אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת הכלכלה והתעשייה

מנכ"ל סודהסטרים: "מתכננים להכפיל את המפעל הקיים - וכל תוכניות ההתרחבות שלנו מבוססות על ישראל"

אייל שוחט אמר את הדברים בוועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט בשיתוף בזן: "אנחנו החברה היחידה שבמהות המוצר שלה יש אמת סביבתית". באשר לשינוי הכיוון של החברה בכל הקשור למסר הצרכני שלה אמר שוחט: "אנחנו שואפים לשנות את המיתוג שלנו - מחברה שעושה משקה ממותק לחברת מים מוגזים"

05.02.2020, 11:32 | תומר הדר

"השבוע פרסמנו את סודהסטרים בסופרבול,  לאחר כמה שנים של היעדרות. החלטנו לשנות גישה"; כך אמר היום (ד') אייל שוחט, מנכ"ל החברה, בוועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט בשיתוף בזן. לדברי שוחט, "עם זאת, המסר שלנו נותר זהה: איכות הסביבה. זה מה שסודהסטרים עושה, אנחנו החברה היחידה שבמהות המוצר שלה יש אמת סביבתית".

שוחט המשיך והסביר: "אנחנו מצילים את העולם מבקבוקי הפלסטיק, מנענו שימוש בפסולת שלמיליוני בקבוקים בשנה. לגבי המסר הצרכני, בשנת 2013 היינו חברה קטנה וחיפשנו תשומת לב, הצגנו משאיות של קוקה קולה ופפסי קולה בפרסומת שלנו. כששמנו את הפרסומת הישנה עם קוקה קולה ופפסי קולה ראינו למחרת כותרות בעיתון שיש מלחמת קולה. אנחנו לא מייצרים קולה".

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל סודהסטרים אייל שוחט, צילום: יריב כץ מנכ"ל סודהסטרים אייל שוחט | צילום: יריב כץ מנכ"ל סודהסטרים אייל שוחט, צילום: יריב כץ

לדברי שוחט: “שוק הקולה העולמי בירידה. גם שוק הדיאט. זה בגלל הסוכר והאספרטיים, תוסף ממתיק שמוסיפים למשקאות דיאטטיים. מיצבנו את עצמנו נכון בשוק המשקאות, דווקא בחלק היורד, במשקאות המוגזים. זה בעצם המיצוב שאנחנו שואפים אליו - מחברה שעושה משקה ממותק לחברת מים מוגזים. כיום אנחנו מודדים את הצלחתנו בשווקים לפי שיעור חדירה לבתי אב, כלומר כמה מכשירים יש בכל בית אב. בארה"ב יש לנו 1.5%-2%, וזה שוק עצום, שבו כל אחוז זה 1.3 מיליון בתי אב. באירופה, באוסטרליה ובמדינות הנורדיות יש שיעורי חדירה הרבה יותר גבוהים, וגם בקנדה. לכיוון 15% ויותר".

שואפים לחדור גם לסין

לדברי שוחט, "מאז עסקת פפסיקו אנחנו כבר לא חברה ציבורית ולא מפרסמים תוצאות, אך בשנה שעברה גירדנו את ה-900 מיליון דולר במכירות, השנה נעבור את המיליארד דולר ואנחנו רוצים להכפיל את הנתון הזה תוך ארבע שנים. אנחנו גם רוצים להיכנס לשווקים חדשים, כמו השוק הסיני. זה לא שוק אחיד, יש ערים כמו שנגחאי ובייג'ינג שהן מתקדמות מאוד ומאמצות טרנדים מערביים, ואנחנו מתכננים שבתחילת 2021 נשיק שם את סודהסטריםי".

"מפעל סודהסטרים שוכן בישראל, ואנחנו מייצרים את כל מוצרינו מאפס", המשיך שוחט בדבריו. "עכשיו יש לנו תוכנית להכפיל את המפעל, וכל תוכניות ההתרחבות שלנו מבוססות על ישראל. הבאנו את פפסי כמשקיע אסטרטגי לישראל, בדיוק כמו אינטל. למעשה פפסיקו היא החברה השנייה שמגיעה לארץ כמשקיע אסטרטגי, יש לכך ערך עבור המדינה".

עוד מציין שוחט: "דניאל בירנבאום, קודמי בתפקיד, התחיל את האידיאולוגיה החברתית שלנו ואנו ממשיכים, אנחנו מביסים אי שיוויון. אנחנו נותנים לאוכלוסיות שונות את התנאים להצלחה. במרחב שלנו בלהבים אנחנו המעסיק האזרחי הכי גדול של נשים בדואיות, של אסירים, של המגזר האתיופי וגם של פלסטינאים. הדרך בה אנחנו עושים זאת היא לתת לכל אוכלוסיה תנאים להצלחה. למשל נשים בדואיות, אנחנו צריכים להתחשב בצרכיהן. אנחנו מייצרים עבורן תנאים כדי שהן יוכלו להשתלב במעגל התעסוקה.

"רהט הסמוכה יערדה בשיעור האבטלה מ-40% ל-15%, סודהסטרים אינה היחידה שאחראית לכך - אבל אישה בדואית שחיה מהבטחת הכנסה של 2,000 שקל וכיום חיה מ-8,000 שקל, זה מייצר מעגל השפעה גדול. הילדים לומדים, הילדים עובדים בסודהסטרים, וזה חשוב. בישוב הסמוך כסייפה אנחנו מביאים את העבודה אל הבדואים - בכסייפה אנחנו שוכרים אולם ואנחנו נקים שם קו הרכבה, וכבר יש לנו 260 פניות".

עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שבירנבאום עצמו נחשד כי העביר למקורבת אליו 400 אלף שקל לרכישה של מניות סודהסטרים טרם עסקת פפסיקו. לדברי שוחט: "דניאל הוא חבר שלי ושכן שלי, הוא עתיר זכויות בסודהסטרים ואל לנו לשכוח את הצלחתו והצלחתנו, אך אין ביכולתי להתייחס לחשדות. אני מאחל לו הצלחה ומקווה לטוב".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות