אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכנסות סיוה צמחו ב-12% ב-2019, הרווח עלה ב-10% צילום: Zef Nikolla

הכנסות סיוה צמחו ב-12% ב-2019, הרווח עלה ב-10%

הרווח הנקי המתואם בסיכום השנה עמד על 59 סנט למניה - 6 סנט מעל הציפיות; ההכנסות צמחו ל-87 מיליון דולר, מול 78 מיליון דולר ב-2018; גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה: "בתמלוגים, ההכנסות הגיעו לשיא רבעוני של 13.5 מיליון דולר, הודות להשקת סמארטפונים חדשים ומגוון מוצרים בשווקים נוספים"

18.02.2020, 18:07 | צלי גרינברג
חברת הטכנולוגיה סיוה(CEVA) הנסחרת בבורסת נאסד"ק (בשווי של 656.7 מיליון דולר), מסכמת את 2019 עם עלייה של 11.9% בהכנסות ושל 10.4% ברווח הנקי המתואם – שניהם עלו על ציפיות השוק. עם זאת הרווח החשבונאי של החברה ירד ב-95.8% בשל חלוקת אופציות לעובדים ורכישת חברות.  

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות החברה עמדו על 87.1 מיליון דולר לשנת 2019 בהשוואה ל-77.8 מיליון דולר הכנסות ב-2018, כאשר ציפיות האנליסטים עמדו על כ-83.3 מיליון דולר.

עיקר ההכנסות הגיע ממכירת רישיונות, סכום של 47.8 מיליון דולר בהשוואה ל-40.4 מיליון דולר ב-2018. ההכנסות מתמלוגים הסתכמו ב-2019 ב-39.2 מיליון דולר, לעומת 37.4 מיליון דולר בשנה קודמת.

סיוה רשמה בסיכום השנה הפסד תפעולי של 1.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 1.2 מיליון דולר ב-2018. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) של החברה ירד גם הוא ועמד על 28 אלף דולר בלבד או 0 דולר למניה בשנת 2019, בהשוואה ל-574 אלף דולר או 3 סנט למניה בשנת 2018.

החברה מציינת כי הנתונים החשבונאיים הושפעו מרכישת חברות, השקעה בטכנולוגיות והקצאת אופציות לעובדים שעמדו ב-2019 על 13.2 מיליון דולר לעומת הוצאות דומות בסכום של 11.6 מיליון דולר ב-2018.

הרווח הנקי המתואם (NON GAAP) עמד בשנת הכספים המדווחת על 13.37 מיליון דולר או 59 סנט למניה בהשוואה לרווח נקי מתואם של 12.1 מיליון דולר או 53 סנט למניה בשנת הכספים הקודמת לה. צפי השוק עמד על רווח נקי של 51 סנט למניה.

גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה, מסר במסגרת הדוחות, כי "השגנו 21 הסכמי רישוי חדשים שהניבו הכנסות שיא של 14.8 מיליון דולר (רבעון 4), כולל הסכם אסטרטגי לאספקת מעבד אותות ליצרן סמארטפונים גדול עבור פיתוח פנימי של מודם סלולרי. בתמלוגים, ההכנסות הגיעו לשיא רבעוני (רביעי) של 13.5 מיליון דולר, הודות להשקת סמארטפונים חדשים ומגוון מוצרים בשווקים נוספים".

גדעון ורטהייזר מנכ"ל סיוה, צילום: Zef Nikolla גדעון ורטהייזר מנכ"ל סיוה | צילום: Zef Nikolla גדעון ורטהייזר מנכ"ל סיוה, צילום: Zef Nikolla

יניב אריאלי, סמנכ"ל הכספים של החברה, הוסיף, כי "לקוחותינו סיפקו במהלך 2019 יותר ממיליארד מוצרים מבוססי סיוה, מתוכם כ-360 מיליון מוצרים ברבעון הרביעי. כמויות אלו משקפות גידול של 12% על בסיס שנתי ו-45% על בסיס רבעוני".

במהלך שיחת הוועידה עם משקיעים אמר אריאלי, כי סיוה צפויה לסיים את 2020 עם הכנסות של כ-95 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של כ-9% לעומת 2019, וכי שיעור הרווח הגולמי שלה יעמוד ב-2020 על טווח של 88%-90%. זאת בטווח העליון של צפי השוק שחוזה הכנסות בטווח 81-95 מיליון דולר בשנת 2018 ורווח נקי בטווח של 0.25-0.99 דולר למניה.

תגיות