אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלחם שעוקף את תקנות משרד הבריאות צילום: סטודיו דן לב

הלחם שעוקף את תקנות משרד הבריאות

בשבוע שבו לחמים רבים יאבדו את הסימון של "לחם קל" בשל שיטת חישוב חדשה, חברת a1c תשיק לחם עם ערך גליקמי נמוך יותר בהשקעה של 1.5 מיליון שקל

25.12.2019, 08:29 | נורית קדוש

חברת a1c משיקה תחת מותג eatsane סדרת מוצרי לחם מופחתי פחמימות. ההשקה בהשקעה של 1.5 מיליון שקל, כוללת לחם המכיל 2.6 גרם לפחמימה בפרוסה - לעומת 15 גרם פחמימה בפרוסת לחם רגיל ו־7 גרם פחמימה בלחם קל. בשבועות הקרובים, יתרחב מגוון המוצרים ויכלול גם לחמניות המכילות 6 גרם פחמימה, לעומת 38 גרם בלחמניה רגילה באותו גודל. הלחם והלחמניות מיוצרים על ידי מאפיית ברון בחולון וישווקו על ידי מאפיית טאוברד לכ־350 חנויות טבע בכל הארץ. החברה מצויה גם במשא ומתן עם אחת מרשתות המזון הגדולות בישראל. החברה גם נערכת לחתום על הסכם עם אחת המאפיות בצפון אמריקה להפיץ את הלחם שם עצמאית ולרשתות שיווק.

קראו עוד בכלכליסט

לחם eatsane. ערך גליקמי מופחת, צילום: סטודיו דן לב לחם eatsane. ערך גליקמי מופחת | צילום: סטודיו דן לב לחם eatsane. ערך גליקמי מופחת, צילום: סטודיו דן לב

את הטכנולוגיה של הפחתת הפחמימות פיתחה ד”ר מריאלה גלנט, המטפלת בחולי סכרת באמצעות שינוי התזונה ופיתחה שוקולד מופחת פחמימות על ידי פירוק השוקולד לגורמים, עד שזיקקה ממנו את הנוסחה שמבודדת תכונות של חומרים מסוימים, כך שהם מורידים את הערך הגליקמי של המזון, כלומר את ההשפעה של הסוכר בדם.

"בשנים האחרונות התחלנו להבין שפחמימה זה למעשה סוכר. ככל שאנחנו צורכים יותר פחמימות, אנחנו בעצם מכניסים לגוף שלנו יותר סוכר”, מסביר רן הירש, שותף ומנכ”ל החברה. “על רקע זה, הרחבנו את הפיתוח של גלנט לשוקולד מופחת פחמימות - שאותו אנחנו כבר מייצרים - לתחום הלחם. יחד עם השף ג'קי חזן, הצלחנו להגיע ללחם טבעוני עם ערך פחמימתי נמוך, עם הרבה חלבון וסיבים, וללא חומרים משמרים”.

לדברי הירש "מרבית הלחמים היום הם למעשה הרבה פחמימות ריקות, אבל אי אפשר להגיד לרוב האוכלוסיה להפסיק לאכול אותם. זה לא רציני ולא יעבוד לאורך זמן, כיוון שזה מזון בסיסי וחיוני שנצרך כמעט בכל בית. במקום לנסות לשנות אנשים, אנחנו משנים את האוכל עצמו ומציעים אופציה של לחמים מאוד מופחתי פחמימות".

נדמה כי עיתוי ההשקה אינו מקרי, שכן עוד כשבוע ייכנסו לתוקף תקנות סימון מזון מזיק. בהתאם לתקנות ערכם הקלורי של לחמים רבים המכילים סיבים תזונתיים יעודכן כלפי מעלה ובעקבות כך יתקשו יצרנים לסמן לחמים מופחתי קלוריות במונח "לחם קל". לפי הנחיות משרד הבריאות ניתן להשתמש בסימון "קל" במוצר המתאים מבחינת הערך הקלורי שלו ל"מופחת קלוריות" בשיעור של עד שני־שלישים ממוצר דומה שאינו מופחת קלוריות. כך למשל לחם קל שמכיל בפרוסה אחת 50 קלוריות ו־5 גרם סיבים תזונתיים, יחושב לפי התקנות החדשות כלחם שמכיל 60 קלוריות לפרוסה, ולא ייחשב עוד כלחם קל.

התקנות החדשות מחייבות סימון מזון ארוז בסמלים אדומים עליהם יצויין "עתיר סוכר", “עתיר נתרן" ו"עתיר שומן רווי". כדי לנסות לבלום את הירידה הצפויה במכירות מזון שיסומן בסמלים האדומים, נערכו חברות המזון והפחיתו את כמויות הרכיבים המזיקים ולמרות זאת, כרבע ממוצרי החברות הגדולות יסומנו לפחות בסמל אדום אחד. נדמה כי תקנות אלו דווקא יסייעו בהפצת הלחם של גלנט והירש. עם הקמת החברה ב־2018 גייסו הירש וגלנט גיוס סיד בהיקף של 950 אלף דולר.

בחודשים הקרובים, נערכים השניים לבצע גיוס פוסט סיד ביקף של 500־800 אלף דולר ובתחילת 2020 גיוס A בהיקף של 5 מיליון דולר לטובת פיתוח ושיווק המוצר בארה"ב.

"אחנו רוצים לצאת לצפון אמריקה ובדיונים עם שותפים ולקוחות פוטנציאליים, שאחת מהם היא רשת המבורגרים שמכירותיה מסתכמות בלמעלה מ־30 מיליון דולר בשנה”, סיפר הירש. “החלום הוא שבדומה לשיתוף הפעולה שעשו אימפוסיביל מיט עם מקדונלד'ס, הרשת שנעבוד אתה תציע בתפריט המבורגר בלחמניית eatsane שאותה יוכלו אחר כך למצוא גם ברשתות השיווק. מהלך כזה מצריך השקעה של 30־50 מיליון דולר".

תגיות