אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקראת רגולציה על פרטנר וסלקום: מועצת הכבלים והלוויין תחל במדידת רייטינג צילום: עומר כביר

לקראת רגולציה על פרטנר וסלקום: מועצת הכבלים והלוויין תחל במדידת רייטינג

הצעד מגיע מתוך כוונה לאסוף מידע לקראת מתן הקלות ל-yes ו-HOT והחלת רגולציה על פרטנר וסלקום; בשלבים הראשונים המידע לא ייחשף לציבור, אך יתכן כי בהמשך המועצה תשנה את החלטתה

24.02.2020, 14:34 | אביאור אבו

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין תחל השבוע בפיילוט למדידת רייטינג בשיתוף חברת MBER וקבוצת גיאוקרטוגרפיה, מתוך כוונה לאסוף מידע לקראת מתן הקלות ל-yes ו-HOT והחלת רגולציה על פרטנר וסלקום.

קראו עוד בכלכליסט

המועצה, המפקחת כיום על HOT ו-yes, בוחנת בימים אלו שינויים משמעותיים ברגולציה הכוללים הקלה וביטול קטגוריות בחלוקת הפקות המקור וכן מעבר לפיקוח שמרכזו לא יהיה חבילת הבסיס הקיימת היום, במטרה לקלוט בעתיד הקרוב את שידורי פרטנר וסלקום לפיקוח, ברוח תזכיר החוק שפרסם משרד התקשורת אשתקד.

בזמן ש-HOT ו-yes מחויבות להשקיע 8% מהכנסותיהם בהפקות מקור ישראליות, ובשידור תוכניות ספורט מענפים שונים, שירותי הטלוויזיה של פרטנר וסלקום לא נתונים כיום תחת פיקוח, שכן הם משודרים על בסיס האינטרנט (OTT).

הנתונים שייאספו אמורים לסייע למועצה לקבל מידע על מאפייני הצפייה בערוצי הסרטים, הסדרות והספורט וכן בחינת שיעורי הצפייה בצפייה נדחית (VOD) לרבות לגבי הפקות מקומיות. הפיילוט הראשוני, שייערך כחודש, ימדוד שישה ערוצים ב-yes ושישה ב-HOT. לאחר מכן הוא יורחב וימדוד 15 ערוצים בכל פלטפורמה.

טלוויזיה, צילום: שאטרסטוק טלוויזיה | צילום: שאטרסטוק טלוויזיה, צילום: שאטרסטוק

המערכת מבוססת על אפליקציה המאפשרת לדעת את חשיפת המשתמש לערוצי רדיו וטלוויזיה 24/7 בכלל הפלטפורמות. חברות המדידה יפעילו פאנל ארצי מייצג של האוכלוסייה הישראלית, כולל האוכלוסיות הלא-יהודיות. בשלבים הראשונים המידע לא ייחשף לציבור, אך יתכן כי בהמשך המועצה תשנה את החלטתה.

כיום מבצעת הוועדה הישראלית למדרוג מדידת רייטינג, אך רק בערוצים המסחריים, כמו רשת וקשת, ולא בערוצים הפנימיים של HOT ו-yes.

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, אשר ביטון, מסר: "לקראת המהלכים הגדולים שאנחנו מתכננים, יש לקבל מידע אמין ומדויק. מדידת הרייטינג הקיימת היום מתמקדת בערוצים שלאו דווקא הם מוקד העניין במועצת הכבלים והלוויין, ולכן אנו חיפשנו דרך לקבל מידע אמין על הערוצים הנצפים בטלוויזיה הרב-ערוצית. ההתקשרות עם חברת MBER תסייע לנו לגבש את האסדרה העתידית המודרנית שאנחנו מתכננים על כל גופי השידור הרב-ערוציים בישראל, אסדרה שמאפשרת מקסימום חופש מסחרי לחברות תוך שמירה על האינטרסים של המנויים, של כלל הצופים וכמובן של שוק היצירה הישראלית על עובדיו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות