אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היום חברה הבוחרת להישאר בבניין ישן - מתאבדת עסקית! צילום: יח"צ

היום חברה הבוחרת להישאר בבניין ישן - מתאבדת עסקית!

עם מהפכת המשרדים בישראל, גם שוק העבודה התהפך

22.01.2020, 08:55 | בשיתוף RECOM
קודם כל, חשוב שתדעו שאם אתם קוראים את המאמר הזה אתם ככל הנראה בעלי חברות, מנכ"לים מתקדמים ומחוברים למציאות ולשינויים שקורים יום יום. זה אומר שעתיד החברה חשוב לכם ואתם מוכנים לעשות כל דבר שיידרש בכדי להתקדם ולא לסכן את העסק שלכם.

האם אתם רואים, כמוני, שבזכות מהפיכת המשרדים בישראל שוק העבודה והעסקים משנים את פניהם ב-180 מעלות?! אני, כמנהל מחלקת פיתוח שבבים לשעבר בחברת הייטק – M-systems – היום כבר עשור מתמקד בנדל"ן עסקי כבעלי חברת ריקום (RECOM – שיווק וניהול משרדים), רואה מהפך אמיתי בשוק העבודה. היום זה שוק העובדים, ולא המעסיקים, ואת זה חובה להבין!

אנשים רואים איפה ובאילו תנאים החברים שלהם עובדים וגם הם רוצים ליהנות בעבודה כל יום! מאוד חשוב לאנשים להגיע בקלות למשרדי החברה ולעבוד במתחם עסקי, יפה ומודרני, עם כל הפסיליטיס הנדרשים ואף להגיע למשרדי חברה במגדל גבוה ואיכותי, לפגוש חברים ולאכול במסעדה אופנתית ופופולרית. רוב בעלי העסקים כבר הבינו שמשרדים צריכים להימצא במקום יפה ומזמין, אחרת עלולה להיות בעיה קשה לחברה לשמור על עובדים טובים ולגייס כוח אדם איכותי ובזמן קצר.
  , צילום: יח"צ צילום: יח"צ   , צילום: יח"צ

אז מה באמת השתנה בשוק העבודה, ועד כמה השפיעה עליו המהפכה בתחום המשרדים?

בואו ניזכר בכך שעד לפני 5-7 שנים חברות למיניהן היו מפוזרות במקומות שונים ובבניינים שונים – קטנים וישנים, וגם לא במתחמים עסקיים גדולים ומרוכזים. חברות הייטק למשל הרגישו מאוד בנוח בהרצליה פיתוח, שהיא בעצם ה-SILICON VALEY של ישראל, במתחם מטלון בפ"ת ובמקומות נוספים אחרים. ובכל זאת בזמנו היה מדובר על בניינים ישנים, נמוכים ולא מודרניים כלל.

אולם, בשנים האחרונות הוקמו מתחמים שלמים של מגדלים מודרניים במרכז תל אביב, בבורסה ברמת גן, מתחם BBC מול פארק הירקון, בסיטי של פ"ת, בחולון ועוד. במקביל, עם בנייה מסיבית של מתחמים עסקיים ומגדלי משרדים חדשים ויעילים, התקדמו העסקים בישראל מאוד. הפיתוחים באים לידי ביטוי בכמה תחומים ובניהם הייטק, סטארט-אפים חדשים, חברות נדל"ן (בזכות תמ"א 38 והתפתחות הנדל"ן העסקי), אדריכלות, חברות בנייה והנדסה, משרדי עו"ד ועוד.

בעלי עסקים מצליחים זיהו את הפוטנציאל בעבודה במתחמי עסקים מרכזיים ובמגדלים חדשים ויוקרתיים. הם פשוט התחילו לעבור למגדלים כמו מידטאון, שרונה, מגדלי אלון, מגדלי ב.ס.ר ואחרים. זה כמו בתגובת שרשרת, הדבר השפיע על ההמונים.

אנשים מדברים, משוויצים ליד חבריהם במשרדי החברה היפים שבהם הם עובדים: איזה מגדל יוקרתי, כמה יפה הוא הלובי, והמסעדות בסביבה הן אחלה... נוצרה כבר ברנז'ה של עובדי הייטק ואחרים שעובדים בתנאים מפנקים מאוד. נוצר מצב מעניין בו חבריהם שומעים על כך ורוצים את אותם תנאי עבודה. זו הסיבה שחברות היושבות הרחק מהרכבת בבניינים ישנים ולא יעילים, מתקשות לשמור על העובדים ולגייס כוח אדם חדש ואיכותי. חברות אלו פשוט מתאבדות עסקית והגיע זמן להבין את זה!

היום לא רק שלא ניתן להצליח ללא כוח אדם מתאים ואיכותי, למעשה אי אפשר אפילו לשרוד...

כולנו יכולים כבר לראות בניינים שלמים שפשוט מתרוקנים וצריך להבין את המשמעות של זה. מידע זה חשוב לא רק לבעלי חברות ומנכ"לים, אלא גם למשקיעים שעדיין מנסים להשכיר בבניינים האלה וחולמים על פינוי בינוי שייעשה במקום. הבעיה היא, שזה יכול לקרות עוד הרבה שנים אם בכלל, ועד אז מפסידים המון כסף ואפילו פושטים את הרגל.

המסר שלי למשקיעים - צאו משם בהקדם האפשרי כדי לא להישאר בעלי משרדים ריקים למשך שנים...

איך להגדיר ולבחור מיקום נכון למשרד, שיביא להצלחה עסקית והתפתחותית של החברה:

אני ממליץ בחום לכל בעל חברה שרוצה להצליח ובגדול, לבדוק את המצב הנוכחי ולדבר בעדינות עם העובדים; לראות אם נוח וכיף להם להגיע לעבודה במשרדי החברה כיום. רצוי לעשות זאת ביוזמה ובהקדם האפשרי כדי שלא יהיה מאוחר מדי לעשות את הצעד של המעבר הרצוי. זה מה שקובע את ההצלחה של כל חברה בכל מקום בעולם! ההצלחה תמיד הייתה תלויה גם בפרטים כמו מיקום ואיכות המשרדים, יחס אישי, תכנון קריירת העובדים ועוד הרבה פרמטרים המשפיעים על שביעות הרצון של העובדים. לכן, חשוב שהמשרדים יימצאו בקרבת תחנת רכבת או הרכבת הקלה; כמו כן חשוב לעובדים להיכנס ללובי יפה המהווה חלק ממגדל מודרני, להגיע לקומת המשרד באמצעות מעליות מהירות ונוחות ולהיכנס למשרדים יפים וחדשים עם קירות מסך ואם אפשר, גם עם נוף יפה. העובדים מצפים לצאת ממשרדיהם בהפסקת הצהריים למרכז מסחרי ובו מבחר גדול של מסעדות ובתי קפה, לפגוש שם בחברים וקולגות וליהנות בדיוק כפי שחבריהם נהנים בעבודה בחברות אחרות. עובדים רוצים שבסביבתם יהיה כל מה שהם צריכים בכדי לעבוד בכיף, כמו מסעדות ובתי קפה, דואר, בנקים, קניון, סופרמרקטים ועוד.

חשוב לציין, עקב המבחר הגדול של המגדלים החדשים, ניתן לקבל מחירים טובים מאוד ולא רחוקים ממחיר המשרד שלכם בבניין הישן. זה קורה מכיוון שהמגדלים החדשים הם יעילים יותר בכל דבר כגון צריכת החשמל, יחס ברוטו-נטו ועוד. וזאת נוסף על דברים שלא ניתן לכמת כמו: אנרגיה חזקה וחיובית, רצון להיות בסביבה של אנשים מצליחים, שיתופי פעולה ולקוחות חדשים שמקבלים כאשר נמצאים במתחמי עסקים גדולים וחדשים.

בעצם, לא נשאר אף תירוץ להישאר בבניין ישן ולא כיפי במקום להיות באחר חדש ויפה!

  , צילום: יח"צ צילום: יח"צ   , צילום: יח"צ

אם אתם מסכימים איתי ועם הרעיון שהצגתי כאן, פנו אלינו, נשמח מאוד לעזור לכם!

ריקום (RECOM – שיווק וניהול משרדים) מאחדת כמה וכמה מרכזי שיווק של מתחמים מהגדולים במדינה, מתל אביב והבורסה עד לבני ברק ופ"ת. תוכלו לחסוך המון זמן וכסף, ולקבל את כל האופציות המתאימות במקום אחד ובפגישה מוצלחת אחת.

יש לנו גם בונוס אטרקטיבי במיוחד עבור חברות גדולות השוכרות או רוכשות מעל 1,500 מ"ר:

סיוע ועזרה באהבה גדולה, וללא דמי תיווך! 

בכבוד רב,

אלכסיי מולצ'נוב, מנכ"ל ובעלים חברת ריקום (RECOM – שיווק וניהול משרדים).

6965533–03

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות