אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שחיקה ברווחיות? גם ארקיע תכפיל את מספר המושבים המשודרגים בטיסות צילום: ארקיע

שחיקה ברווחיות? גם ארקיע תכפיל את מספר המושבים המשודרגים בטיסות

החברה תצמצם את מספר המושבים הרגילים בטיסותיה ותאפשר בתוספת תשלום מושבים משודרגים וכן האפשרות לבחור מושבים רגילים בטיסות; ארקיע ביצעה את המהלך בעקבות אלעל, שלאחרונה הודיעה על הקטנת מספר המושבים במטוסי הדרימליינר

08.01.2020, 14:45 | נווית זומר

חברות התעופה מנסות למנוע השחיקה ברווחיות בגלל התחרות העזה: חברת ארקיע הודיעה היום (ד') כי היא תכפיל בטיסותיה בישראל ובחו"ל את מספר המושבים המשודרגים (מושבים בקדמת המטוס וביציאות החרום), זאת כמובן בתוספת מחיר.

קראו עוד בכלכליסט

זאת בעקבות אל על שלפני כשבועיים הודיעה על מהלך דומה - הקטנת מספר המושבים במטוסי הדרימליינר, לטובת מושבים משודרגים.

המושבים המשופרים בטיסות של ארקיע יסומנו תחת קטגורייה חדשה בשם A+. כך, בטיסה לאתונה תוספת המחיר למושב "משופר" תהיה 20 דולר לכיוון. בטיסות ליעדי אירופה, התוספת תהיה של 35 דולר לכיוון אחד. ובטיסות הפנים ארציות לאילת, המחיר לכיוון אחד יהיה בין 20 ל-30 שקל.

עמדה לבידוק ביטחוני של ארקיע, צילום: דני שדה עמדה לבידוק ביטחוני של ארקיע | צילום: דני שדה עמדה לבידוק ביטחוני של ארקיע, צילום: דני שדה

בנוסף, ארקיע השיקה לאחרונה מערכת לביצוע צ'ק אין מהבית, המאפשרת לנוסע לבחור במהלך הצ'ק אין מושב (רגיל) המועדף עליו, בעלות של החל מ-10 דולר בטיסות לחו"ל והחל מ-10 שקלים בטיסות פנים. למעשה מדובר בהעלאת מחירים וולנטרית, לאותם נוסעים המעדיפים לבחור מושב.

בפועל ארקיע הקטינה את מספר המושבים במטוס לטובת מושבים יקרים שמעניקים לה רווחיות משופרת, בהשוואה להכנסות ממושבים רגילים.

החברה ביצעה את המהלך לרקע העובדה שבעקבות טיסות הלאו קוסט והתחרות הקשה בין חבורת התעופה מאז יושמה מדיניות השמיים הפתוחים, חלה שחיקה ברווחיות חברות התעופה, שנאלצו להוזיל מחירי כרטיסי הטיסה וכעת מפצות עצמן חלקית על ידי הגדלת כמות המושבים המועדפים ומחלקות עסקים שעבורן משלם הנוסע יותר.

אחרי אל על

לנוסעי ארקיע במטוס האיירבוס החדשים יתווספו כ-46 מושבי A+. במטוסי האמבראר (הסילונים הקטנים יותר) מוצעים כ-14 מושבים מהמותג החדש.

כאמור, לפני שבועיים הודיעה אל על כי היא מקטינה את מספר המושבים במטוסי הדרימליינר, לטובת מושבים מועדפים וכי היא תפחית 176 מושבים רגילים לטובת משודרגים, תחת המותג החדש "אל על ספייס".

התוספת הנדרשת באל על היא  39 דולר ליעדים ביוון, בוקרשט וסופיה. 59 דולר ישלמו הנוסעים לשאר ארופה ו-99 דולר ליעדים רחוקים בארה"ב וטוקיו.

תגיות