אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ליברה תשיק פוליסות חיסכון שישווקו ישירות ללא סוכני ביטוח  צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

ליברה תשיק פוליסות חיסכון שישווקו ישירות ללא סוכני ביטוח

בית ההשקעות אלטשולר שחם ויאיר לוינשטיין, מנכ"ל חברת הגמל של אלטשולר רכשו יחד 5% מליברה לפי שווי של 175 מיליון שקל. הכסף ישמש להון עצמי לצורך כניסה לתחום ביטוח החיים במטרה להתחרות בסוכנויות הביטוח של הבנקים ולהשיק מוצרי חיסכון פיננסים

23.02.2020, 11:01 | רחלי בינדמן

חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה של אתי אלישקוב צפויה להגיש היתר לשווק ביטוחי חיים ולהשיק פוליסות חיסכון פיננסיות, כך נודע לכלכליסט.

קראו עוד בכלכליסט

החברה הודיעה כי גייסה 8.75 מיליון שקל מבית ההשקעות אלטשולר שחם (2.5%) ויאיר לוינשטיין (מנכ"ל ושותף בחברת הגמל של אלטשולר שחם) שרכש 2.5% נוספים לפי שווי של 175 מיליון שקל לחברת הביטוח, הפועלת מזה שנה וחצי בתחום הביטוח הכללי (ביטוחי רכב ודירות).

שני המשקיעים החדשים קיבלו אופציה להגדלת ההשקעה ב-5% נוספים לפי שווי של 200 מיליון שקל.

מנכ"ל ושותף בחברת הגמל של אלטשולר שחם מנכ"ל ושותף בחברת הגמל של אלטשולר שחם מנכ"ל ושותף בחברת הגמל של אלטשולר שחם

את ה-8.75 מיליון שקל תוסיף ליברה להון עצמי של 15 מיליון שקל במטרה להגיע להון עצמי מינימאלי של 25 מיליון שקל (בתוספת של ריתוק הון נוסף) הנדרש על ידי הרגולציה כדי לקבל רישיון לשיווק ביטוחי חיים.

ההשקה של ביטוחי החיים צפויה עוד ב-2020 כאשר ליברה תנסה לחולל תחרות בשיווק הריכוזי של ביטוחי החיים שנרכשים אגב משכנתא דרך סוכנויות הביטוח של הבנקים וכן בשיווק ביטוחי חיים טהורים שמשווקים על ידי חברות הביטוח.

אתי אלישקוב מייסדת ומנכ"לית ליברה, צילום: עמית שעל אתי אלישקוב מייסדת ומנכ"לית ליברה | צילום: עמית שעל אתי אלישקוב מייסדת ומנכ"לית ליברה, צילום: עמית שעל

השיווק של ביטוח החיים צפוי להיות דיגיטלי וליברה צפויה להציע מחירים שוברי שוק. בכוונת ליברה להיכנס גם לתחום הלוהט של פוליסות החיסכון הפיננסיות, מוצר המתחרה בקרנות הנאמנות והתיקים המנוהלים שמשווקים על ידי הבנקים ולהתחרות בהפצת הפוליסות על ידי סוכני הביטוח.

אלישקוב שניהלה בעבר את הכשרה ביטוח, אחראית על השקת הפוליסות הפיננסיות "בסט אינווסט" שבהן הכשרה היא רק הגוף המתפעל (את רוב הכסף, למעט חלק קטן שמנוהל על ידי אנשי ההשקעות של הכשרה) ואת ההשקעות היא מגלגלת למנהלים חיצוניים כמו אלטשולר, פסגות, מיטב-דש ואחרים. היא צפויה לפעול במודל דומה גם בליברה, רק שלהבדיל משיווק הפוליסות על ידי סוכני הביטוח, ליברה תציע הצטרפות דיגיטלית בדמי ניהול מופחתים.

כיום דמי הניהול שגובים על פוליסות החיסכון עומדים על סביב 1%. לאחרונה נכנסה לשוק הזה ביטוח ישיר שמציעה פוליסות חיסכון בדמי ניהול מופחתים של 0.5%, אך החולשה שלה שאין לה עבר ארוך טווח של הובלה בתשואות כשהיום שם המשחק בהשקעות הוא מובילות בתשואות.

מלשכת סוכני הביטוח נמסר בתגובה: "הצפת הציבור במכירת פוליסות באמצעים ישירים, או דרך מוקדנים עם הכשרה מינימלית, פוגעת בו בסופו של יום כאשר מגיע המועד שבו צריך לממש את הפוליסה. סוכן הביטוח הוא הגורם המקצועי עם ההכשרה הרלוונטיות ביותר לצורך רכישת פוליסות ביטוח. אין לנו אלא להצר על הניסיון לנופף בעיני הציבור בהצעת מוצרים מורכבים ללא ייעוץ מקצועי וראוי, הצעה אשר פוגעת בסופו של יום בציבור המבוטחים. צר לנו שאלו שבנו את הונם מהסוכנים מפנים כעת עורף בצורה גסה, כשאת המחיר בסופו של יום - ישלם הציבור".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות