אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על החלה לזמן עובדים לשימוע לקראת פיטורים - בווטסאפ ובמייל צילום: אל על , SIVANFARAG

אל על החלה לזמן עובדים לשימוע לקראת פיטורים - בווטסאפ ובמייל

לכלכליסט נודע כי ההנהלה החלה לשגר שימועים לקראת פיטורים לעשרות עובדים. יו"ר הוועד: "ההנהלה עושה שימוש ציני במצב כדי לפטר". אל על: "הליכי הפיטורים באל על נעשים ברגישות המתחייבת, על אף הנסיבות הקשות והדחיפות המתבקשת"

05.03.2020, 18:58 | בילי פרנקל

נציגות ועד עובדי אל על הפגינה היום (ה') בקומת משרדי ההנהלה, לאחר שהאחרונה הודיעה כי בכוונתה לפטר מאות עובדים קבועים. לכלכליסט נודע כי ההנהלה החלה לשגר שימועים לקראת פיטורים לעשרות עובדים בווטסאפ ובמיילים, תחת הכותרת - "הנדון: כוונה לסיים את העסקתך בחברה".

קראו עוד בכלכליסט

כפי שצוין באחד המכתבים שהגיע לידינו: "לצערנו, החברה נאלצת לשקול את סיום העסקתך בחברת אל על, זאת נוכח משבר הקורונה העולמי והשלכותיו המידיות גם על החברה".

 , צילום: רויטרס צילום: רויטרס  , צילום: רויטרס

בוועד קובלים כי בהנהלה ביטלו את ההצעה שניתנה לה אתמול על ידי נציגות העובדים וההסתדרות לצורך סיוע בפתרון המשבר, שכוללת מתן סיוע כספי מיידי מתוך משכורות כלל עובדי החברה, ואישור לפיטורים מיידיים של למעלה מ-200 עובדים הנמצאים בהכשרות.

כפי שנמסר, "בוועד העובדים הציגו להנהלה מהלכים מרחיקי לכת וכואבים הפוגעים בציבור עובדי החברה בכללותו זאת בזמן שהנהלת החברה מצידה בוחרת להתנהל באופן קיצוני ומקומם כאשר היא נמנעת מקבלת החלטות בדבר פיטורים של חברי הנהלה ועובדים המועסקים בחוזים אישיים ויועצים חיצוניים, המועסקים במשכורות עתק של עשרות אלפי שקלים.

שרון בן יצחק יו"ר הוועד, מסר כי "הנהלת אל על עושה שימוש ציני במשבר הקורונה כדי לפגוע פגיעה אנושה בעובדים, והינה בוחרת במכוון לפטר עובדים ותיקים ומסורים שהם לב ליבה של החברה ושנתנו את מיטב שנותיהם לחברה, ושכרם נמוך ונושק לשכר המינימום במשק. במצב הדברים הנוכחי תפקידינו כנציגות העובדים היא לקחת את המושכות ולהתנהג כמבוגר האחראי היחיד במשבר זה, וזאת לאור העובדה שהנהלת החברה מתחמקת מהעברת נתונים כספיים לנציגות העובדים ופועלת מאחורי גבינו בניסיון לפגוע בעובדים הנאמנים ביותר של החברה".

 

מחברת אל על נמסר: "איש מאנשינו לא פוטר באמצעות הודעת ווטסאפ. הליכי הפיטורים באל על נעשים ברגישות המתחייבת, על אף הנסיבות הקשות והדחיפות המתבקשת. כל עובד שמזומן לשימוע מקבל את האפשרות המלאה לטעון את טענותיו ולהישמע, והחלטות מתקבלות רק לאחר שנשקלו כל ההיבטים. מעבר לכך, תהליך זימון העובדים לשימוע עצמו נעשה ברגישות המתבקשת, וככלל, או שנמסר לעובדים באופן אישי או, כשהדבר איננו אפשרי, נשלח הזימון לעובדים תוך שהדבר מלווה בשיחת טלפון אישית מצד המנהלים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות