אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופר־סאטרדיי: יום הקניות העמוס ביותר של עונת הכריסמס צילום: אי.פי.אי

סופר־סאטרדיי: יום הקניות העמוס ביותר של עונת הכריסמס

השנה יותר מתמיד צרכנים בארה"ב דחו עד לרגע האחרון את קניית המתנות וביצעו את הרכישות המשמעותיות בשבת שלפני חג המולד. מהחנויות הפיזיות המשיכו לזרום נתונים קודרים עם צניחה של 9.7% בתנועת הקונים לעומת היום המקביל ב־2018

26.12.2019, 09:24 | שירות כלכליסט

יום השבת האחרון שלפני חג המולד שצוין אתמול מסתמן כיום הקניות הגדול ביותר בארה"ב בעונת החגים הנוכחית. זאת לאחר שנתח משמעותי של צרכנים דחה את קניות החג עד לרגע האחרון. על כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

קראו עוד בכלכליסט

עבור חברות המשלוחים, הלחץ היה גדול במיוחד. "בעונת החגים הנוכחית נקבעו הרבה מאוד שיאים", ציין בראיון נשיא וסמנכ"ל פדקס ראג'ש סברמניאם. לדבריו, היקפי החבילות היו גבוהים מהתחזיות כבר ביום שני שלאחר חג ההודיה שצויין בסוף נובמבר, וכי כל ימי שני שלאחריו שברו שיאים. זאת, לדבריו, גם משום שעונת החגים הנוכחית היתה קצרה באופן מיוחד מבחינת ימי קניות. "הכל דחוס מאוד והיתה לכך השפעה", ציין.

בגדים וצעצועים כיכבו תחת עץ חג המולד בגדים וצעצועים כיכבו תחת עץ חג המולד בגדים וצעצועים כיכבו תחת עץ חג המולד

יועצים בתעשייה צפו עונת חגים חזקה או יציבה לכל הפחות, זאת בזכות הכלכלה האמריקאית האיתנה ושיעורי האבטלה הנמוכים. העונה הנוכחית צפויה לדבריהם לשקף את הכוחות שמעצבים מחדש את תעשיית הקמעונאות, זאת כאשר בתי הכלבו מתקשים למשוך קונים, בעוד אחרים, כמו אמזון וטארגט ממשיכים לצמוח בזירה המקוונת ולגזול נתחי שוק מהחנויות הפיזיות.

על פי נתונים מוקדמים, יותר קונים נמנעו השנה מחנויות פיזיות לטובת קניות מקוונות. התנועה בחנויות ביום שבת האחרון היתה נמוכה ב־9.7% בהשוואה ליום המקביל ב־2018. כך לפי נתוני שופרטראק שמשתמשת במצלמות כדי למדוד תנועה בחנויות. בין ה־3 בנובמבר ל־21 בדצמבר נחלשה תנועת הקונים ב־7.7% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

במקביל, הקניות המקוונות צמחו ב־13.6% ל־125.6 מיליארד דולר בין ה־1 בנובמבר ל־19 בדצמבר, כאשר הרכישות בסמארטפון היוו 35% מכלל ההכנסות. כך לפי אדובי אנליטיקס המנטרת נתונים של מאות אתרים קמעונאיים.

השנה היו ששה ימים פחות בין חג ההודיה לכריסמס, ויותר צרכנים מהרגיל המתינו זמן ממושך יותר על מנת להשלים את קניותיהם. בתחילת החודש, 52% מהקונים סיימו את קניותיהם, זאת בהשוואה ל־58% בתקופה המקבילה אשתקד. כך לפי סקר של איגוד הקמעונאות האמריקאי.

וולמארט, הקמעונאית הגדולה בארה"ב לפי הכנסות, דיווחה כי 25% מהקונים לא התחילו לרכוש מתנות חג, נכון לשבוע שעבר. סקר של פלטפורמת הקניות המקוונות שופיפיי הראה כי 43% מהאנשים תיכננו לבצע את הרכישות הסופיות שלהם שלושה ימים לפני החג.

על פי תחזיות של ענקית הייעוץ PwC קניות החגים ירשמו השנה עלייה של 2.7% לעומת 2018. הרף העליון של תחזיות האנליסטים מגיע ל־4.2%.

אמזון מתמודדת עם מספר גדל והולך של משלוחים וצפויה למסור השנה 3.5 מיליארד חבילות ברחבי העולם.

 

על פי הערכות SJ קונסלטינג המנטרת את שוק השילוח, בארה"ב תמסור אמזון השנה פי שניים חבילות לעומת 2018.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות