אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתניהו דוחה את הרפורמה בתעריפי המוניות; יו"ר הנהגים: "עובדים עלינו בעיניים" צילום: יריב כץ, אלעד גרשגורן

נתניהו דוחה את הרפורמה בתעריפי המוניות; יו"ר הנהגים: "עובדים עלינו בעיניים"

הרפורמה בתעריפי הנסיעה היתה אמורה להיכנס החודש לתוקף, אולם מחאות קשות גררו הפגנות של נהגים, חלקם נפגשו עם נתניהו ואחרים הודיעו שלא יצביעו לליכוד משום שלטענתם הוא פוגע בהם

12.01.2020, 14:48 | ליאור גוטמן ואודי עציון

הלחץ של נהגי המוניות עבד: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (א') כי בתיאום עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ ושר האוצר משה כחלון הוחלט על "תקופת היערכות נוספת לרפורמת המוניות".

קראו עוד בכלכליסט

לדברי נתניהו, השרים חתמו הבוקר על צו שמאריך את תקופת ההיערכות בחודשיים נוספים "במטרה לאפשר את המשך השיח עם נציגי נהגי המוניות ובחינת אופן יישום הרפורמה".

בנימין נתניהו על רקע הפגנת נהגי המוניות, צילום: יריב כץ, אלעד גרשגורן בנימין נתניהו על רקע הפגנת נהגי המוניות | צילום: יריב כץ, אלעד גרשגורן בנימין נתניהו על רקע הפגנת נהגי המוניות, צילום: יריב כץ, אלעד גרשגורן

הרפורמה בתעריפי הנסיעה במוניות היתה אמורה להיכנס החודש לתוקף, אולם מחאות קשות של נהגי המוניות גררו איומי שביתה ושיבושי נסיעה. חלק מבעלי המוניות אף נפגשו אישית עם נתניהו וטענו שהרפורמה תפגע להם בכיס. במהלך ההפגנו גם הודיעו נהגים רבים כי לא יצביעו לליכוד משום שנתניהו פוגע בהם. באופן מקרי או לא התאריך החדש קרוב למועד הבחירות השלישית, כלומר חודש מרץ הקרוב.

בישראל רשומים כ-22 אלף בעלי רישיון להסעת נוסעים בתשלום (מוניות ספיישל). הרפורמה כללה תוספת תעריף לשעות העומס ועלייה בתחשיב תשומות התפעול, כאשר באמצע השנה אמור להיכנס מונה חדש ומשוכלל יותר, עם אפשרות פיצולי נסיעות ותשלומים. חלק מבעלי המוניות טענו שבבחינה בשטח שהם עשו שיטת התעריפים החדשה אולי הובילה להכנסות גבוהות במקצת בנסיעות בתוך העיר, אולם בנסיעות מחוץ לעיר ההכנסות צנחו בעשרות אחוזים.

"עובדים עלינו בעיניים"

יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר אור, אומר כי "עובדים עלינו בעיניים, החלטת ראש הממשלה ושר התחבורה לדחות בחודשיים את המועד האחרון לעדכן את המונים לתעריפים החדשים לא פותרת אף בעיה. נמשיך במחאה".

לדבריו, "ראש הממשלה ושר התחבורה התחמקו מלעסוק בפגיעה הגדולה בהכנסות נהגי המוניות. הם לא מתקנים את העוול שיש בשיטה החדשה, שמפתחיתה את ההכנסות שלנו ב-30%. הדחייה נועדה בסופו של דבר להעניק לחברות המונים עוד זמן לטפל במוניות ולעדכן את המונים, זה הכל".

יהודה בר אור, יו"ר ארגון נהגי המוניות, צילום: יריב כץ יהודה בר אור, יו"ר ארגון נהגי המוניות | צילום: יריב כץ יהודה בר אור, יו"ר ארגון נהגי המוניות, צילום: יריב כץ

תגיות