אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אופל מציגה: קאמבק שעף על עצמו

העיצוב הרפתקני ושמח, תיבת ההילוכים כוללת שמונה מהירויות וביצועי הכביש מזכירים מכונית ספורט. אופל קורסה עושה קאמבק תחת בעלות צרפתית חדשה, אך האבזור האטרקטיבי והמנוע האיכותי לא מצדיקים את המחיר המוגזם

24.02.2020, 08:19 | תומר הדר

אופל קורסה היא המכונית החשובה ביותר של אופל ויש לכך סיבה, מקומית וגם גלובלית. במישור הגלובלי, אחרי שנים רבות של דשדוש וחוסר החלטיות, ג'נרל מוטורס החליטה למכור את אופל ל־PSA, החברה האם של פיג'ו ושל סיטרואן. זו החליטה על דיאטה משמעותית לאופל, שנובעת משיתוף של רכיבים עם רכבים של פיג'ו וסיטרואן. אופל קורסה היא המכונית הראשונה שמבוססת למעשה על מכלולים של הצרפתים, כלומר שלדה ומנוע.

בשוק הישראלי קרה דבר דומה. אופל עברה גלגולים רבים: בהתחלה היא היתה בידיים של זכיינית ג'נרל מוטורס, אחרי כן בידיים של קבוצת שלמה וכיום בידיים של קבוצת לובינסקי, זכיינית PSA. גם כאן אותו סיפור - מיזוגים ושילובים, שימוש בתשתיות קיימות מתוך מטרה לצמצם עלויות. 

אופל קורסה , צילום: אוראל כהן אופל קורסה | צילום: אוראל כהן אופל קורסה , צילום: אוראל כהן

קורסה נחשבת ל"שם מותג" חזק מסורתי של אופל. מאז השקת קורסה הראשונה ועד היום נמכרו מעל 13 מיליון קורסות, וגם בעידן שבו רכבי כביש־שטח מאיימים על מכוניות הסופר מיני, לקורסה עדיין יש מה להציע.

עם זאת, קורסה הצליחה בעבר לא מעט הודות לחוזקו של השם ופחות בזכות חוזקותיו של הרכב. אופל היתה כפופה לג'נרל מוטורס, שגזרה על אופל עיצובים משעממים, תאי נוסעים משמימים, ומכניקה מוכרת היטב מדגמים של שברולט. בקיצור, מחסן חלפים דובר גרמנית, ומשעמם למדי. 

 

 

אופל קורסה מבט מבפנים, צילום: אוראל כהן אופל קורסה מבט מבפנים | צילום: אוראל כהן אופל קורסה מבט מבפנים, צילום: אוראל כהן

אופל קורסה החדשה רחוקה מאוד מלהיות משעממת. קודם כל, היא נאה. בניגוד לדגמי אופל קורסה הקודמים, הדור החדש יפה וסקסי - במיוחד בגרסה המאובזרת יותר, שכוללת חישוקי גלגלים גדולים, פנסים קדמיים שמוטמעים באופן נאה במיוחד בפגוש הקדמי, ושטח חלונות כהה ומעט קטן. גם הישבן זוכה באופל לתשומת לב מיוחדת, עם דלת אחורית שמצליחה להיסגר לתוך פגוש אחורי גדול ונפוח, סוג של לגו נאה.

בפנים קורסה פחות הרפתקנית, אך עדיין איכותית. קודם כל, מישהו ב־PSA חשב שיש כמה גימיקים מסורתיים של אופל שיעבדו יפה מאוד בדגם החדש - הבעיה היא שלאופל אין באמת מסורת. לכן מתג הפעלת פנסים עגול שניתן למצוא גם בשברולט קרוז לא ממש מרגיש בבית בקורסה; לכן צמד השעונים הגדולים של המהירות וסיבובי המנוע הם אנלוגיים להכעיס, דווקא בעידן בו יצרני הרכב הגדולים עוברים לדיגיטל. 

