אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כותבים אימייל? אלה הקלישאות הכי מעצבנות בהן אתם יכולים להשתמש צילום: שאטרסטוק

כותבים אימייל? אלה הקלישאות הכי מעצבנות בהן אתם יכולים להשתמש

75% מהעובדים מעדיפים אימיילים על פני אמצעי תקשורת אחרים במקום העבודה ורובם מבלים בין שעה לשעתיים בכתיבה וקריאת מיילים. הדגשה של מילים ומשפטים, שליחת 'נשיקות' וכיתוב אנשים לא קשורים - סקר חדש מצא מהם החטאים הגדולים ביותר שאפשר לעשות בכתיבת מייל בסביבה עסקית

15.01.2020, 13:43 | שירות כלכליסט

מחקר שנערך ע"י פלטפורמת חווית העובדים Perkbox בדק מה מפריע במיוחד לעובדים בכל הקשור לתקשורת באימיילים בעבודה. המחקר, שבדק תגובות של 1,928 עובדים, מצא שהאימייל עדיין חשוב ומרכזי, עם קרוב ל-75% מהמשיבים שאמרו שהם מעדיפים אותו על פני אמצעי תקשורת אחרים במשרד. רוב המשיבים דיווחו שהם מבלים בין שעה לשעתיים מדי יום בקריאה וכתיבת מיילים, לכן יש להם דעה ברורה לגבי האופן בו כדאי לנסחם.

קראו עוד בכלכליסט

פתיחת אימייל בברכה פשוטה כמו "היי" (Hi) התקבלה בצורה הכי חיובית, עם כמעט חצי מהמשיבים שהסכימו שהיא הפתיחה הטובה ביותר. "בברכה/כל טוב" נבחר לדרך המועדפת לסיים אימיילים (69%). "בוקר/אחר צהריים טובים" קיבלו גם הם ציונים גבוהים כדברי פתיחה.

בין אם אתם כותבים לבוס שלכם או ללקוח חדש, "היי" פשוט יעשה את העבודה. אבל יותר מחצי המשיבים (53%) אמרו שהיעדר ברכת פתיחה בכלל היא הדרך הגרועה ביותר לפתוח אימייל בנושא עבודה. בעוד היעדר ברכה יכול להיתפס כגסות או חוסר עניין, 37% אמרו שפתיחת המייל ב"לכל מאן דהוא" גם היא בחירה גרועה, כמו "היי" (Hey) ו"יום (כלשהו) שמח!".

כתיבת אימייל, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק כתיבת אימייל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק כתיבת אימייל, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

אמנם אין הסכמה ברורה לגבי מהי הקלישאה הגרועה ביותר אבל רוב העובדים מסכימים על כך שהם מתכווצים בכל פעם שמשתמש במשפטים האלה שהגרועים מביניהם הם "רק להישאר בלופ" (37%), "בהמשך למייל האחרון שלי" (33%) ו"יש איזה עדכון על..." (24%).

באתר The Ladders פרסמו את קלישאות האימייל הכי מעצבנות על פי המחקר:

1. "רק נשאר בלופ" (just looping in) - עם 37%

2. "בהמשך למייל האחרון" – 33%

3. יש עדכונים כלשהם?" – 24%

4. "רק בודק/ת" (Just checking in) - עם 19%

5. "מאשר קבלה / מאשרת שקיבלתי את.." – 16%

6. "בהמשך לשיחתנו" – 15%

7. "מצפה לדעתך" (please advise) – עם 8%.

8.  "תודה מראש" – 7%

9. "מקווה ששלומך טוב" – 6%

בעוד 14% מהמשיבים אמרו שמעולם לא חשו בנוח להשתמש בסימן קריאה במייל עבודה, מילים ומשפטים אחרים נחשבים גם הם לטאבו. הגדלת האות הראשונה של מילה (באנגלית) או הדגשת משפטים שלמים היו הדברים הכי לא רצויים בקרב המשיבים (67%). שימוש בנשיקות (Xx) (65%) או כיתוב אנשים שאין צורך לערבם נתפסו גם הם כהתנהגויות לא רצויות.

1. שימוש בהדגשה של מילים ומשפטים – 67%

2. "נשיקות" – 65%

3. כיתוב אנשים לא קשורים – 63%

4. שימוש בסלנג, כמו OMG – 53%

5. שימוש ביותר מדי סימני קריאה – 52%

6. שליחת מייל ללא הגהה – 50%

7. מיילים ארוכים מדי – 29%

8. שימוש באימוג'ים – 29%

9. היעדר חתימת אימייל – 23%

10. שליחת אימייל פעמיים – 22%

11. שימוש בסמיילים – 22%

12. שימוש בפונטים צבעוניים – 21%

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות