אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייסד וטייס הניסוי הראשי של Gravity: “בעתיד נקיים מירוצים באוויר" צילום: תומי הרפז

מייסד וטייס הניסוי הראשי של Gravity: “בעתיד נקיים מירוצים באוויר"

כך אמר ריצ'ארד בראונינג בוועידת WeTech Berlin של כלכליסט: לדבריו, “לעוף בחליפת טיסה דומה לרכיבה באופניים" והוסיף “נעשה מהפכה בתחבורה"

01.03.2020, 10:59 | עומר כביר

“איך זה לטוס באוויר במהירות של 135 קמ”ש עם חליפת טיסה אישית?”, נשאל ביום חמישי המייסד וטייס הניסוי הראשי של Gravity ריצ’ארד בראונינג בוועידה.

קראו עוד בכלכליסט

Gravity, שהוקמה ב־2017, מפתחת חליפת טיסה אישית לשימוש מסחרי, מבוססת מנועי סילון שמחוברים לידיים ולרגליים. “טיסה תמיד סיפקה לי השראה מאז שהייתי ילד, וקיבלתי השראה לחליפת הטיסה מיכולת הייצוב והאיזון של הגוף האנושי”, אמר בראונינג.

2020 ריצ 2020 ריצ'ארד בראונינג מייסד וטייס הניסוי הראשי של Gravity Industries | צילום: תומי הרפז 2020 ריצ

לדבריו, “אם אדם יכול להחזיק עצמו במאונך על שתי ידיים, למה שלא נעשה את זה עם מנועי סילון? הגראונד זירו של הפרויקט היה בכביש כפרי בבריטניה, עם טורבינת סילון אחת מחוברת ליד והפעלתה. זה מנוע של קילו אחד שיצר 20 קילו של דחף. בהמשך הוספתי מכל דלק על הגב, ובהמשך התנסינו עם תצורות כמו מנוע בכל יד, שני מנועים ליד, ומנועים על הידיים והרגליים”.

בראונינג סיפר ש”אחרי הרבה למידות והרבה נפילות הצלחתי להתרומם מהקרקע לכמה שניות. הקושי הבולט ביותר הוא להילחם ברצון הטבעי של הגוף לקפל את הרגליים באוויר. הגוף רוצה לקפל רגליים ברגע שאתה מתנתק מהקרקע, וזה לא רצוי כשמחובר אליהן מנוע סילון”.

אחרי שהושלם פיתוח החליפה הראשונה החל בראונינג לבצע הדגמות שלה באירועים בכל העולם שכללו טיסה מתחת לגשרים, באיצטדיונים, נגד מכוניות מירוץ, מעל גופי מים וקפיצה מעל כלי רכב. “זה היה מסע די יוצא דופן, והאפקט העמוק שהיה לתצוגות על אנשים איפשר לנו למנף את החליפה למותג, שזכה לתפוצה משוגעת”, אמר בראונינג.

אחת הפעילויות של החברה היא הדרכת אנשים לשימוש בחליפת הטיסה. “אפשר לאמן אנשים לטוס איתה ביום אחד. אנחנו עושים את זה באסם שהוסב להאנגר אימונים. לאמן אנשים זה כמו לראות ילד לומד לרכוב על אופניים. יש רגע שבו הילד שוכח מאמא או אבא שמייצבים אותו, תופס את הקטע ומתחיל לרכוב לבד. גייסנו 650 אלף דולר, בתחילת הדרך, ומאז יצרנו כסף מאירועי תצוגה ומאימוני טיסה בארה”ב ובריטניה. כל כך קל לשלוט בזה, מסתבר שלא קשה להזיז גוף אנושי בחלל תלת ממדי. מבחינת טכנולוגיה יש לנו ייצור עצמאי של החליפה באמצעות מדפסות תלת מימד. זה מצוין בשבילנו כי אנחנו לא מייצרים מאות אלפים כאלו ויכולים לשנות את העיצוב במהירות”.

“מבחינה מסחרית, מה המטרה של זה? אולי מהפך בעולם התחבורה. אני לא מכחיש את האפשרות הזו, ויש לנו גם גרסה חשמלית, אם כי צריך פתרונות אחסון אנרגיה טובים יותר. אבל הפתרון האמיתי שלנו הוא מירוצים. בברמודה ב־21 במרץ נקיים מירוץ ענקי בין כמה טייסים שלנו עם חלפות ממותגות של ספונסרים. אלה יהיו צעדי תינוק בדרך לפיתוח מירוצים מורכבים יותר”.

תגיות