אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחפשים מוצר ברשת? לאן תלכו קודם צילום: shutterstock

מחפשים מוצר ברשת? לאן תלכו קודם

כשאנו מחפשים מושג או נושא כלשהו ברשת, כמעט תמיד נפנה תחילה לגוגל. אבל כשאנו מתכוונים לרכוש מוצר ברשת, הפנייה העיקרית של רוב הגולשים תהיה ישירות לאתרי המסחר וקודם כל לאמזון. אלה המספרים

10.02.2020, 13:57 | סיון אבוקאי

אחת השאלות שמעסיקות כיום את חברות המחקר הבינלאומיות שעוסקות במחקרי שוק היא: "היכן אנו מחפשים מוצרים כשאנו עומדים לבצע קנייה ברשת".

בעבר, רוב הגולשים החלו לאת החיפוש במנוע  חיפוש כללי כמו גוגל, אך עם התפתחות המסחר האלקטרוני החלו הקונים ברשת לחפש ישירות באתרי הקמעונאות הישירה, כמו אמזון ,איביי  או אתרי הסחר הסיניים כמו עלי אקספרס.

אחד הסקרים הגדולים והמעודכנים שנערכו בתחום מגיע מ-CivicScience, אחת מחברות המחקר הגדולות והבינלאומיות לסקרי התנהגות צרכנית.

בסקירה דווח כי עבור מרבית משתמשי האינטרנט, אמזון משמשת זה מכבר כנקודת המוצא לחיפוש מוצרים לקנייה ברשת. בשנת 2015 דווח כי 34% בחרו באמזון כמנוע החיפוש הראשון, וב-2016 כבר דווח על 55% שפנו לאמזון כתחנת החיפוש הראשונה.

בשנת 2019, כאשר שאלו את משתמשי האינטרנט מגיל 13 ומעלה היכן הם בדרך כלל מתחילים לחפש כאשר הם קונים מוצר באינטרנט, 58% דיווחו שהם מתחילים את החיפוש באמזון.

הסבירות של משתמשי האינטרנט להתחיל לקנות מוצרים באמזון השתנתה מעט לפי גיל. דור ה-X (גילאים 35-54)  הם המחפשים הנאמנים ביותר של אמזון, בעיקר בשל הסיבה שרבים מהם מינויים על אמזון פריים, המבטיח שילוח מהיר - 80% מהם מתחילים את החיפוש באמזון. בקרב הצעירים  בגילאים 18-24 אמזון עדיין שולטת, אבל יש נטייה גבוהה יותר גם לגוגל. הסיבה? רבים מהם עזבו את הבית ההורים לקולג' ואין להם את חשבון האמזון פריים של ההורים, וגם יש להם אתרי קניות נישתיים יותר, המכוונים ישירות לקהל צעיר וקולעים יותר לטעמו. .

חברת מודיעין המידע Jumpshot ניתחה היכן החלו חיפושים במוצרים שהפכו ל"להיטים" בדפי המוצר של המשווקים. בשנת 2015 הפיצול היה 54/46 לטובת גוגל. עד 2018, אותו פיצול התהפך לטובת אמזון.

"התחלת חיפושים במוצרים באמזון אינה נפוצה כמו הדומיננטיות של מנוע חיפוש כללי, כמו גוגל, אך היא נפוצה במספר שווקים שבהם לאמזון יש נוכחות מסחר אלקטרוני משמעותית", אמרה ניקול פרין, אנליסטית ומחברת הדו"ח האמור. עוד היא מדווחת כי "אמזון ניצלה את המספר העצום של שאילתות חיפוש מוצרים בהן היא מציגה תוצאות, על ידי הצעת מוצרי מודעות במיקוד לפי מילות מפתח - מודעות חיפוש". עוד מדווח כי ייתכן שהעלייה בפניות לאמזון היא מתוך סברה בקרב הקונים כי קיימים חוקים מאוד ברורים לטובת הלקוחות בפלטפורמה של אמזון, ולכן הגולשים מעדיפים את רשת הביטחון של הענקית הטכנולוגית. פרין מוסיפה: "כי רבים מהסוחרים לא רוצים להצטרף לאמזון בשל החוקים הנוקשים והמדיניות של החברה, אך זה עובד לחלוטין עבור הקונים. יחד עם זאת, בהחלט יש להניגש את פלטפורמת המכירה עבור הסוחרים על מנת שיידעו לנצל את היתרון המשמעותי הזה".

תגיות