 

 

חישוקי הגלגלים גדולים, והדלת האחורית נסגרת לתוך פגוש אחורי נפוח כמו משחק לגו נאה, צילום: אוראל כהן חישוקי הגלגלים גדולים, והדלת האחורית נסגרת לתוך פגוש אחורי נפוח כמו משחק לגו נאה | צילום: אוראל כהן חישוקי הגלגלים גדולים, והדלת האחורית נסגרת לתוך פגוש אחורי נפוח כמו משחק לגו נאה, צילום: אוראל כהן

כל אלה זוטות וקורסה מצליחה להתעלות על עיצובו של הדגם הקודם כמעט בכל פרמטר אפשרי: קודם כל, היא פחות קודרת, משום שמישהו ב־PSA הבין שפס פלסטיק אדום בחלקו העליון של לוח המחוונים יכול להביא שמחה לתא נוסעים קודר; איכות החומרים בהחלט גבוהה, גם בחלק התחתון של לוח המחוונים, נקודה שיצרני הרכב בדרך כלל זונחים; המרווח הפנימי מצוין גם לנוסעים מקדימה וגם לנוסעים שמאחור ותנוחת הנהיגה בקורסה טובה מאוד.

מצוידת ובטיחותית

נקודה חשובה נוספת היא מערכות הבטיחות. בקורסה יש את כולן: בקרת שיוט אקטיבית, מערכת בלימה אקטיבית, מערכת לזיהוי תמרורים וגם מערכת לזיהוי אופנועים. במפתיע, מערכת בקרת השיוט שצריכה לשמור על הקורסה בנתיב הנסיעה כאשר מבטו של הנהג נודד אל הטלפון מעט אגרסיבית - ההתנגדות מההגה מוחשית מאוד ותיקוני הכיוון חדים. אך עדיף תמיד מכונית שמצוידת במערכות בטיחות אקטיביות מאשר מכונית שבה היבואן שלה סומך על האינסטינקטים הטובים של הנהג.

קורסה מצוידת במנוע בנפח 1.2 ליטרים, עם טורבו. המנוע מפיק 130 כוחות סוס, אך מה שחשוב אינו רק המנוע, אלא גם תיבת ההילוכים.

יצרני רכב רבים נמצאים כיום בבעיה: הלקוחות מבקשים תיבות אוטומטיות, שמעלות את צריכת הדלק, והיצרן נקנס במיליוני יורו. זו הסיבה שיצרנים רבים מתאימים לרכב תיבה ידנית למחצה, כזו שמצוידת במצמדים שהרכב מפעיל. באופל יש תיבת הילוכים אוטומטית אמיתית, בעלת שמונה מהירויות. המנוע בקורסה פועל היטב, ומשודך באופן מרשים לתיבת ההילוכים. הביצועים אינם נופלים מאלה של מכוניות שנחשבו ספורטיביות לפני עשור בלבד, וזה כיף.

מחיר לא תחרותי

איכות הנסיעה של הקורסה היא גרמנית למהדרין: PSA הוכיחה לנו שעל אותה שלדה אפשר לבנות סיטרואן 3 C, מכונית שמרחפת על בורות, לוגמת שיבושים, אך גם רוכנת בפניות. קורסה הולכת על התנהגות הדוקה, אך שאינה מטלטלת ושאינה מקפיצה. היא מהנה ונוסכת ביטחון על הנהג. תכלס, ביצוע מרשים.

יחד עם זאת, קיים סיכוי גבוה שאופל קורסה, לפחות בגרסת המבחן, תישאר באולמות התצוגה של יבואנית אופל. הסיבה היא בין היתר שכנותיה של אופל. אופל קורסה שמאובזרת במה שהופך אותה לאטרקטיבית - קרי מערכות בטיחות מושלמות, בקרת אקלים, 130 כוחות סוס ועוד כהנה וכהנה - עולה 119 אלף שקל. לעומת זאת, באולם התצוגה הסמוך ניצבת סיטרואן 3C איירקרוס, רכב כביש שטח שמחירו גבוה ב־6,000 שקל בלבד. גם סקודה קאמיק דורשת תוספת של 6,000 שקל בלבד בהשוואה למחירה של קורסה מאובזרת.

לחילופין, אפשר לבחור בקורסה הבסיסית, זו שעולה 106 אלף שקל, אך מחיר זה מתיחס לגרסת הבסיס, שמצוידת במנוע המפיק 100 כוחות סוס. גם כאן, באולם התצוגה הסמוך ניצבת סיטרואן 3 C, שמחירה נמוך מהאופל. וכמובן, יש גם מתחרים מיפן.

בשורה תחתונה, אופל קורסה היא מכונית קאמבק ראויה לאופל. אך בדומה ללא מעט דגמים חדשים שהוצגו ב־2020, היבואן יידרש ללא מעט להטוטים חשבונאיים כדי לשכנע את הלקוחות שהאיכות שווה את המחיר.

תגיות