אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יצרנית ה"נספרסו" של הקנאביס מגייסת מיליון דולר צילום: יח"צ

בלעדי לכלכליסט

יצרנית ה"נספרסו" של הקנאביס מגייסת מיליון דולר

זהו סבב הגיוס הראשון של אלטיבו, לפי שווי של 5 מיליון דולר; הכסף יצטרף למיליון שקל שהשקיעו היזמים בפיתוח המכונה שמאפשרת לצרכן להפיק CBD בריכוז מותאם אישית מתפרחות המפ; המנכ"ל עידו מסלטון: "מגייסים בישראל, אבל שוק היעד הוא צפון אמריקה, שמחפש פתרונות להתאמה אישית של CBD למזון"

23.01.2020, 19:46 | צלי גרינברג

חברת אלטיבו (Eltivu) שהוקמה לפני כשנה בתל אביב ופועלת לפיתוח מכונת ה"נספרסו" של הקנאביס, נמצאת בסבב גיוס ראשון ותנסה לגייס כמיליון דולר לפי שווי חברה של 5 מיליון דולר. יזמי החברה הם המנכ"ל עידו מסלטון, לשעבר בכיר בכיל ישראל וגרמניה, ואלון רביב שעיצב, בין היתר, מערכות מצילות חיים לצה"ל.

קראו עוד בכלכליסט

עידו מסלטון, ממייסדי ומנכ"ל אלטיבו, צילום: יח"צ עידו מסלטון, ממייסדי ומנכ"ל אלטיבו | צילום: יח"צ עידו מסלטון, ממייסדי ומנכ"ל אלטיבו, צילום: יח"צ

המכשיר של אלטיבו הוא מוצר ביתי שמאפשר לצרכן להחליט על ריכוז ה-CBD (קנבינואיד, הרכיב בצמח הקנאביס שאינו פסיכוטי) שהוא מבקש להכניס למזון ושתייה. אל המכשיר מכניסים תפרחות המפ (קנאבוס) שמהם המכונה מפיקה את ה-CBD. לחלקו התחתון של המכשיר מכניסים קפסולה עם נוזל רלוונטי לסוג המזון והשתייה (לדוגמה שמן), המכונה מחדירה אל הקפסולה את ה-CBD בריכוז המבוקש, ולאחר מכן ניתן לערבב את הקפסולה עם המזון.

מכונת הקנאביס של אלטיבו, צילום: יח"צ מכונת הקנאביס של אלטיבו | צילום: יח"צ מכונת הקנאביס של אלטיבו, צילום: יח"צ

מסלטון אמר לכלכליסט כי "אנו מגייסים את הכסף ממשקיעים בישראל, שיותר נגישים לנו בשלב זה ממשקיעים זרים. אבל שוק היעד של החברה הוא צפון אמריקה, שמחפש פתרונות להתאמה אישית של מזון. הכסף מיועד לפיתוח הגירסה המסחרית של אב הטיפוס שבנינו ולהמשך המחקר כפיתרון פוד טק, שנוגע בכל סוגי הצמחים, וביניהם גם קנאביס".

רביב הוסיף כי "הפיתרון שלנו מאפשר פרסונליזציה אופטימלית באמצעות מכשיר ביתי פשוט, די דומה למכונת הנספרסו'המוכרת בכל בית כיום. הצרכן יכול פשוט לבחור את זן הקנאביס שמתאים לו, וללחוץ לאחר מכן על כפתור עימו הוא יכול לבחור את ריכוז הערכים המבוקשים מהצמח, ולשלב אותו במנות מזון, משקאות, ובעתיד גם קוסמטיקה".  

אלון רביב, ממייסדי אלטיבו, צילום: יח"צ אלון רביב, ממייסדי אלטיבו | צילום: יח"צ אלון רביב, ממייסדי אלטיבו, צילום: יח"צ

החברה מפתחת למכשיר אפליקציה ייעודית שתסונכרן עימו ותאפשר לצרכנים לקבל מידע און ליין על פעולותיהם במכונה, דרכי ייעול השימוש בה, ואף מתכוני הכנסת מזון ומשקאות מותאמים אישית. על ידי כך מקווה החברה גם לאסוף מידע, שיצטבר מאופן השימוש במכשיר.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות