אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת הכלכלה והתעשייה

מנכ"ל נמל אשדוד: "לא הייתה פגיעה בפריקה וטעינה של אניות שהגיעו מהמזרח"

איציק כהן בוועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט בשיתוף בזן התייחס להשפעת נגיף הקורונה על פעילות הנמל: "קיבלנו הנחיות מסודרות ממשרד הבריאות כיצד לנהוג במצבים כאלה, שהרי הסחר ממשיך"

05.02.2020, 13:51 | אביאור אבו

"אנחנו ערוכים למצבים כמו המשבר בסין" - כך אמר איציק כהן, מנכ"ל נמל אשדוד, בשיחה עם כתב כלכליסט ליאור גוטמן במסגרת ועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט בשיתוף בזן. 

קראו עוד בכלכליסט

כהן אמר: "קיבלנו הנחיות מסודרות ממשרד הבריאות כיצד לנהוג במצבים כאלה, שהרי הסחר ממשיך. כל אנייה שמגיעה עוברת בדיקה מדוקדקת, מאיפה הגיעה ומי האנשים עליה. שורה תחתונה לא היתה פגיעה בפעילות בפריקה וטעינה של אניות, כולן היו תקינות. המסע הימי מהמזרח הרחוק לישראל "שורף" את השבועיים-שלושה של התבשלות הנגיף. בטווח הימים האלה כנראה שלא נמצא אדם חולה".

איציק כהן מנכ"ל נמל אשדוד, צילום: יריב כץ איציק כהן מנכ"ל נמל אשדוד | צילום: יריב כץ איציק כהן מנכ"ל נמל אשדוד, צילום: יריב כץ

נמל חיפה השלים לאחרונה מהלך היסטורי והפריט את פעילותו, נמל אילת עבר זאת לפני 7 שנים. אתם נשארתם מאחור. אולי עקב ויכוחים עם הוועד, אולי חילופי הנהלות, אולי חילופי הממשלה?

 "אנחנו לא הגענו לקו הגמר כמו נמל חיפה. עם זאת אני חושב שהראייה שלנו מתחילה מהדירקטוריון והנהלת החברה, שרואים בהסכם הרפורמה מנוף להציל אותנו. ולכן אנו מתעקשים על עקרונות שיסייעו לנו קדימה. הגענו להתקדמות בהסדרי הפנסיה בדומה לנמל חיפה. אחד המרכיבים החשובים הוא התייעלות שתהווה מנוף בעולם התחרות העתידי. אחרת יהיה חוסר בעבודה. יש לנו ולעובדים הבנה משותפת להגיע לתחרות יעילים ורזים יותר".

"אין פה עניין של לקבל יותר מהאחר והבהרנו את עצמנו", הוסיף כהן, "המרכיבים של הגנה מפני פיטורים והסכמי פנסיה קרו במתווה חיפה וכנראה שיקרו בצורה דומה גם אצלנו. אנו צפויים לסגור עם העובדים מתווה דומה לזה שבנמל חיפה. המרכיבים הנוספים שיקדמו אותנו להתייעלות מורכבים יותר. אין פה עניין של סחטנות. לא צריך להכביד על החברה בתוספות שכר. אם לא יהיה לה חוסן כלכלי היא לא תשרוד".

לא הגעתם להסכמה והנה נפתח נמל פרטי חדש בלי ועד ועם רובוטים. מה המשמעות עבורכם?

"במדיניות שלנו הלכנו על אסטרטגיה במספר כיוונים. התקשרויות ארוכות טווח עם לקוחות אסטרטגיים. השקענו 2.4 מיליארד שקל בתשתיות החברה, מה שלא עשו בשום נמל אחר. רציף עמוק מים לדוגמה. פרסמנו מכרז לחברות סטארט-אפ שייצרו איתנו פיתוח בנושאים ימיים כמו מיפוי עומקים בנמל כדי לנהל אותם בצורה טובה יותר, או בינה מלאכותית לזמינות ותחזוקת מנופים. חדשנות הוא צעד מוביל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות