אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך פוגע הנגיף הסיני בתעשיית הרכב העולמית צילומים: Jeffrey Sauger for General Motors

כך פוגע הנגיף הסיני בתעשיית הרכב העולמית

תעשיית הרכב הגלובלית היא אחד המגזרים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהתפרצות הווירוס. הסיבה: ווהאן, העיר השישית בגודלה בסין, נחשבת לעיר רכב המרכזת מפעלי תעשייה של היצרנים הגדולים: ג'נרל מוטורס, ניסאן, רנו, הונדה ו-PSA, החברה-האם של פיג'ו. יצרניות הרכב אוסרות על בכיריהן לטוס לסין

25.01.2020, 21:17 | תומר הדר
רשתות הענק בכוננות ספיגה הווירוס הסיני מקפיא פעילות במקדונלד'ס, סטארבקס ודיסני חברות גלובליות נלחמות בנגיף הקטלני שנחת בסוף השבוע גם באירופה. דיסני שנגחאי נסגר בעונה העמוסה ביותר, רשתות אמריקאיות סוגרות סניפים במחוז חוביי וחברות קרוזים מונעות עליית נוסעים. ענקית המרכולים קארפור מרוויחה מהפאניקה תמר טוניקלכתבה המלאה
תעשיית הרכב הגלובלית היא אחד המגזרים העיקריים שנפגעו כתוצאה מהתפרצות הווירוס בעיר ווהאן. בדומה לדטרויט, פרנקפורט או טורינו, גם ווהאן, העיר השישית בגודלה בסין, נחשבת לעיר רכב המרכזת מפעלי תעשיה של היצרנים הגדולים.  

קראו עוד בכלכליסט

תעשיית הרכב הסינית מסתמכת עדיין על מפעלים משותפים ליצרן מערבי וסיני. כך, בווהאן שוכנים מפעלים של ג'נרל מוטורס (GM), ניסאן, רנו, הונדה ו־PSA, החברה־האם של פיג'ו, כאשר רנו והונדה נסגרו לפעילות לרגל השנה הסינית החדשה. עבור חלק מהיצרניות שעשויות להשבית את הייצור בשל פגיעת הווירוס מדובר במכה קשה בשוק המידרדר ממילא.  

פס ייצור של ג פס ייצור של ג'נרל מוטורס | צילום: בלומברג פס ייצור של ג

כך, שוק הרכב הסיני מהווה 5% ממכירות רנו, המייצרת בווהאן את הקאדג'אר והקולאוס, רכבי כביש שטח פופולריים בסין וגם בישראל (המשלוחים לישראל מגיעים מדרום קוריאה ואירופה). עבור PSA, שמכרה 117 אלף מכוניות בסין אשתקד, מדובר בפגיעה קשה במיוחד, במיוחד לנוכח העובדה שהעונה הלוהטת בשוק הרכב הסיני מתרחשת עם תחילת השנה החדשה.

יצרניות הרכב, ובהן GM ופורד, אוסרות בינתיים על בכיריהן לטוס לסין. "במידה ויש להגיע לווהאן, הדבר יתאפשר רק במקרי חירום ובהסכמת ההנהלה", כך בהודעת GM.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות