אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אינטל היזהרי, קוואלקום נכנסת לשוק הרכב האוטונומי ועשויה לעקוף בסיבוב צילום: קוואלקום

CES 2020

אינטל היזהרי, קוואלקום נכנסת לשוק הרכב האוטונומי ועשויה לעקוף בסיבוב

ענקית שבבי המובייל השיקה ב-CES את פלטפורמת המחשוב לרכב אוטונומי וחכם שלה. בניגוד לאינטל ואנבידיה המתחרות, כל הפיתוח בוצע על ידה ולא מתבסס על רכישה. בנוסף לחברה יתרון חשוב בזכות היותה יצרנית מוכרת לשבבי תקשורת למכוניות

09.01.2020, 13:10 | שירות כלכליסט
קוואלקום נכנסת רשמית לשוק הרכב החכם. חברת השבבים האמריקאית הודיעה ב-CES על השקת מערכת מחשב לכלי רכב אוטונומיים וחכמים. המערכת החדשה היא למעשה פלטפורמה שלמה של פתרונות שמיועדת לספק שירותים שונים - משליטה בנתיבים ועד לנהיגה אוטונומית מלאה. החברה מעוניינת להכניס את המערכת לרכבים עד 2023.

קראו עוד בכלכליסט

הפלטפורמה מכונה Snapdragon Ride, והיא הניסיון הראשון של החברה לפיתוח מערכת כוללת המיועדת לרכבים אוטונומיים. קוואלקום אולי ידועה יותר בזכות שבבי המובייל שלה, אך תעשיית הרכב אינה זרה לה. היא הייתה ספקית גדולה לתעשיית הרכב בעשור האחרון אך בעיקר לשבבי המודם המחברים רכבים לאינטרנט ושבבים למערכות התקשורת המשמשים בעיקר להפעלתם של מסכים בתוך רכבים.

הפלטפורמה של קוואלקום ניתנת להתאמה עבור כל רכב של כל יצרן, צילום: קוואלקום הפלטפורמה של קוואלקום ניתנת להתאמה עבור כל רכב של כל יצרן | צילום: קוואלקום הפלטפורמה של קוואלקום ניתנת להתאמה עבור כל רכב של כל יצרן, צילום: קוואלקום

על פי הדיווחים, קוואלקום בילתה שנים רבות בפיתוח טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית בסודיות גבוהה בזמן שמתחרים כמו אינטל ואנבידיה נכנסו לשוק, והוציאו מיליארדים על רכישות של חברות רכבים אוטונומיים. פטריק ליטל, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל יחידת כלי הרכב של קוואלקום אמר כי החברה משתמשת בכל הניסיון שבנתה בעסקי מעבדי הטלפונים הסלולריים בכדי לפתח מעבדים חזקים שצורכים מעט חשמל ומייצרים מעט חום.

המחשבים החדשים לרכבים גדולים בכף יד ואינם צריכים מאווררים או מערכות נוזלים לקירור. צריכה נמוכה של אנרגיה תהיה בעלת חשיבות גבוהה ברכבים אוטונומיים וחכמים, בהם המחשבים צריכים לחלוק את הסוללה עם רכיבים אחרים. "רוב הרכבים האלו מכילים מחשבי על. זה רק נראה כמו מחשב המשחקים של הילד שלכם" אמר ליטל לסוכנות רויטרס. קוואלקום מוכנה גם למכור את המערכת באופן מודולרי, כך שניתן יהיה להרכיב מוצר תוך בחירה של החומרה והתוכנה, כך שיתאימו בגדלים לדרישות של יצרניות רכב שונות. גרסה קטנה יותר של המחשב יכולה לשמש למשימות פשוטות יותר כמו שליטה בנתיבים, וחיבור של כמה מחשבים יחד יאפשרו נהיגה אוטונומית מלאה.

ליטל אמר שאת הניסוי בכלי רכב עשתה קוואלקום בסן דייגו במטרה לפתח את האלגוריתם שלה לנהיגה אוטונומית במידה ויצרניות רכב יהיו מעוניינות להשתמש בו, אבל זה יהיה תלוי בכל אחת מהן."אם הם יבואו אלינו עם התוכנה שלהן, או אפילו תוכנה של מישהו אחר, אנחנו שמחים להודיע שנעזור להם להתאים אותה לחומרה של קוואלקום", הוא סיכם.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה