אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשלה אישרה הקמת שתי חברות ממשלתיות למתן שירותי ים בנמלים צילום: אריאל ורהפטיג

הממשלה אישרה הקמת שתי חברות ממשלתיות למתן שירותי ים בנמלים

חברת הבת הראשונה של חנ"י תפעל במרחב חיפה, והיא תחליף את מחלקת הים של נמל חיפה. החברה השנייה תפעל במרחב אשדוד. פעילות החברות הבנות תמומן מההכנסות ממתן שירותי ים

16.02.2020, 14:56 | ליאור גוטמן

חברת נמלי ישראל (חנ"י), הרגולטור של שני הנמלים, תקים שתי חברות בת לטובת ניהול התעבורה הימית בשגרה ובחירום בכל נמלי ישראל. כך אושר היום (א') בממשלה.

חברת הבת הראשונה תפעל במרחב חיפה ("תעבורת ימית חיפה"), והיא תחליף את מחלקת הים של נמל חיפה שפעלה שם עד היום כאשר בעוד כמה שנים בודדות היא אמורה לשרת לא רק את הנמל הקיים אלא גם את הנמל החדש והפרטי שמוקם שם ויופעל על ידי SIPG הממשלתית הסינית. במקביל, החברה השנייה שתוקם ("תעבורת ימית אשדוד") תפעל במרחב אשדוד ותשרת גם שם את הנמל הקיים ואת זה החדש שיופעל עוד כמה שנים על ידי TIL ההולנדית.

נמל אשדוד, צילום: אבי רוקח נמל אשדוד | צילום: אבי רוקח נמל אשדוד, צילום: אבי רוקח

מחלקות הים מנו כ-100 עובדים בכל נמל, לרבות נתבי הנמל, כלומר העובדים שאחראים על הכנסת האוניות לרציפים. לטענת המדינה העברת מחלקות הים לחנ"י והקמת חברות בת תחתיה לניהול מחלקות הים נועדה להבטיח תחרות יעילה בין הנמלים הקיימים והחדשים, באמצעות גורם בלתי תלוי.

לתפיסת המדינה כל אחת מחברות הבת של חנ"י תפעל במרחב הנמלי הרלוונטי למתן שירותי ים, ותיתן שירות לכלל הגורמים הפועלים באותו מרחב. פעילות החברות הבנות תמומן מההכנסות ממתן שירותי ים.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' | צילום: אלכס קולומויסקי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "עד היום לנמלים הקיימים הייתה שליטה במי, מה ומתי נכנס למדינת ישראל דרך הנמל, וכך לא יכלה להיווצר תחרות אמיתית. משמעות הוצאת מחלקות הים מהנמלים לחנ"י היא הבטחת תחרות יעילה בין הנמלים בישראל". יו"ר חנ"י, עוזי יצחקי, הוסיף שמדובר בצעד נוסף וחשוב להשלמת הרפורמה בנמלי הים לטובת המשק, כמו גם לחיזוק חברת נמלי ישראל.

תגיות