אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסלה תשיק את הפעילות בישראל בחודש הבא צילום: שאטרסטוק

בלעדי

טסלה תשיק את הפעילות בישראל בחודש הבא

לא מחכה לאולם תצוגה רשמי: יצרנית המכוניות החשמליות תקים חנות פופ־אפ בקניון רמת אביב. תאפשר ללקוחות לבצע הזמנות מוקדמות תמורת תשלום ראשוני נמוך יחסית

30.12.2019, 07:30 | אודי עציון, נווית זומר ותומר הדר

טסלה מרימה את השאלטר: יצרנית המכוניות החשמליות האמריקאית מתכננת להשיק את הפעילות שלה בישראל כבר במהלך ינואר, מוקדם מהצפוי.

קראו עוד בכלכליסט

צוות של החברה האמריקאית שכבר פעיל בארץ החליט באופן לא מקובל בענף הרכב שלא להמתין להקמת אולם התצוגה הרשמי של החברה בישראל, ולהגעת מלאי ראשון של מכוניות למסירה ללקוחות.

במקום זאת תקים טסלה חנות זמנית ("פופ-אפ") בקניון רמת אביב בתל אביב לזמן קצוב. בחנות אפשר יהיה להתרשם מחלק מהמכוניות, בעיקר ממודל 3, הדגם הנמכר ביותר שלה בעולם, שצפוי להיות כזה גם בישראל.

המעוניינים יוכלו גם לפתוח הזמנות למכוניות, תמורת תשלום ראשוני נמוך, כפי שאפשרה טסלה לעשות לאחרונה עם חשיפת הטנדר העתידי שלה, וכפי שעשתה בעבר עם חשיפת מודל 3. הכוונה לאסוף כך בזמן קצר כמות גדולה יחסית של הזמנות, ולנצל את הבאזז סביב החשמלית הנמכרת ביותר בעולם.

בארה"ב כאשר השיקה טסלה את מודל 3 ב-2016, היא גבתה 1,000 דולר ממתעניינים, תמורת האפשרות להיות מהלקוחות הראשונים שיקבלו את המכונית, ובתוך 36 שעות השיגה 253 אלף הזמנות. כאשר השיקה החברה את הסייברטראק, הטנדר הראשון שלה, בנובמבר האחרון, היא גבתה רק 100 דולר מהמזמינים, ובתוך 3 ימים קיבלה 146 אלף הזמנות. בארץ דורשים יבואני הרכב הקיימים 2,000 שקל כדמי הזמנה באולמות התצוגה שלהם, עוד לא ברור כמה תחליט טסלה ישראל לגבות באירוע.

הכי נמכרת של החברה בעולם. טסלה 3, צילום: שאטרסטוק הכי נמכרת של החברה בעולם. טסלה 3 | צילום: שאטרסטוק הכי נמכרת של החברה בעולם. טסלה 3, צילום: שאטרסטוק

קניון רמת אביב, המשרת את האוכלוסייה האמידה של צפון תל אביב והרצליה, נחשב מתאים במיוחד להשקת מותג רכב חדש, שלאור מחיריו הצפויים, החל מכ-250 אלף שקל, יפנה לשוק היוקרה. מותגי יוקרה כמו מיני של ב-מ-וו ו-DS כבר ערכו בו פעילויות דומות, לצד מותגים כמו מאזדה ופיג'ו.

מכוניות ראשונות של טסלה כבר הגיעו לארץ לבדיקות תקינה, אך טרם קיבלו את אישור משרד התחבורה לעלייה לכביש. טסלה תהיה יצרנית הרכב הראשונה שמשווקת את מכוניותיה בישראל בעצמה, ולא דרך יבואן ישראלי. עם זאת היא פנתה לכמה גורמים קיימים בענף לבדיקת שיתופי פעולה בתחומים כמו ביצוע טרייד אין.

בעוד הסייברטארק ייכנס לייצור רק בסוף השנה הבאה, החברה כבר מייצרת ארבעה דגמי חשמליות. בעקבות הקטנת הטבת המס לרכב חשמלי מ-1 בינואר, שתפגע בעיקר בדגמים יוקרתיים, יהיו מחירי דגמי טסלה בארץ גבוהים יחסית.

מכונית הסדאן-מנהלים מודל 3 צפויה לעלות בארץ החל מכ-250 אלף שקל, אחרי שהמדינה הגבילה את גובה הנחת המס המירבית לחשמליות, שעליהן מוטל מס קנייה של 10% בלבד לעומת 83% לרכבי בנזין ודיזל, ל-75 אלף שקל. עם זאת עדיין מדובר במחיר תחרותי לעומת מכוניות מנהלים יוקרתיות כמו ב-מ-וו סדרה-3 ומרצדס C-קלאס, שמוכרות כל אחת כמה מאות מכוניות בשנה בארץ. הג'יפון החדש מודל Y, המבוסס על מודל 3, צפוי להיות יקר ממנה, כמו בחו"ל. מכונית הפאר מודל S צפוי לעלות כ-550 אלף שקל ומודל-X, הקרוסאובר היוקרתי, כ-600 אלף שקל.

טסלה תתחיל בימים הקרובים למסור ללקוחות בסין מכוניות מהמפעל החדש בשנגחאי. אולם לישראל יגיעו המכוניות מהמפעל שלה בקליפורניה, שכבר היום מייצר מכוניות בשלוש התקינות המוכרות בידי משרד התחבורה, האמריקאית, הקנדית והאירופית.  

תגיות