אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"לשוק החשמל יקרה מה שקרה בתחבורה כשהמכוניות החליפו את הסוסים"

ניסן כספי, מנכ"ל IP Innovative Power, אמר בוועידת WeTech של כלכליסט, כי "ב-2040 השימוש במכונית אוטונומית ישנה משמעותית את השימוש באנרגיה וכמובן יוריד את צריכת הדלק מהותית"

27.02.2020, 16:42 | הגר רבט

"משק החשמל עבר שינוי דרמתי בשנים האחרונות" אומר ניסן כספי, מנכ"ל IP Innovative Power, בוועידת WeTech של כלכליסט.

לדבריו, "משוק ריכוזי שבו יש יצרן מרכזי ואלפי צרכנים, הוא הפך לשוק שבו כל אחד יכול לייצר חשמל לעצמו בביתו ולאחסן אותו. לכן משוק ריכוזי של יצרן יחיד הוא הפך לשוק מבוזר שבו כל אחד יכול להיות גם יצרן וגם צרכן. לשוק החשמל יקרה מה שקרה בעולם התחבורה כשהמכוניות החליפו את הסוסים".

כספי הסביר גם שהגורם העיקרי לכך הוא ההתחממות הגלובלית: "לא ניתן לעבור לחלוטין לאנרגיה מתחדשת, אבל גרמניה למשל מכוונת להתבסס על יותר מ-50% אנרגיה מתחדשת עד 2030 והיא אחת המובילות בעולם. וזה לעומת 30% שיש לה היום. "כולם דיברו היום על דיגיטליזציה אבל יש מעט מאוד ממנה בשוק האנרגיה. כשהדיגיטליזציה תגיע לתחום הזה היא תשנה אותו משמעותית.

ניסן כספי, מנכ"ל IP Innovative Power, בוועידה, צילום: אוראל כהן ניסן כספי, מנכ"ל IP Innovative Power, בוועידה | צילום: אוראל כהן ניסן כספי, מנכ"ל IP Innovative Power, בוועידה, צילום: אוראל כהן

"ב-2040 השימוש במכונית אוטונומית ישנה משמעותית את השימוש באנרגיה וכמובן יוריד את צריכת הדלק מהותית. אנחנו עוברים לשוק שבו היצרנים הגדולים אינם יכולים לספק את התוצרת יותר. מה שאנחנו עושים זה להשקיע בטכנולוגיות מגוונות בתחום האנרגיה, בין השאר באמצעות מרכז מו"פ בישראל.

"אנחנו מסתכלים על כל בניין כעל לולאה סגורה של צריכת אנרגיה ועוברים לייצור חשמל על בסיס מקומי. אבל זה לא תהליך הייצור - יש לנו יחידת שליטה שיכולה לצפות את צריכת החשמל לשלושת הימים הקרובים ולהבהיר לנו כמה אנחנו צריכים לייצר וכמה נוכל לאחסן. כל נכס בפני עצמו יכול לנהל את הצריכה והייצור שלו", סיכם כספי.

תגיות