אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה תנהל מו"מ עם תושבי כפר שלם על הפיצוי על הקמת הקו הסגול של הרכבת צילום: יריב כץ

המדינה תנהל מו"מ עם תושבי כפר שלם על הפיצוי על הקמת הקו הסגול של הרכבת

משרד התחבורה הורה למועצת רשות מקרקעי ישראל לקיים את המו"מ עם התושבים. הפער בין הצעת המדינה למה שדרשו התושבים עומד על עד 2 מיליארד שקל. בעוד כחודשיים נת"ע אמורה לתפוס שטחים בשכונה ולקדם עבודות.

12.01.2020, 14:04 | ליאור גוטמן

שנה ושלושה חודשים לאחר הגשת התביעות, משרד התחבורה הורה היום (א') למועצת רשות מקרקעי ישראל לנהל מו"מ עם תושבי שכונת כפר שלם על הפיצויים עקב העברת תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה בשטחם.

קראו עוד בכלכליסט

ההוראה כוללת רק את התושבים שהמסילה תעבור לידם, אלא גם תושבי שכונה אחרים שעלולים להינזק מעצם הקמת הקו, וזאת תחת ההנחה של פגיעה באיכות החיים (רעש, חסימות כבישים).

הקו הסגול של הרכבת הוא הקו השלישי שאמור להיבנות במסגרת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב. לפי נתוני חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) זה קו רכבת עילי שאורכו 29 ק"מ, עם קיבולת הסעה של כ-60 מיליון איש בשנה. הקמתו נאמדת בכ-9 מיליארד שקל, והפתיחה הלא רשמית מתוכננת ל-2026.

הקו אמור לחבר בין בתחנת רכבת מרכז (סבידור) בתל אביב, הרחובות בן יהודה ואלנבי, מחלף אלוף שדה בכביש 4 ועם פיצול לביה"ח שיבא וקריית אונו, וזרוע אחרת שתנוע לאורך כביש 461 ועד אור יהודה ויהוד-מונוסון.

כפר שלם, צילום: יריב כץ כפר שלם | צילום: יריב כץ כפר שלם, צילום: יריב כץ

הפער הוא בסכום של כ-2 מיליארד שקל

לפני כשלושה חודשים הגישו תושבי השכונה עתירות נגד המדינה בשל הפקעת הקרקעות המתוכננת בשכונה. הפער בין מה שהמדינה היתה מוכנה לשלם לבין מה שהתושבים רצו נאמד בעד 2 מיליארד שקל.

במשרד התחבורה רוצים לקדם את העבודות על הקו, בוודאי על רקע המשבר התחבורתי במדינה. בעוד כחודשיים נת"ע אמורה לתפוס שטחים בשכונה ולקדם עבודות, ואף אחד לא רצה לחזור על המשגים שעשו בעת פינוי גבעת עמל כולל מראות הפינוי.

לפיכך, הממשלה החליטה שמועצת רשות מקרקעי ישראל תתכנס בדחיפות לאשר מתווה פיצוי הולם לתושבי השכונה שעל קו הרכבת הקלה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אומר כי "לאחר שנים שאף אחד לא היה מוכן לגעת בתפוח האדמה הלוהט של כפר שלם, מצאנו פתרון שיעשה צדק עם תושבי השכונה ויאפשר את המשך פיתוח הקו הסגול של הרכבת הקלה בלוחות הזמנים המקוריים. יש לעשות זאת תוך רגישות חברתית ועשיית צדק. הפיצויים להם היו זכאים התושבים, אותם היו מקבלים בהתאם לפסיקת בית המשפט, היו זניחים ולא מאפשרים חלופה ראויה לתושבים שיפונו. במקום זה, הגענו להסכמות והגדלנו באופן משמעותי את הפיצויים ואת הזכאות של התושבים לתחליף לביתם בכפר שלם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות