור הישראלי נמסר: "מחמיא לדעת שרשת וקשת רואות בתאגיד מתחרה מאיים. המהלך נבחן משפטית ונעשה בהתאם להוראות החוק".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות