אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כאל: עלייה של 11% ברכישות אופנה בכרטיס אשראי בחו"ל ב-2019 צילום: shutterstock

כאל: עלייה של 11% ברכישות אופנה בכרטיס אשראי בחו"ל ב-2019

עסקה ממוצעת בכרטיס אשראי עמדה על 220 שקל ב-2019, 1.8% פחות מ-2018, הישראלים משתמשים יותר בכרטיסי אשראי בענפי המזון ובתשלומים לרשויות המדינה ומעדיפים לעשות את קניות הביגוד שלהם בחו"ל לעומת רשתות הביגוד בישראל

30.12.2019, 11:28 | רחלי בינדמן

הישראלים מגהצים יותר בכרטיסי אשראי כולל בעסקות בסכומים קטנים, אך משלמים פחות על כל עסקה. כך עולה מנתוני חברת כרטיסי האשראי כאל.

קראו עוד בכלכליסט

עוד עולה מנתוני החברה כי גובה עסקה ממוצעת בכרטיס אשראי ב-2019 עמד על 220 שקל, 1.8% פחות מ-2018.

שנת 2019 התאפיינה בעלייה בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי כמעט בכל הענפים במשק בדגש על ענפי המזון אך גם בתשלומים לרשויות המדינה והרשויות המקומיות כמו תשלומי מיסים, ארנונה וחשמל, זאת בין היתר על רקע הגדלת התקרות לתשלום בכרטיס אשראי לתשלום מקוון לרשויות מצד החשב הכללי (מ-15 אלף שקל ל-35 אלף שקל).

כרטיסי אשראי, צילום: shutterstock כרטיסי אשראי | צילום: shutterstock כרטיסי אשראי, צילום: shutterstock

מנתוני כאל עולה עוד כי ענף התיירות הכוללת חברות תעופה ונסיעות הציג עליה גדולה בכמות ובמחזור העסקאות ומנגד ירידה משמעותית בגובה העסקה הממוצעת - מגמה שנמשכת כבר כמה שנים של הורדת העלויות של תיירות בחו"ל, ברקע רפורמת השמיים הפתוחים.

כאמור בתחום התשלום למוסדות נרשמה עלייה משמעותית - 22% במחזור העסקאות לעומת אשתקד - שילוב של עלייה של 16% בכמות העסקאות בכרטיסי אשראי המוסבר בשימוש גובר בכרטיסי אשראי לצורך התשלום למול חלופת מזומן או שיקים וכן עליה בגובה העסקה הממוצעת - 940 שקל - 4.9% יותר מ-2018.

ענף בולט נוסף הוא ענף המזון, בו נרשמה עלייה של 17% במחזור העסקאות לעומת אשתקד, ואף עלייה של 18% בכמות העסקאות. גובה העסקה הממוצעת נותר זהה ועמד על 147 שקל, קיטון קל של 0.9% לעומת 2018. כלומר גם בענף המזון אנשים שולפים יותר את כרטיס האשראי מאשר משלמים במזומן.

בענף התיירות, הייתה עלייה של 13% במחזור העסקאות, ועלייה מהותית של 57% בכמות העסקאות. עם זאת חלה ירידה משמעותית של 28% בגובה העסקה הממוצעת לעומת 2018 - 1,372 שקל בממוצע לעסקה. ענף התיירות כולל בתוכו את חברות התעופה והתיירות, ועיקר העלייה כאמור בכמות העסקאות מקורה בהגברת התחרות מידי שנה והוזלה דרמטית במחירי טיסות.

ענף האופנה דווקא הציג בשנת 2019 עלייה מתונה בקצב הצמיחה של 6% במחזור העסקאות ו-5% בכמות העסקאות לעומת אשתקד. העסקה הממוצעת עמדה על 234 שקל, קיטון זניח של 0.7% לעומת גובה העסקה הממוצעת אשתקד. ברקע כמובן העלייה בהיקף הרכישות המקוונות באתרי אופנה בחו"ל.

ומה באמת קרה עם הרכישות בחו"ל ב-2019? ענף האופנה בחו"ל הציג עלייה לעומת נתוני ההוצאות בארץ – עליה של 14% בכמות העסקאות ו-11% במחזור העסקאות בהשוואה ל-2018 כשגובה העסקה דווקא ירד ב-3.1% ל-406 שקל לעומת 2018.

ענף המסעדות בחו"ל הציג צמיחה של 25.5% בכמות העסקאות, ועליה של 20% במחזור העסקאות. העסקה הממוצעת עמדה על 125 שקל, קיטון של 4.5% לעומת שנת 2018 (בעוד שגובה העסקה הממוצעת בארץ בענף זה עמד על 88 שקל).

בענף התחבורה בחו"ל נרשמה ירידה משמעותית של 23% בגובה העסקה הממוצעת מאשתקד - 354 שקל, ומנגד עלייה חדה של 48% בכמות העסקאות. מחזור העסקאות גדל ב-13% בהשוואה לאשתקד.

נתון מעניין נוסף מתייחס להוצאות הישראלים באינטרנט. בכמות העסקאות נרשמה עלייה של 29%, ובמקביל עלייה של 21% במחזור העסקאות. העסקה הממוצעת עמדה על 179 שקל, קיטון של 6% לעומת אשתקד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות