אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חיים סבן מוכר בהפסד את השליטה ברשת הטלוויזיה יוניוויז'ן צילום: EPA

חיים סבן מוכר בהפסד את השליטה ברשת הטלוויזיה יוניוויז'ן

סבן, שהוביל את רכישת חברת המדיה דוברת הספרדית בקנייה ממונפת על פי שווי של 13.7 מיליארד דולר ב-2007, מוכר אותה כעת לפי שווי של פחות מ-10 מיליארד. החברה, הידועה בעיקר בזכות רשת השידור שלה, הודיעה על מכירת 64% ממניותיה לקרנות סרצ'לייט ופורג'לייט

26.02.2020, 09:37 | שירות כלכליסט

חברת המדיה דוברת הספרדית יוניויז'ן – הידועה בעיקר בזכות רשת השידור שלה – הודיעה על מכירת 64% ממניותיה לחברות המשקיעים Searchlight Capital Partners ו-ForgeLight. המוכרים כוללים מספר קבוצות ניהול הון – Madison Dearborn Partners, Providence Equity Partners, TPG, Thomas H. Lee Partners – וגם את Saban Capital Group שנמצאת בבעלות המיליארדר חיים סבן.

קראו עוד בכלכליסט

חיים סבן, צילום: EPA חיים סבן | צילום: EPA חיים סבן, צילום: EPA

ווייד דייויס, מייסד פורג'לייט וסמנכ"ל הכספים לשעבר של ויאקום, יהיה המנכ"ל החדש של יוניויז'ן. החברה המקסיקנית Grupo Televisa, שמספקת ליוניויז'ן זכויות בלעדיות לספריית התוכן שלה, תמשיך להחזיק ב-36% מהמניות, כך לפי יוניויז'ן. סרצ'לייט ופורג'לייט צפויות לשלם ביחד 800 מיליון דולר, על פי אנליסטית חברת CreditSights אשלי טיילור.

לפי העסקה נאמד ערכה של יוניויז'ן בפחות מ-10 מיליארד דולר, כולל חוב של 7.4 מיליארד. המשמעות היא שסבן, שהוביל את קבוצת המשקיעים הפרטיים לרכישת החברה בקנייה ממונפת על פי שווי של 13.7 מיליארד דולר ב-2007, יצא ממנה עם תגמול נמוך בהרבה מזה שצפה. ערכה היורד של החברה נובע מטבעו הלא יציב של תחום המדיה בעשור האחרון, שהוביל לכמה שנים קשות עבור יוניויז'ן.

החברה ניסתה לצאת להנפקה בפעם הראשונה ב-2015, אך החליטה לדחות אותה עקב המצב הקשה של מניות המדיה באותו זמן. ב-2017 דחתה החברה הצעת קנייה של דיסקברי תמורת 12 מיליארד דולר, ובחרה לצאת דווקא להנפקה ב-2018 - אך גם ההנפקה הזו בוטלה אחרי שלא הושגה הערכת הערך של 20 מיליארד דולר שהייתה מאפשרת למשקיעים לצאת ממנה ברווח. לבסוף, בקיץ האחרון, נראה היה שהחלומות על תגמול גדול נגוזו לגמרי, כאשר המשקיעים החלו לחפש אחר קונה.

החברה דוברת הספרדית נתפסה כהימור חכם ב-2007, כשמספר דוברי הספרדית באמריקה נמצא בעלייה והמפרסמים ניסו להגיע אליהם; אך עם נפילת מספר צופי הטלוויזיה ועם נוכחות דיגיטלית אנמית, יוניויז'ן המשיכה לסבול מבעיות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות