אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאחר 35 שנה בחברה: יו"ר על בד הודיע על פרישה צילום: אבי רוקח

לאחר 35 שנה בחברה: יו"ר על בד הודיע על פרישה

אמנון ברודי, ששימש ב-15 השנים האחרונות כיו"ר הדירקטוריון, צפוי לסיים את כהונתו בסוף מאי 2020 ולשמש כיועץ לחברה; ראיון ראשון לאחר ההודעה על הפרישה; "המעורבות הרגשית שלי גבוהה מאד והגעתי לגיל שבריאות זה לא הוסיף לי"

05.01.2020, 13:27 | אורי גלאור

חברת על בד, יצרנית הבדים הלא ארוגים, דיווחה הבוקר (א') כי יו"ר דירקטוריון החברה, אמנון ברודי, הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו. ברודי מילא שורה של תפקידים בכירים בעל בד לאורך 35 שנים, ביניהם 20 שנה כמנכ"ל החברה ו-15 שנה כיו"ר הדירקטוריון. ברודי הוא חבר משק משואות יצחק, בעלת השליטה בחברה.

קראו עוד בכלכליסט

על בד תפעל לאיתור יו"ר דירקטוריון חדש, כשבינתיים החברה פנתה למר ברודי בבקשה להמשיך להעסיקו בייעוץ ופיתוח עסקי וכן בליווי פרויקטים בשל הניסיון והידע הרב שצבר לאורך השנים - ברודי השיב בחיוב ואכן צפוי לשמש כיועץ לחברה.

אמנון ברודי, צילום: ישראל הדרי אמנון ברודי | צילום: ישראל הדרי אמנון ברודי, צילום: ישראל הדרי

במהלך כהונתו הוביל ברודי את החברה להימנות על צמרת היצרניות העולמיות בתחום המגבונים הלחים וההיגיינה הנשית. לאורך כל השנים היה מעורב באופן פעיל בהרחבת פעילותה, הן בדרך של צמיחה אורגנית והן בדרך של רכישות ומיזוגים. כעת, לאחר השלמת הליך התייעלות מקיף ושיפור ניכר ברוב אתרי החברה, מצא לנכון ברודי לפרוש מתפקידו כיו"ר.

בשיחה עם 'כלכליסט' אמר כי "כחבר משואות יצחק, אחרי הצבא ידעתי שחקלאות זה לא התחום שלי. הפכתי להיות חשמלאי במשואות יצחק כ-10 שנים, כאשר במקביל למדתי תואר בכלכלה. בגיל 32 אמרתי להנהלת המשק שיש לנו חקלאות נהדרת, אך צריך גם תעשיה גם כדי לגוון את ההכנסות וגם כדי לתת לאנשים כמוני ואחרים תעסוקה בתחומים יותר טכנולוגיים".

בהמשך השיחה אמר ברודי כי "התחלתי לעסוק בחיפוש מפעל, זה לקח 3 שנים, בסוף רכשנו את חברת אפתן שהייתה אז חברה ציבורית והחברה הייתה על סף פשיטת רגל. רכשנו ב-700 אלף דולר את הפעילות שלהם שהייתה בתחום של ייצור בדים לא ארוגים ומגבונים לחים".

מה הביא אותך לפרוש דווקא בעיתוי הנוכחי?

"15 שנים כיו"ר דירקטוריון, זאת תקופה ארוכה וחריגה, ועל אף שהתוצאות של החברה לא מזהירות מחד, המהלך תוכנן על ידי לאורך חודשים ארוכים, ומאידך, אני כבר רואה את השינוי בתוצאות. הסיבות לשינוי הצפוי מגוונות לאור ההיסטוריה שלי. המעורבות הרגשית שלי גבוהה מאד והגעתי לגיל שבריאות זה לא הוסיף לי. שנית, הגיע זמן להכניס חבר צעיר יותר לתפקיד. אני סמוך ובטוח שמשק משואות יצחק, כבעלי השליטה, ימצאו חבר משק מועמד עם הניסיון והיכולת המתאימה.

"נקודה מהותית נוספת, אחרי תקופה עם תוצאות לא טובות - אני רואה את השיפור. עשינו בשנת 2019 תהליכי התייעלות מהותיים ואנו משקיעים יותר באוטומציה. בחמישה מתוך שמונה אתרים השיפור הוא דרמטי והוא ימשיך לתוך 2020. יש עוד שלושה אתרים, שניים מהם בארה"ב, שהם במצב לא טוב, אך גובשה תוכנית פעולה לגביהם, ולהערכתי בשנת 2020 כבר יראו תוצאות יותר טובות".

"עוד ציין ברודי כי "אני כבר עברתי את גיל הפנסיה, אמנם במלוא כוחי, עם המון אנרגיות, אבל יש מקום קצת להוריד עומס. על בד זה הבייבי שלי וכך זה יישאר. יחד עם זאת, אני מכהן גם כדירקטור בעוד חברות תעשייתיות ואת החלק הזה אולי אגדיל. אני לא מתכוון לשבת רגל על רגל, אך כן רוצה להקדיש יותר זמן למשפחה ולנכדים שלי ולפעילות ספורטיבית.

"יחד עם זאת, פנתה אליי הנהלת החברה ומועצת המנהלים מיידית שאשמש כיועץ לחברה. מכיוון שהמועמד להחליף אותי יהיה ב-30%-40% משרה, יהיו משימות ופרוייקטים שאני אשמח לסייע בהם עם הידע והניסיון שצברתי. צורת ההתקשרות ורשימת הנושאים שאמשיך לטפל בהם יסוכמו בזמן הקרוב עם היו"ר המיועד ומועצת המנהלים".

השווי של החברה נחתך במעל ל-60% בשלוש השנים האחרונות וכך גם התוצאות שנשחקו. האם אתה לא עוזב בנקודה הכי קשה של החברה, בה דווקא הכי צריכים את בעל הידע והניסיון?

"העובדות בהחלט נכונות ואני חושב שבשנת 2020 יחול שיפור משמעותי בתוצאות. לא הכל בשליטתנו: האון ליין משפיע (אנו מיצרים מוצרי צריכה קלאסיים), קיימת התייקרויות גורם כוח אדם ועבודה, השחיקה העצומה במטבעות פוגעת, ובעיקר הדולר משפיע על תוצאות המפעל בקיסריה  וגרם גם להפחתת הערך האחרונה (ירידת ערך של החברה הבת המחזיקה במפעל בקיסריה). היו גם בעיות ניהול שטיפלנו בהן, וכתוצאה מכך, אנו עושים שינויים באתרים בארה"ב ולכן אני מאמין שהחברה יכולה להראות באופן משמעותי תוצאות יותר טובות, אך חובת ההוכחה עלינו".

איך משפיע נושא איכות הסביבה והקיימות על החברה?

"המפעל בדימונה עשה בשנת 2019 את כברת הדרך הכי משמעותית - סיים את השנה בתפוקה של 70%. בימים אלה סגרנו עסקה מדהימה עם גורם בינלאומי גדול שרוכש כבר מדצמבר כמעט את כל התפוקה ואנו נכנסים ל-2020 בתפוקה מלאה. המוצר נקרא נייר שטיף - נכנס חזק מאוד בנייר טואלט הלח ומתחיל גם להיכנס כנייר לתחום התינוקות, בגלל נושא הקיימות ואנו מאמינים שהמגמה הזו תימשך. אני מאמין שנושא הקיימות והפלסטיקה יגרום לשינוי בענף שלנו, ואני חושב שעל בד פותחת את העשור הזה במקום טוב".

לסיום אמר ברודי: "אני חושב שלעל בד יש הנהלה מצויינת שהתגבשה מאוד בשנים האחרונות, כך שאני מרגיש שאני משאיר את החברה בידיים טובות. אני רואה את עתידה של על בד באופן חיובי, ונכון שיש כרגע איזשהו שקע אבל אני חושב שאנו נכנסים לעשור חדש בצורה טובה".

תגיות