אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארבע קבוצות במכרז להפעלת חניונים ומערך שאטלים בפרויקט הנתיבים המהירים צילום: דוד הכהן

ארבע קבוצות במכרז להפעלת חניונים ומערך שאטלים בפרויקט הנתיבים המהירים

הנתיבים המהירים החדשים יתווספו לנתיבים קיימים לאורך כביש 2 וכביש 20 מכביש 57 לראשל"צ באורך מצטבר של כ-75 ק''מ. הפרויקט הזכייני יכלול בניית 2 חניוני ענק בראשל"צ ובשפיים ומערך היסעים חינמי

12.02.2020, 17:56 | תומר הדר

ארבע קבוצות הגישו הצעות במכרז להפעלת חניונים ומערך שאטלים בפרויקט הנתיבים המהירים.

קראו עוד בכלכליסט

הקבוצות המציעות הן  קבוצה משותפת לחברת מנרב אחזקות, חברת מטרופולין תחבורה ציבורית, חברת מנוליד חירות מערכות, חברת מסיעי אריה שאשא, חברת שפיר הנדסה אזרחית וימית. קבוצת משותפת לחברת דניה סיבוס, חברת נהור נתיבי תחבורה, חברת אפיקים שירותי תחבורה מתקדמים וחברת אלקטרה זכיינות. וקבוצה משותפת לחברת שיכון ובינוי וחברת אגד אחזקות.

נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית , צילום: שאול גולן נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית | צילום: שאול גולן נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית , צילום: שאול גולן

הנתיבים המהירים, שיתווספו לנתיבים קיימים לאורך כביש 2 ("כביש החוף") וכביש 20 ("נתיבי איילון") מכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה, באורך מצטבר של כ-75 ק''מ, ויוקמו באמצעות חברת נתיבי איילון. הנתיבים המהירים יוגדרו כנתיבים ייעודיים לשימוש תחבורה ציבורית ולרכבים רבי תפוסה בהם 3 נוסעים ומעלה, כאשר נסיעה של רכבים פרטיים (בהם 2-1 נוסעים), תתאפשר בתשלום במידה והנתיב יהיה פנוי.

הפרויקט הזכייני יכלול בניית שני חניוני ענק בראשל"צ (כ-4,000 מקומות חניה), ובשפיים (כ-7,000 מקומות חניה), ומערך היסעים חינמי (כ-10 קווים), למרכזי הביקוש ומוקדי תעסוקה מרכזיים בגוש דן שיאפשרו לאלפי נהגים להשאיר את הרכב בחניון, וייצור אלטרנטיבה יעילה ונוחה לעמידה היומיומית בפקקים. הפרויקט יפתח לתנועה בהדרגה להפעלה חלקית משנת 2023 עד להפעלה מלאה בשנת 2025 בה הנתיבים והחניונים יפעלו באופן מלא, וזאת למשך תקופת הפעלה של 10 שנים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות