אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל הנגיף - אל על תחדל לטוס לאיטליה ותאילנד; צופה נזק כלכלי של עשרות מיליוני דולרים צילום: אל על

בגלל הנגיף - אל על תחדל לטוס לאיטליה ותאילנד; צופה נזק כלכלי של עשרות מיליוני דולרים

הטיסות למילאנו, ונציה, רומא ונאפולי מושעות עד ה-14.3, טיסות לתאילנד יושעו משני הקרוב ועד ה-27.3, השקת קו הדגל החדש לטוקיו ידחה; חברת התעופה הודיעה על ירידה צפויה בהכנסות ל-2020 שתנוע בין 50-70 מיליון דולר; חצי הכוס המלאה - צמצום הפעילות יוביל לקיזוז בהפסדים והנזק צפוי לעמוד על סכום נמוך יותר שינוע בין 25-45 מיליון דולר

27.02.2020, 16:34 | נועם לנדמן ותומר הדר

אל על לוקחת צעד קדימה בביטול יעדיה עקב התפשטות נגיף הקורונה: החל ממחר, איטליה מצטרפת לרשימת המדינות שאליהן לא תטוס, כשכל היעדים באיטליה - מילאנו, ונציה, רומא ונאפולי (בטיסות סאן דור) מושעים עד ה-14.3.

מעבר לכך, מודיעה החברה סופית על השעיית הטיסות לתאילנד מיום שני הקרוב ועד ה-27.3. בנוסף, לאחר שורה של עיכובים ובדיקות, גם קו הדגל החדש של אל על - הקו החדש לטוקיו - לא יושק בבמועד שתוכנן (14.3) - והשקתו תידחה ל-4.4. 

אל על מאריכה את השעיית טיסותיה לבייג'ינג והונג קונג עד ה-2.5. לפי החברה, נוסעים המחזיקים בכרטיסים לטיסות המבוטלות יוכלו לקבל את כספם חזרה. ולחילופין, נוסעים המעוניינים בטיסה חלופית יפנו למוקד השירות של החברה או לסוכן הנסיעות דרכו בוצעה הזמנתם.

בתוך כך, אל עלצופה ירידות בהכנסות בשל השפעת הקורונה על פעילותה - והמניה צונחת: "החברה עדכנה את הערכותיה לגבי השלכות האירוע על תוצאותיה הכספיות, ובהתאם להערכות אלו, צופה החברה, בשלב זה ירידה בהכנסותיה שלהערכתה נכון לייחסן לאירוע נגיף הקורונה, בטווח של כ-50 עד 70 מיליון דולר, וזאת בגין חודשים ינואר ועד אפריל 2020 (כולל), מתוכם כ-40 עד 50 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020", כך נמסר בהודעה.

קראו עוד בכלכליסט

בהמשך נכתב כי "להערכת החברה, הירידה כאמור צפויה להתקזז בחלקה עם צמצום בהוצאות התפעוליות של החברה. בהתאם, החברה מעריכה בשלב זה כי ההשפעה של הירידה כאמור על תוצאות החברה בגין החודשים ינואר עד אפריל 2020 (כולל) צפויה להיות בטווח של כ-25 עד 45 מיליון דולר, מתוכם כ-15 עד 30 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020".

מטוסי אל על, צילום: אל על מטוסי אל על | צילום: אל על מטוסי אל על, צילום: אל על

הרבעון הראשון של 2020 יהיה אחד הגרועים בתולדות אל על מאז שהחברה הופרטה ועברה לשליטת משפחת מוזס בורוביץ. בדרך כלל זהו רבעון חלש יותר עקב החורף אלא שהשנה אל על, בדומה לחברות תעופה בכל העולם, תיאלץ להתמודד גם עם משבר הנגיף שמשתק את הטיסות למזרח ופגע בכל תנועת הנוסעים לחו”ל.

לפני עשרה ימים שלח מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, איגרת דרמטית לעובדי החברה, בה נאמר כי אל על נערכת ל"צעדים דרמטיים והחלטות כואבות". זאת, על רקע משבר הקורונה שהביא לירידה חדה בביקושים לטיסות.

בסוף ינואר, טרם התפשט הנגיף מחוץ לסין, פרסמה אל על כי היא מפסיקה את כל טיסותיה לסין עד ל-25 במרץ. בהודעה שפירסמה החברה אז נאמר כי "לאחר הערכת מצב שבוצעה הבוקר, החליטה אל על על השעיית טיסותיה לסין". אל על הלכה בעקבותיהן של לופטהנזה ובריטיש איירווייז שביטלו לפני כן את כל טיסותיהן לסין.

תגיות