אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איתן יוחננוף: "אנחנו לא נבהלים כשהמניה יורדת, אנחנו יודעים איך להגיב"

מנכ"ל רשת הקמעונאות שהונפקה, אמר בכנס שוק ההון של כלכליסט בשיתוף פעולה עם קסם קרנות ו-etf, כי החברה לא תימכר: "בהנפקה היה ביקוש ל-100% מהמניות ומכרנו רק 20%, כי אנחנו מחוברים לעסק המשפחתי מעבר לפרנסה או עיסוק"

03.02.2020, 12:29 | נורית קדוש

"זאת סיטואציה חדשה עבורנו שיום אחרי הנפקה מוצלחת מאד והיכרות חדשה עם שוק ההון מתעוררים למחרת ורואים את ההתנהגות הזאת שזרה לנו לחלוטין. אנחנו רשת ותיקה עם אסטרטגיה ארוכה של עשרות שנים ומעולם לא מדדנו את עצמנו ברמה יומית, וזה מפתיע פתאום לגלות שיש מדד שיום אחרי ההנפקה מראה תזוזה כזאת". כך תיאר איתן יוחננוף מנכ"ל רשת יוחננוף את התחושות נוכח הירידה במניית החברה יום לאחר שהונפקה.

יוחננוף השתתף היום (ב') בכנס שוק ההון של כלכליסט בשיתוף פעולה עם קסם קרנות ו-etf.

בנובמבר החולף גייסה החברה 500 מיליון שקל לפי שווי של 2.35 מיליארד שקל. יום למחרת ההנפקה פורסם הדוח הרבעוני ומניית החברה צנחה ב-4.2%. "אנחנו רגילים לתנודות, מכירים את השפעת השווקים בעולם שעולים ויורדים, ואנחנו מאלה שבוחנים ויודעים איך להגיב בהמשך", אמר.

ההחלטה של משפחת יוחננוף להנפיק את החברה המשפחתית, נועדה לסייע להעברה בין דורית. לדברי יוחננוף, ירידת המניה לאחר ההנפקה לא טלטלה את המשפחה. "לא דיברנו על זה בארוחת ערב שבת. אנחנו משפחה קולית שרגילה להתמודד עם אתגרים. אבא שלי לא הגיב לזה, כי אנחנו מכירים טוב את העסק שאנחנו מובילים שנים רבות ורואים מה התוצאות ושואבים משם ביטחון. זה לא מטריד אותנו ואנחנו יודעים שהכיוון שלנו הוא להמשיך לצמוח וזה לא דבר שקורה ביום אחד. יש לנו סבלנות״.

איתן יוחחנוף  בכנס שוק ההון, צילום: יריב כץ איתן יוחחנוף בכנס שוק ההון | צילום: יריב כץ איתן יוחחנוף  בכנס שוק ההון, צילום: יריב כץ

הירידה במניה אחרי פרסום הדוחות שהציגו צמיחה בשיעורים גבוהים ביחס לשוק קמעונאות המזון, עוררה את התחושה שהחברה הונפקה בשיא. "אני לא חושב שהחברה הונפקה בשיא אלא שהונפקה במחיר טוב לשני הצדדים שמרוצים משווי המניה. אנחנו חושבים שקיבלנו את המחיר הנכון וזאת הסיבה שלא ראים שהמניה מזנקת למחרת".

ביחס לצמיחה גבוהה בחנויות זהות, מדד המצביע על נאמנות לקוחות גבוהה, חשף יוחננוף, כי גם הוא הופתע: "הגידול בחנויות זהות בשנים האחרונות מפתיע אפילו אותנו. מבינים מזה שהרשת לא שוקטת על השמרים ומציגים צמיחה שנה אחרי שנה וזה אמיתי".

ביחס לכלים שיאפשרו לרשת להתמודד עם התגברות התחרות בקמעונאות המזון טען יוחננוף, כי ההקפדה על כל פרט, היא הכלי המרכזי.

״retail is in the details", אמר יוחננוף. "זה עולם מלא פרטים ומה שמרתק אותי, זה שיש כל הזמן כסף על הרצפה. הצמיחה ב'סיים סטור' מגיעה מדיוק ברצפת המכירה והקפדה שהלקוח ימצא על המדף בדיוק את מה שרצה בכל שעה שהגיע. אם לא מוצאים את המוצר הספציפי על המדף בשעה מסוימת וקונים מוצר חלופי, זה לא נכון מצידנו. 16,000 פריטי מזון חייבים להיות זמינים במדף בתאריך טוב באיכות גבוהה. זאת העבודה שלנו ואנחנו משקיעים בזה הרבה מאמץ וכסף ומביאים מזה תועלת רבה״.

לדברי יוחננוף, העובדה שהרשת פחות מזוהה כרשת דיסקאונט המניעה לקוחות לחנות באמצעות מבצעי הוזלות קיצוניים וגם אינה פעילה באון ליין, לא מצמצמת את פלח השוק שלה. ״הענף כה גדול שהדבר שצריך לא לפספס זה הביצוע. אנחנו שואבים ביטחון מזה שצומחים בתוך החנויות וזה המדד שלפיו צריך לבחון האם נכון להכנס לתחומים נוספים. בשוק הקמעמאות המקומי, לא רואים הרבה שלוקחים את השירות למקום שנכון לצרכן".

ביחס לאון ליין אליו החברה לא נכנסה בעוד כ-17% מפעילות שופרסל מתבצעת בזירה זאת אמר יוחננוף: "אנחנו רואים ששופרסל עושה קניבליזציה לעצמה על ידי האון ליין והיא סטגנטית. זה לא מה שהיינו מצפים מעצמנו כשאנחנו נכנס לתחום הזה. אנחנו חדשניים במה שאנחנו עושים. בניהול וציוד כמו העגלה החכמה שתכנס בקרוב ותהיה הראשונה בעולם שתתן מענה לבעיה של עמידה בתור. עובדתית, מעל 80% מהצרכנים אוהבים לקנות בחנויות והשאלה אם הן יודעות לתת שירות איכותי.

"החנויות זה מרכז הביזנס גם בשופרסל, ולכן אי אפשר להזניח את רצפת המכירה וצריך לתת מענה לטרדנים והאינטרנט לא נעלם מעייננו. לפני שנתיים אמרתי שלא אהיה בבורסה והנה עכשיו אני כן...״

"אין לנו מניירות להיות מקום ראשון או שני"

יוחננוף שרכש בשנים האחרונות כ-13 סניפים ממגה ומביתן, לא נערך לרכוש בשלב זה חנויות נוספות: ״אנחנו רשת שמזהה האם יש עוד צרכנים שנמצאים בקונספט שלה ולא אם יש קמעונאי שיצא מהשוק. אני מתמקד בבניית נכסים שמתאימים לקנספט שלנו עם חניה וחנויות גדולות וזה מרכז השוק. אנחנו עובדים לפי התפיסה העסקית של המשפחה ואין לנו מניירות להיות מקום ראשון או שני. חונכנו על ידי אבי שעדיין פעיל בעסק לעבוד בקצב לינארי נכון, ולהתבסס. אני רואה עסקים שמושתתים על מימונים וזה לא אנחנו.

"אחד הדברין החזקים זה יכולת החדירה שלנו. אנחנו אגרסיביים בתמחור, במגוון והטובים ביותר בטריות. הזמן לפנינו ודבר לא מלחיץ אותנו. כשניכנס לאון ליין ניקח את הנתח שלנו כמו שעשינו כשפתחנו חנות בתלפיות בירושלים".

יוחננוף פסל על הסף את האפשרות למכור את החברה המשפחתית: "זה לא יקרה". לדבריו, "בהנפקה היה ביקוש למאה אחוז מהמניות ומכרנו רק 20% כי אנחנו מחוברים לעסק המשפחתי מעבר לפרנסה או עיסוק. אנחנו אוהבים מה שעושים ולא חיים לעשות כסף אלא עושים כסף כדי לחיות״.

תגיות