אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בריטניה תאסור מ-2035 מכירת מכוניות שמונעות בדלקי מאובנים והיברידיות צילום: אי פי איי

בריטניה תאסור מ-2035 מכירת מכוניות שמונעות בדלקי מאובנים והיברידיות

בוריס ג'ונסון: "אנחנו חייבים להתמודד עם פליטות הפחמן הדו-חמצני שלנו"; לפי רויטרס, ראש ממשלת בריטניה גם נערך להקדים בשנה, ל-2024, את הפסקת הפקת החשמל מפחם

05.02.2020, 17:16 | עומר כביר

בריטניה מתכננת לאסור לחלוטין על מכירת מכוניות חדשות שמונעות בדלקי מאובנים, כולל מכוניות היברידיות, החל מ-2035, במאמץ להפחית את זיהום האוויר ולצמצם את פליטת גזי החממה. ההחלטה גם משאירה פתח להפעיל את איסור המכירה מוקדם יותר, אם יתברר שניתן להשלים את המעבר לרכבים חשמליים מהר יותר.

"אנחנו חייבים להתמודד עם פליטות הפחמן הדו-חמצני שלנו", צוטט ברויטרס ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, באירוע ההשקה של ההכנות לוועידת האקלים של האום COP26, שתתקיים בגלזגו בנובמבר הקרוב. "כמדינה וכחברה, ככוכב לכת, כמין, אנחנו חייבים לפעול עכשיו".

ערים ומדינות שונות קיבלו כבר החלטות דומות: ראשי העיר של פריס, מדריד, מקסיקו סיטי ואתונה התחייבו לאסור כניסת רכבי דיזל למרכזי הערים החל מ-2025, וצרפת תאסור על מכירת מכוניות דלקי מאובנים ב-2040. ואולם, המחויבות הבריטית משמעותית במיוחד, בעיקר לאור היותה שוק הרכב השני בגודלו באירופה.

אוקספורד סטריט, לונדון, צילום: אי פי איי אוקספורד סטריט, לונדון | צילום: אי פי איי אוקספורד סטריט, לונדון, צילום: אי פי איי

נכון להיום, חרף גידול בביקוש לרכבים חשמליים, 90% מהרכבים החדשים שנמכרים במדינה מונעים בבנזין או בדיזל. חסמים עיקריים בפנים רוכשים של מכוניות חשמליות הן זמינות של נקודות טעינה, טווח הנסיעה של הרכבים ועלותם. התפתחויות טכנולוגיות צפויות לבטל בשנים הקרובות את שני החסמים האחרונים, בעוד שהשקעה ממשלתית לא משמעותית יכולה לייצר תשתיות מתאימות לפריסה רחבה של נקודות טעינה. ב-2019, למשל, השקיעה הממשלה 3.25 מיליון דולר בהקמת אלף נקודות טעינה חדשות בשכונות מגורים.

בוריס ג בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה | צילום: גטי אימג'ס בוריס ג

ההחלטה צפויה להשפיע כבר עתה על הליכי קבלת ההחלטות והתכנון ארוך הטווח של יצרניות רכב, בעיקר יצרניות פורד, פולקסוואגן ו-ווקסהול, שלוש היצרניות המובילות בבריטניה, ועל תעשיית הרכב בגרמניה, שבריטניה מהווה את שוק היצוא העיקרית שלה ואחראית ל-20% מהמכירות הגלובליות שלה. להשפעה זו יכולים להיות גלי הדף מעבר לשוק הבריטי ואחת התוצאות האפשריות היא מעבר מהיר יותר של יצרניות רכב למכוניות חשמליות, ולחץ גדול יותר על מדינות אחרות לספק תשתיות למכוניות אלו.

לפי רויטרס, ג'ונסון גם נערך להקדים בשנה, ל-2024, את הפסקת הפקת החשמל מפחם. כיום, רק 3% מהחשמל בבריטניה מופק מפחם, לעומת 70% לפני שלושה עשורים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות