אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סורוס: "אסור לאפשר לצוקרברג להמשיך לשלוט בפייסבוק" צילום: בלומברג

סורוס: "אסור לאפשר לצוקרברג להמשיך לשלוט בפייסבוק"

בטור שפרסם המיליארדר בניו יורק טיימס הוא מאשים את מייסד פייסבוק ואת נשיא ארה"ב בשיתוף פעולה סמוי: "הם מבינים שיש להם אינטרס משותף - טראמפ רוצה לנצח בבחירות וצוקרברג לעשות כסף". לטענת סורוס, יש לאלץ את צוקרברג ואת שריל סנדברג לוותר על השליטה בפייסבוק

31.01.2020, 20:37 | שירות כלכליסט

ג'ורג' סורוס שוב "פותח באש" כלפי מייסד פייסבוק מארק צוקרברג. על פי דיווח ב"ביזנס אינסיידר", היום (ו') פרסם המשקיע המיליארדר טור ב"ניו יורק טיימס" שקורא לאלץ את צוקרברג לוותר על השליטה בפייסבוק, ומעמיק עוד יותר את התהום הפעורה בין הרשת החברתית לבין הפילנתרופ ההונגרי-אמריקאי.  

קראו עוד בכלכליסט

סורוס טוען בטור כי החלטת פייסבוק לאפשר פרסומות פוליטיות, ולא לצנזר התבטאויות פוליטיות, מיטיבה עם הנשיא דונלד טראמפ וכי האינטרסים של טראמפ והמנכ"ל המיליארדר בן ה-35 של הרשת החברתית עולים בקנה אחד זה עם זה. סורוס כתב, בין היתר: "אני מאמין שמר טראמפ ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג מבינים כי האינטרסים שלהם מצטלבים זה עם זה - הנשיא רוצה לנצח בבחירות, וצוקרברג - לעשות כסף. צוקרברג וסמנכ"לית התפעול של פייסבוק שריל סנדברג חייבים לוותר על השליטה בחברה", אמר סורוס, והציע לכפות עליהם לוותר על השליטה, במידת הצורך.

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, צילום: בלומברג מייסד פייסבוק מארק צוקרברג | צילום: בלומברג מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, צילום: בלומברג

"אני חוזר על האשמה שלי כלפי פייסבוק בהנהגת צוקרברג וסנדברג", כתב סורוס. "הם פועלים רק לפי עיקרון מנחה אחד: למקסם את הרווחים, בלי קשר לתוצאות. בדרך זו או אחרת, אין להשאיר אותם בשליטה בפייסבוק".

הטור החריף של סורוס נכתב, על רקע דברים חמורים שאמר סורוס כלפי הרשת החברתית מוקדם יותר החודש בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. במהלך האירוע אמר סורוס כי הוא מאמין שיש "פעולה או הסכם הדדי לא רשמי שמתפתח בין טראמפ לפייסבוק" (נציג פייסבוק הכחיש אז את הדברים וטען כי אינם נכונים).

בינואר 2018 עלב סורוס פעם נוספת בפייסבוק (וגם בגוגל) והגדיר את החברה כ"איום וכחברה שיש לה השפעות מזיקות על הדמוקרטיה".

בנובמבר 2018 פרסם ה"ניו יורק טיימס" כתבת תחקיר נרחבת שחשפה שורה של שערוריות והתנהלויות בעייתיות בפייסבוק. אחת החשיפות המרכזיות בכתבה עסקה בהחלטת פייסבוק לשכור את חברת יחסי הציבור Definers, שלה קשרים רפובליקניים, במטרה לבצע מחקר אופוזיציה ודה-לגיטימציה לאקטיביסטים שפועלים נגדה, בין השאר באמצעות קישורם לג'ורג' סורוס. מסמך שיצרה חברה זו הציג אותו ככוח מאחורי ההתנגדות משמאל שצמחה לפייסבוק בחודשים שאחרי קיימברידג' אנליטיקה, והיא לחצה על עיתונאים לבדוק את הקשרים הפיננסיים בין סורוס לקבוצות של מתנגדי פייסבוק.

נציג פייסבוק לא מסר תגובה לבקשת "ביזנס אינסיידר".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות