אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מובילאיי תפעיל צי מוניות אוטונומיות בדרום קוריאה עד 2022 צילום: יונתן הפנר

CES 2020

מובילאיי תפעיל צי מוניות אוטונומיות בדרום קוריאה עד 2022

החברה הכריזה על שני שיתופי פעולה חדשים בתערוכת CES 2020 המתקיימת בלאס וגאס - אחד בתחום מערכות עזר לנהג עם יצרנית הרכב הסינית SAIC, והשני בתחום המוניות האוטונומיות עם העיר הדרום קוריאנית טגו

08.01.2020, 08:24 | לילך באומר

מובילאיי תקדם את תוכניותיה בשני תחומים - מערכות עזר לנהג (ADAS) ורכבים אוטונומיים כשירות - באמצעות שני שיתופי פעולה חדשים, עליהם הכריז מנכ"ל החברה אמנון שעשוע אמש (ג') בתערוכת ה-CES השנתית בלאס וגאס. הראשון - עם יצרנית הרכב הסינית SAIC Motor Corporation, והשני - עם העיר הדרום קוריאנית טגו (Daegu).

קראו עוד בכלכליסט

רכב אוטונומי של מובילאיי בניסוי בירושלים, צילום מסך: מובילאיי רכב אוטונומי של מובילאיי בניסוי בירושלים | צילום מסך: מובילאיי רכב אוטונומי של מובילאיי בניסוי בירושלים, צילום מסך: מובילאיי

מובילאיי ו-SAIC משתפות פעולה כבר תקופה: בתערוכת ה-CES שנערכה בינואר 2018, הודיע המנכ"ל דאז בריאן קרזניץ על שותפות שנועדה לפתח רכבים אוטונומיים בסין על סמך הטכנולוגיה של מובילאיי, ועל כך ש-SAIC תצטרף לפרויקט המיפוי של מובילאיי בסין. כעת, במסגרת השותפות החדשה עם יצרנית הרכב הסינית, רכבים של SAIC ישתמשו בטכנולגיית מיפוי REM (או road experience management) של מובילאיי על מנת לאסוף מידע ממיפוי המונים למפה בעלת רזולציה גבוהה מספיק - הממקמת כלי רחב במרחב בדיוק של כ-10 סנטימטר - שתשמש כלי רכב מקטגוריית L2+.

פרופ פרופ' אמנון שעשוע | צילום: יונתן הפנר פרופ

מובילאיי הגדירה את קטגוריית L2+ לראשונה ב-2017. הקטגוריה אמורה להוות שדרוג רציני למערכות ה-ADAD הנוכחיות של החברה, באמצעות שילוב של מצלמות רכב מרובות ומפות HD שיאפשרו פונקציות כמו מרכוז בנתיב (lane centering) וייצוב של הרכב בעת נהיגה ללא ידיים (conditional hands-free driving) בכל מהירות נסיעה. בכך הופכת SAIC לשותפה הסינית הראשונה של מובילאיי שתעשה שימוש ב-REM.

השותפות השנייה, כאמור, תתקיים עם העיר טגו, עיר דרום קוריאנית בה מתגוררים כ-2.5 מיליון תושבים. מובילאיי וטגו יבדקו ויפרסו מוניות אוטונומיות, הידועות גם כ-robotaxi, ברחבי העיר, בהתבסס על טכנולוגיית הרכב האוטונומי של מובילאיי. טגו תהיה אחראית לצד הרגולטרי של שיתוף הפעולה.

הפריסה המסחרית של הצי, לדבריו של שעשוע, צפויה ב-2022, אותו הלו"ז שמובילאיי צופה כרגע לפרויקטים דומים כמו צי המוניות האוטונומיות שהחברה מתכננת בתל אביב עם פולקסוואגן, ושיתוף הפעולה של החברה עם RATP (או Régie Autonome des Transports Parisiens), מפעילת התחבורה הממשלתית בפריז, גם כן עבור מוניות אוטונומיות.

הכתבת הייתה אורחת מובילאיי בכנס ה-CES.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות