אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עליבאבא תסייע לממשל לחלץ את החקלאים מעוני צילום: איי פי

עליבאבא תסייע לממשל לחלץ את החקלאים מעוני

ענקית הקמעונאות תתווך בין מגדלים כפריים לתושבי הערים ותשווק 150 מיליון ק"ג של תוצרת לקראת חגיגות השנה הסינית החדשה

13.01.2020, 20:09 | שירות כלכליסט

ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא נרתמת לתוכנית של הממשל בבייג'ינג לצמצם את ממדי העוני עד סוף השנה הנוכחית, והיא תעשה זאת באמצעות תיווך מקוון בין חקלאים לצרכנים. על כך מדווח ה"סאות' צ'יינה מורנינג פוסט". בנאום שנשא לכבוד השנה האזרחית החדשה הכריז נשיא סין שי ג'ינפינג כי "2020 היא שנה מכרעת במלחמה למיגור העוני".

קראו עוד בכלכליסט

עליבאבא תסייע לחקלאים לשווק 150 מיליון ק"ג של תוצרת חקלאית לקראת ראש השנה הסיני שיצויין בסוף החודש. על מנת לעמוד במכסה, עליבאבא הטמיעה דף נחיתה בעמוד הראשי של זירת המסחר המקוון שלה טאובאו, שמאפשר לצרכנים להתרשם ממגוון של פירות וירקות.

מחסן של עליבאבא מחסן של עליבאבא מחסן של עליבאבא

"המטרה שלנו היא לבנות מנוע דיגיטלי שיעצים את האזורים הכפריים", ציין בכיר בעליבאבא. לשם כך, עליבאבא תקשר בין האזורים הכפריים והעירוניים ובכך תאפשר לתושבי הערים גישה לתוצרת חקלאית. במקביל, היא תחשוף את החקלאים למוצרים עירוניים שישפרו את איכות חייהם. עד 2022 מקווה החברה כי מכירת תוצרת חקלאית דרכה תחצה את רף ה־58 מיליארד דולר בשנה.

עליבאבא אינה היחידה שנרתמה למטרה. פינדאודאו, פלטפורמת המסחר האלקטרוני השלישית בגודלה בסין, בנתה אסטרטגיה עסקית לטובת שיווק תוצרת חקלאית. באוגוסט היא סיפקה 110 מיליון הזמנות ל־20 אלף מגדלים מ־500 אזורים בסין, במסגרת פסטיבל חקלאי. בנוסף, היא הקימה את חוות דאו דאו שמשתמשת בבינה מלאכותית כדי לצבור ביקושים ולחבר ישירות בין חקלאים ללקוחות. גם קמעונאית המסחר האלקטרוני JD.com מתרחבת אל הנישה החקלאית ופתחה את חוות JD שמשתמשת בטכנולוגיות חדישות כמו האינטרנט של הדברים כך שחקלאים יוכלו לייעל את התפוקה.

החקלאים מקדמים בברכה את היוזמה. כך למשל, צ'ן ג'יובאי, מהכפר בדאגונג שבמרכז סין החלה לשווק תוצרת מקומית באינטרנט ובכך אפשרה להרים את תושביו מעל קו העוני – המוגדר כהכנסה שנתית לנפש של 2,300 יואן (326 דולר) – ל־3,000 יואן. ההישג התאפשר בזכות סרטונים של צ'ן שהועברו בסטרימינג באתר טאובאו, שם היא תיעדה את עצמה עובדת בחווה, מבשלת ומדברת על גידולי האורז והתירס שלה. עד מהרה, היא צברה 40 אלף עוקבים, והחלה לשווק גם את התוצרת של השכנים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות