אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמוטריץ' השיק רב-קו ביו"ש - והנסיעות התייקרו צילום: רב קו,עוז מועלם

סמוטריץ' השיק רב-קו ביו"ש - והנסיעות התייקרו

עם המעבר לרב-קו הפסיקו הנוסעים ליהנות מהנחה של 50% על נסיעה בקווים ממוגנים שקיבלו כאשר שילמו במזומן. רק נסיעות המשך מחוץ לשטחים יהפכו את השימוש בכרטיס לכדאי

01.01.2020, 22:17 | אודי עציון

מי שנוסע בתחבורה הציבורית רק בתחומי יהודה ושומרון ישלם כעת יותר על נסיעותיו, בעקבות הפעלת כרטיס הרב-קו גם מעבר לקו הירוק. כך עולה מבדיקה של עמותת "תחבורה היום ומחר".

היום הושק לראשונה כרטיס הרב-קו מעבר לקו הירוק, ביוזמת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. המהלך נועד להעניק לתושבי היישובים בשטחים תנאים שווים לשאר נוסעי התחבורה הציבורית, וליהנות מטעינת הסכום לתשלום מראש, תשלום מהיר יותר באוטובוסים, וקבלת נסיעות המשך ללא תשלום במשך 90 דקות בקווים שמחוץ לשטחים, ושעד כה חייבו את תושבי השטחים בתשלום נוסף.

בצלאל סמוטריץ בצלאל סמוטריץ' | צילום: רב קו,עוז מועלם בצלאל סמוטריץ

אולם בו בזמן, השימוש ברב-קו מייקר את הנסיעות למי שנוסע רק בתחומי השטחים, בעיקר באזורים המאוימים יותר שבהם מופעלים אוטובוסים ממוגני ירי. לפי תקנות משרד התחבורה בקווים אלה מקבלים הנוסעים 50% הנחה על התעריפים הרגילים, כדי לעודד נסיעה באוטובוסים הבטוחים יותר ממכוניות פרטיות, שאינן ממוגנות. אולם בנסיעה ברב-קו לא מקבלים את ההנחה, רק את ההנחה התקנית של 25% שממוקנת לכל משתמש בכרטיס בכל הארץ.

כך שיוצא שרק תושב שטחים שיעד נסיעתו נמצא בשטח ישראל הריבונית, ויזכה בנסיעות המשך ללא תשלום נוסף, יוכל לחסוך כסף משימוש ברב-קו.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", במקביל להשקת הרב-קו ביהודה ושומרון, שם ישרת בעיקר אוכלוסייה יהודית, בוטלה הפעלתו במזרח ירושלים, שם השתמשה בו בעיקר האוכלוסייה הערבית. במשרד התחבורה נימקו את המהלך בכך שהכרטיס הופעל רק ב-2 מבין 7 חברות האוטובוסים הפועלות המזרח העיקר, וכי הכוונה היא להחזירו לאזור בתוך כשנה, ולהתקינו בכל החברות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות