אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איל ארד ימונה לסמנכ"ל מכירות והפצה של גלידות פלדמן

בלעדי לכלכליסט

איל ארד ימונה לסמנכ"ל מכירות והפצה של גלידות פלדמן

ארד שכיהן בעבר כסמנכ"ל המכירות של תנובה תחת אריק שור, יחליף בתפקיד את דרור אשל: לאחרונה סגר מיזם להקמת תאגיד מזון בשיתוף שור: החברה נרכשה ב-2018 ע"י קרן גרין לנטרן ודיסקונט קפיטל בכ-60 מיליון שקל

23.02.2020, 14:58 | נורית קדוש

גלידות פלדמן שבבעלות קרן ההשקעות גרין לנטרן ודיסקונט קפיטל, ממנה את איל ארד לסמנכ"ל מכירות וההפצה של החברה במקום דרור אשל.

קראו עוד בכלכליסט

ארד, שבעבר כיהן כסמנכ"ל המכירות של תנובה, תחת אריק שור והתפטר בכדי לחבור למיזם של שור, חוזר לפעול כשכיר.

זאת לאחר שהמיזם של שור ושלו להקמת תאגיד מזון כשל ונסגר לפני כשלושה חודשים. מבחינת גלידות פלדמן, מדובר בגיוס כוח אדם משמעותי, שיוכל לחזק את החברה בפן המסחרי, בזכות ידע, נסיון וקשרים שצבר בכהונתו בתנובה.

דרור אשל המנכ"ל היוצא של גלידות פלדמן, צילום: סטודיו פלדמן דרור אשל המנכ"ל היוצא של גלידות פלדמן | צילום: סטודיו פלדמן דרור אשל המנכ"ל היוצא של גלידות פלדמן, צילום: סטודיו פלדמן

שור וארד פעלו להקים חברה שתיתן שירותי הפצה, סחר משותף ושרשרת אספקה למפעלי מזון קטנים ובינוניים, המתקשים להתמודד עם דרישות הקמעונאים הגדולים והתחרות מצד חברות המזון הגדולות. שור וארד הציעו לאותן חברות את הניסיון והקשרים של השניים בענף המזון.

השניים אף ביקשו להכנס כשותפים בחלק מהחברות, אך התוכנית לא צלחה, בגלל מחלוקות שונות. לאחרונה, הם איבדו את הפצת מותג "השומרון" שלקראת מיזוג עם מחלבת רמת הגולן יעבור להפצה על ידה והפעילות הופסקה. כעת מצא ארד דרך להשתלב שוב בשוק המזון.

גלידות פלדמן שלפני כשנה וחצי נקנתה על ידי קרן ההשקעות גרין לנטרן, בראשות ריצ'י הנטר, וקבוצת משקיעים בראשות דיסקונט קפיטל, בכ-60 מיליון שקל, נמצאת במגמת צמיחה. החברה גייסה את רונן זהר, לשעבר מנכ"ל "סבון" וסמנכ"ל השיווק של "גלידות שטראוס", כמנכ"ל שכבר הצליח להצמיח את מכירות החברה.

על פי נתוני סטורנקסט, מכירות שוק הגלידה ב-2019 רשמו צמיחה של 4.5% ביחס ל-2018 והסתכמו כ-1.06 מיליארד שקל. מדובר רק במכירות השוק המבורקד, הכולל את הגלידות שנמכרות ברשתות השיווק ובחנויות נוחות ולא את כל מכירות הגלידה, שמתקיימות גם בבתי עסק שמכירותיהם לא נמדדות כמו פיצוציות, חופי הים, אתרי בילוי ועוד.

יחסי הכוחות בין השחקניות המרכזיות בענף נשמרו, כשיוניליוור, בעלת גלידות שטראוס, ירדה ל-39.3% מהשוק המבורקד לעומת 41.8% ב-2018. גלידות נסטלה של אסם צמחו ל-35.6% לעומת 35.2% בשנה שלפני כן, בן אנד ג'ריס עלו ל-12.2% לעומת 11.9% ב-2018 וגלידות פלדמן, צמחה ל-3.9% לעומת 3.4% ב-2018.

תגיות