אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דלתא: הפגיעה הצפויה עקב הקורונה ברבעון הראשון - כ-7 מיליון דולר צילום: אלעד גרשגורן

דלתא: הפגיעה הצפויה עקב הקורונה ברבעון הראשון - כ-7 מיליון דולר

להערכת החברה, הפגיעה תחול עקב השיבושים בשל העברת הייצור לסין באופן זמני וכן דחיית מועדי אספקת הזמנות וההכנסות הצפויות עליהן: היום דיווחה יצרנית ההלבשה התחתונה על תוצאות חיוביות לרבעון הרביעי: המכירות עלו ב-11% והסתכמו ב-504.8 מיליון דולר, לעומת 454.3 מיליון דולר ברבעון מקביל 2018

26.02.2020, 10:35 | אורנה יפת

השלכות משבר הקורונה עדיין לא באו לידי ביטוי בתוצאות הכספיות לרבעון בדלתא גליל, אך החברה מעדכנת את תחזית ההשפעה העתידית.

קראו עוד בכלכליסט

דלתא צופה פגיעה של 5-7 מיליון דולר ברווח התפעולי של רבעון ראשון 2020 כתוצאה מהפסקת פעילות הייצור בסין, הארכת חופשת החג בסין, השבתת הייצור והדרגתיות החזרה לעבודה. הרווח התפעולי לשנת 2020 צפוי לנוע בין 107 מיליון דולר ל-113 מיליון דולר, המייצג עלייה של 1%-7% לעומת הרווח התפעולי בשנת 2019.

אייזק דבח מנכ"ל דבח
אייזק דבח מנכ"ל דבח צילום: עמית שעל

על פי הערכות החברה, השיבושים בייצור במפעלי הקבוצה יגרמו לפגיעה ברווח התפעולי ברבעון הראשון, עקב ירידה בהיקף הייצור ועקב עלויות נוספות שיגרמו השיבושים - כגון, משלוחים בהטסה ללקוחות - בסכום של 4-6 מיליון דולר.

בנוסף, מעריכה דלתא פגיעה של 15 מיליון דולר בגין דחיית מועדי אספקת הזמנות, וההכנסות הצפויות עליהן, אשר תביא לקיטון ברווח התפעולי של הרבעון הראשון בסך של כ-3 מיליון דולר. החברה מעריכה שמרבית ההשפעה האמורה צפויה להתקזז ולהשפיע באופן חיובי על התוצאות של הרבעון השני של השנה, לאחר המשלוח המאוחר של ההזמנות.

חמישה מפעלי הייצור עימם עובדת דלתא בסין חזרו לפעילות הדרגתית והחברה צופה כי חזרה לעבודה סדירה בתוך מספר שבועות. דלתא מתכוונת להגביר את תפוקת המפעלים בשבועות הקרובים על מנת להשלים את פערי הייצור.

היום דיווחה יצרנית ההלבשה התחתונה על תוצאות חיוביות לרבעון הרביעי. מכירות הרבעון עלו ב- 11% והסתכמו ב-504.8 מיליון דולר, לעומת 454.3 מיליון דולר ברבעון מקביל 2018. המכירות הושפעו לטובה מאיחוד תוצאות קבוצת בוגרט שנרכשה ביוני 2019 וכן מעליה של 64% במכירות תחומי פעילות חטיבה גלובלית פלח השוק העליון ל-55 מיליון דולר, ועליה של 17% בפעילות דלתא ישראל ל-11 מיליון דולר.

הרווח הגולמי ברבעון עלה ב-8% ל-187.2 מיליון דולר, אך שיעורו מהמכירות נשחק בשל איחוד תוצאות בוגרט. בוגרט מייצרת הלבשה תחתונה, חזיות ובגדי ים בעיקר למותגים פרטיים, כך שעל אף תרומתה למכירות קבוצת דלתא, שחקה הפעילות החדשה את שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי והוא היווה 37.1% מהמכירות לעומת 38.3% ברבעון מקביל 2018. פעילות בוגרט מאופיינת בשיעור מקובל במותגים פרטיים אך הוא נמוך יחסית לשיעור הרווח הגולמי הממוצע של דלתא.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי עלה ל- 52.2 מיליון דולר, לעומת 38.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עליה של 36% שנבעה מהעליה ברוווח הגולמי. בנטרול סעיפים חד פעמיים הציגה דלתא עליה של 22% ברווח התפעולי ל- 51.2 מיליון דולר לעומת 42.1 מיליון דולר ברבעון מקביל.

העליה ברווח התפעולי קוזזה בחלקה על ידי גידול של 3% בהוצאות המכירה והשיווק ועליה של 9% בהוצאות הנהלה וכלליות כתוצאה מאיחוד פעילות בוגרט. העליה ברווח התפעולי נבעה גם מתוספת של 2.3 מיליון דולר בשל תקן IFRS שלא נכללה ברבעון המקביל אשתקד.

ה - EBITDA עלה ברבעון הרביעי ב-51% לכ-76.1 מיליון דולר. את הרבעון סיימה דלתא גליל עם צמיחה של 44% ברווח הנקי ל-35.6 מיליון דולר. תזרים המזומנים השוטף של הקבוצה עלה ל- 112.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019, לעומת 56.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי 2018.

לדברי אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל, החברה ממשיכה להשקיע בפעילות האונליין ומכירות האונליין של פעילות הקבוצה צמחו השנה בקצב דו ספרתי. רכישת פעילות Brayola אף היא מהווה חלק מאסטרטגיית הצמיחה של פעילות האונליין. "המפעל שלנו בווייטנאם הפך לרווחי במהלך הרבעון הרביעי ואנחנו צופים שהוא ימשיך להיות רווחי גם בשנת 2020" מסר דבח. לדבריו, "תוצאות קבוצת Bogart עלו על הציפיות וגם פעילות מוצרי הגברים הממותגת של Eminence ממשיכה לתרום לרווחיות של דלתא מותגים אירופאים במקביל לצמיחה הכללית במכירות תחום הפעילות". דלתא גליל מתכננת לפתח מוצרי נשים וילדים עבור המותג Eminence באירופה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות