אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האסטרטגיה של יוטיוב עובדת, הצליחה לצמצם את כמות התוכן הקיצוני צילום: Breitbart

האסטרטגיה של יוטיוב עובדת, הצליחה לצמצם את כמות התוכן הקיצוני

מחקר מצא שהיקף התוכן הקיצוני ירד מאוד ביוטיוב בעזרת דחיפה של תוכן מגופי מדיה מרכזיים. עם זאת הצד השני של המטבע הוא שהדבר מתבצע על חשבון יוטיוברים עצמאיים; ושהאלגוריתם מתעדף תוכן הנוטה לשמאל או נייטרלי פוליטית

29.12.2019, 17:12 | שירות כלכליסט
מחקר חדש מצא, אחרי בדיקה של מיליוני המלצות מהאלגוריתם של יוטיוב במהלך שנה שלמה, שפלטפורמת הווידאו אכן נאבקת בהקצנה של התכנים הפוליטיים. לפי המחקר, נכון לסוף 2019, ניכר כי אלגוריתם ההמלצות של יוטיוב תוכנן כך שיעדיף תוכן וחדשות מגופי מדיה מרכזיים מאשר מיוצרי יוטיוב עצמאיים.

קראו עוד בכלכליסט

המחקר, שהתפרסם בשבוע שעבר ושתוכנו דווח אתמול (שבת) ב-CNBC, מראה גם כי האלגוריתם של יוטיוב מעדיף ערוצים הנוטים לשמאל ולניטרליות פוליטית. מרק לדוויץ, מדען נתונים עצמאי, ואנה זאיצב, חוקרת מאוניברסיטת ברקלי ערכו את המחקר, והמסקנה אליה הגיעו השניים היא שלמרות שקיים בפלטפורמה תוכן קיצוני, אלגוריתם ההמלצות לא מפנה אליו יותר את המשתמשים.

המלצות התוכן של האלגוריתם ביוטיוב התמתנו מאוד , צילום:  MintPress המלצות התוכן של האלגוריתם ביוטיוב התמתנו מאוד | צילום: MintPress המלצות התוכן של האלגוריתם ביוטיוב התמתנו מאוד , צילום:  MintPress

"ברור שיש הרבה תוכן ביוטיוב שניתן לראות כקיצוני או מערער. עם זאת, האחריות על התוכן הזה היא של יוצרו ושל צרכניו בלבד". נכתב במחקר. "העברת האחריות להקצנה ממשתמשים ומפיצי תוכן ליוטיוב אינה נתמכת לפי הנתונים שלנו". המחקר מגיע אחרי שורה של מאמרים שפורסמו מוקדם יותר השנה בניו יורק טיימס אודות המצב העגום של המלצות התוכן ביוטיוב.

באחד הסיפורים, גולש בן 26 תיאר איך לפני כמה שנים הוא נפל לתוך מה שכינה "הזיה של הימין הקיצוני". "תמיד יהיה תוכן ביוטיוב שלא עומד במדיניות שלנו, אך לא חוצה לגמרי את הקווים". כתבה החברה בפוסט שפרסמה מוקדם יותר החודש בבלוג הרשמי שלה. "לכן במרוצת השנים האחרונות, אנחנו עובדים במטרה להגדיל את הקולות המהימנים ביוטיוב ולהגביל את תפוצתו של תוכן ומידע מוטעה ומזיק".

בסופ''ש פרסם לדוויץ חיבור המתיימר להסביר את תוצאות מחקרו ולבקר את הכיסוי התקשורתי של אלגוריתם ההמלצות של יוטיוב. לדבריו המסקנה שאליה הגיע היא ש"המידע מרמז שאלגוריתם ההמלצות של יוטיוב מרתיע באופן אקטיבי משתמשים מצריכה של תוכן אותו ניתן לקטלג כקיצוני או מפוקפק". הוא כתב בפוסט. עוד הסביר שלדעתו המסקנה שאליה הגיעו בניו יורק טיימס כבר אינה תקפה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות