אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת ברלין

"ברלין היא אקוסיסטם שמתהווה בשנים האחרונות"

כך אמר שמואל חפץ, שותף מנהל בטרגט, בוועידת WeTech Berlin של כלכליסט. ללוקאץ' גדובסקי, מייסד משותף של דליברי הירו: "אירופה עדיין רחוקה מארצות הברית אבל היא מתחילה להשיג תוצאות ומתקדמת"

27.02.2020, 16:54 | מאיר אורבך

בשיחה בוועידת WeTechBerlin של כלכליסט, אמר לוקאץ' גדובסקי, מייסד משותף של דליברי הירו בשיחה עם שמואל חפץ, שותף מנהל בטרגט גלובל כי "אחרי ההתפרצות הבועה היו מעט מאוד חברות אינטרנט כאן. היה צורך בחברות שיקומו בעידן החדש. זה היה צורך של המדינה למודלים עסקיים חדשים".

בשיחה שהתקיימה בהנחייתו של ד"ר נמרוד קוזלובסקי, הם דיברו על חדשנות אורבנית. "דליברי הירו לא פנתה לשוק גדול. ב-2010 לא היה אייפון, לא היו אפליקציות ייעודיות וזה בטוח לא היה עדיין שוק ענק, אבל היה לנו את מזל להשקיע בחברה שלו בעבר. כשהשקענו בחברה היא התחילה לטפס, אבל אירופה היתה איטית באימוץ טכנולוגיות כאלה, ראינו את העתיד קורה כאן", אמר חפץ.

"בגלל שזו חברה שצריכה יכולות ביצוע גבוהות היא היתה צריכה צוות חזק מאוד עם יכולת להשיג מימון ויכולת להגיע מאוד מהר לשוק. צוות אגרסיבי שיפעל בשוק חדש", אמר חפץ.

מימין: לוקאץ מימין: לוקאץ' גדובסקי, שמואל חפץ ו נמרוד קוזלובסקי | צילום: אוראל כהן מימין: לוקאץ

לוקאץ' גדובסקי אמר שתזמון לחברה היה הדבר החשוב ביותר להם. היה לנו מודל עיסקי מאוד מוצלח. כל מי שניסה את השליחות שלנו נשאר איתנו הרבה זמן. בתחילת הדרך היה לנו חשש שאם אנחנו מגיעים מוקדם מידי עם הרבה כסף ואין שוק אנחנו לא נגיע לתוצאות מוצלחות, אבל התזמון שלנו היה מוצלח מאוד. התחלתי את העבודה כסטודנט לאחר תקופת הבועה בשנת 2001, התחלנו כבוטסטארפ. למדנו שלפעמים זה רע שיש לך הרבה כסף ולעתים זה טוב". אומר לוקאץ'.

"אני משקיע בצוות ובשוק. כשהחברה קמה המוצרים לא היו כאלה מוצלחים ולא נראו הכי טובים ונראו אפילו מגוחכים ולכן המוצר לא היה השאלה. שאלנו האם זה שוק שאנחנו רוצים להשקיע בו וזה הזמן הנכון להיכנס אליו. והאם זה הצוות הנכון", אומר שמוליק חפץ.

"בשוק הזה של שליחויות חברה צריכה להיות מאוד לוקאלית ולא גלובאלית, אלא מתאימה עצמה לשוק המקומי", אומר קוזלובסקי. "אתה צריך לתת לצוות המקומי הרבה חופש והרבה יכולת פיתוח עצמית", הוסיף לוקאץ. "כל מוצר כמו שלנו חייב להתאים עצמו לשוק המקומי ולצרכים שלו".

"אבל מוצר שיש לו אפיל מקומי אבל לא בעל יכולת גלובאליות הוא לא יהפוך להיות מוצר ענק", אמר חפץ. "הדבר שמעניין בברלין שהיא כאקוסיסטם התחילה כבינלאומית. אין כאן הרבה תאגידים בינלאומיים, אבל זו עיר שהרבה רוצים לגור בה והיא מאוד זולה. הגיעו לכאן צוותים מפולין וצ'כיה וכך התחיל להתפתח כאן האקוסיסטם המקומי והמיוחד. אירופה עדיין רחוקה מארצות הברית אבל היא מתחילה להשיג תוצאות ומתקדמת", אומר חפץ.

תגיות